چوگان در مهد دیرینه خود احیا می‌شود

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۱۷ – اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون چوگان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چوگان در مهد دیرینه خود احیا شده و تلاش می‌کنیم که میدان نقش‌جهان را بار دیگر به مرکزی برای بازی‌های چوگان تبدیل کنیم.

تاریخ خبر: 1393/07/17 – اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون چوگان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چوگان در مهد دیرینه خود احیا شده و تلاش می‌کنیم که میدان نقش‌جهان را بار دیگر به مرکزی برای بازی‌های چوگان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه ایلخانی‌زاده عصر امروز در نشست تخصصی چوگان اصفهان اظهار داشت: میدان نقش‌جهان یکی از میدان‌های قدیمی ایران به شمار می‌رود و دارای دروازه‌های سنگی بوده اما امروز تغییراتی در فضای آن صورت گرفته است.

وی افزود: ورزش چوگان یک آئین ایرانی به شمار می‌رود که از هنر و فرهنگ کشور سرچشمه می‌گیرد و این مجموعه در میدان نقش‌جهان وجود داشته و این بازی که نخستین بازی جهان به شمار می‌رفته، الگو و سرلوحه تمام بازی‌های جهان به شمار می‌رود و بازی چوگان مشق رزم به شمار می‌رفته است.

رئیس فدراسیون چوگان تصریح کرد: ورزش چوگان ورزش باستانی ایران زمین بوده و در اسلام نیز این ورزش مورد توجه قرار گرفته چراکه اسب در اسلام و همچنین آئین‌های کهن ایرانی دارای ارزش بوده و ما باید کاری کنیم که احیای ورزش چوگان در مهد آن که شهر اصفهان بوده، مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: رئیس سابق فدراسیون جهانی چوگان 6 سال پیش به اصفهان سفر کرد و بعد از بازدید از میدان نقش‌جهان اعلام کرد که دوست دارد این ورزش را بار دیگر انجام دهد و احیای ورزش چوگان در اصفهان، به میزان قابل توجهی بر تعداد توریست‌های اصفهان می‌افزاید.

ایلخانی‌زاده با بیان اینکه مشکلات دیگر کشورها در ایران وجود ندارد، اظهار داشت: چوگان در ایران به صورت کامل برگزار می‌شود و برخلاف کشورهای دیگر، به صورت محدود نیست اما متأسفانه مردم ایران شناخت کافی از این ورزش را ندارند.

وی اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم امکانات مناسب را در اصفهان فراهم کنیم، امکان میزبانی از این ورزش کهن و زیبا در اصفهان وجود دارد و می‌توانیم میزبانی مسابقات جهانی را به اصفهان واگذار کنیم.

چوگان در مهد دیرینه خود احیا می‌شود

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر