ترفند هایی برای دوست داشتنی تر شدن [قسمت دوم]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که شما تمام روز بدون این که به آن توجه کنید، به دیگران سیگنال‌هایی ارسال می‌کنید

همانطور که به یاد دارید گفتیم که شما تمام روز بدون این که به آن توجه کنید، به دیگران سیگنال‌هایی ارسال می‌کنید. روشی که شما چشمتان را حرکت می‌دهید، یا دست می‌دهید و کارهایی از این قبیل. کارهایی وجود دارند که شما می‌توانید برای فرستادن سیگنال‌های ناخودآگاه با استفاده از زبان بدن به دیگران استفاده کنید که افرادی مثل شما را بهتر می‌کند و یا حداقل به نفع شما شبهه ایجاد می‌کند. هر زمان که ما در مورد روش‌هایی مثل این بحث می‌کنیم همیشه یک یا دو نفر هستند که با «تحت تاثیر قرار دادن» با ترفندهای فیزیکی احساس راحتی ندارند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

بخش 2 - طرز ایستادن

زبان بدن

بدن شما به طور مداوم به افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید سیگنال می‌فرستد. طرز ایستادن شما بر قضاوت ناگهانی دوم مردم در مورد شما تاثیر می‌گذارد و همین طور بر طرز فکر شما در مورد خودتان. علاوه بر این، طرز ایستادن مناسب برای خود شما هم خوب است، چه چیز دوست نداشتنی‌ای در این مسئله وجود دارد؟

 

با آرامش و صاف بایستید

برای پیدا کردن وضعیت مثبت، طبق موارد زیر عمل کنید:

1 - در حالت ایستاده، پاهای خود را به عرض کمر باز کنید.

2 - تا جایی که می‌توانید خودتان را بکشید.

3 - اکنون همین احساس کشیدگی را حفظ کنید اما شانه‌هایتان را شل کنید.

4 - گردنتان و زاویه‌ی سر خود را شل کنید، به طوری که برای نگاه کردن به چشم‌های یک فرد با قد متوسط نیازی به نگاه کردن به بالا یا پایین نداشته باشید.

 

چند نکته:

در حال حفظ وضعیت خود تا جایی که می‌توانید آرام باشید

قفسه‌ی سینه‌ی خود را برجسته نکنید، باید صاف باشد مثل وضعیت دراز کشیده روی زمین

شانه‌های خود را کمی عقب نگه دارید

 

صاف بنشینید، اما خودتان را منقبض نکنید

زبان بدن

وقتی شروع به صاف نشستن کنید، متوجه خواهید شد که افراد چه کارهای کوچکی می‌توانند برای خودشان انجام دهند. وقتی اینطور پشت یک میز می‌نشینید فورا احساس بلندتر بودن می‌کنید. پشت خود را صاف نگه دارید، اما تا جایی که ممکن است عضلاتتان را شل کنید.

 

همیشه تنش‌هایی در قسمت مرکزی خود داشته باشید

وقتی شما ایستاده‌اید یا نشسته‌اید، عضلات شکم، پشت و کناره‌ی ستون فقراتتان نباید شل یا بسیار سفت باشند. عضلات شکم و کناره‌ی ستون فقراتتان را به طور کلی تحت برخی تنش‌ها نگه دارید. این کار نه‌تنها تاثیر خوبی در وضعتان دارد، بلکه حرکت آرام را هم آسان‌تر می‌کند.

 

پاهای خود را به عرض کمر قرار دهید

موقعیت پاهای شما چیزهای زیادی در مورد شما می‌گوید. این یک علم دقیق نیست، اما نزدیک هم قرار دادن پاهایتان به طور کلی به معنای احساس ناامنی شماست، درحالی که با فاصله قرار دادن پاهایتان به معنای اعتماد به نفس است.

هردو قرار دادن بسیار نزدیک و بسیار بافاصله‌ی پاهایتان می‌تواند اثرات بدی از شما منعکس کند. سعی کنید موقعیتی بگیرید که پاهایتان به عرض کمر یا فقط کمی بیشتر از آن باشد، اما نه خیلی زیاد.

 

بخش 3 - وارد شدن به اتاق

نحوه ی برخورد با دیگران

لحظه‌ای که وارد یک اتاق می‌شوید لحظه‌ای است که خود را در معرض قضاوت افراد داخل اتاق قرار می‌دهید. مطمئن شوید که از این لحظه استفاده می‌کنید.

ممکن است برخی تکنیک‌های شدیدتری مثل پوشیدن لباس‌هایی که جلب توجه می‌کنند را توصیه کنند، اما این برای تمام شرایط صدق نمی‌کند.

 

طوری لبخند بزنید که بیانگر خوشحال بودن شما از حضورتان در آن محل باشد

صرف‌نظر از این که واقعا خوشحال هستید یا نه وقتی وارد یک اتاق می‌شوید لبخند بزنید. طوری لبخند بزنید که آنچه می‌بینید را واقعا دوست دارید. در آن زیاده روی نکنید، با صدای بلند هم نخندید. طوری لبخند بزنید که انگار بیرونید و متوجه درخشش خورشید شده‌اید.

 

با جمعیت سلام و احوال‌پرسی کنید

نحوه ی برخورد با دیگران

نه! به صراحت داد نزنید «هی!» یا صراحتا جلب توجه نکنید مگر این که جمع ظرفیت چنین رفتاری را داشته باشد. در غیر این صورت یک لحظه مکث کنید و یا به آرامی راه بروید و به افراد نگاه کنید.

1 - ارتباط چشمی برقرار کنید

به جمعیت مثل یک شیء نگاه نکنید. به چشم‌های افراد نگاه کنید و لبخند بزنید. طوری رفتار کنید که افراد احساس کنند با تاثیر مثبتی وارد این اتاق شده‌اید.

2 - از وقتتان استفاده کنید

این اعتماد به نفس شما را نشان می‌دهد و همین‌طور به معنای یک نگرش باز است.

به دوستانتان موج مثبت بفرستید

انسان‌ها ارتباط محکمی با افرادی که با دوستانشان با احترام و محبت رفتار می‌کنند دارند. وقتی وارد اتاق می‌شوید کمی قدم می‌زنید و «سلام و احوالپرسی» معمول خود را انجام می‌دهید، آن را با ارسال موج‌هایی برای دوستانتان با این مضمون که «من اینجا خواهم بود» دنبال کنید.

 

بخش 4 - دست دادن

نحوه ی برخورد با دیگران

محکم اما مهربان دست بدهید

مردان، به طور خاص، نسبت به دست دادن شما حساس هستند. دست دادن ضعیف و شل یا به اصطلاح «مثل ماهی مرده» فورا باعث می‌شود محبوبیت خود را از دست بدهید.

فقط دست خود را دراز نکنید، دست دادن یک کار دوطرفه است

فشاری به اندازه‌ی گرفتن چوب یا یک ظرف سنگین وارد کنید

اگر فردی با شما بسیار شل دست داد، فشار بیش از حد وارد نکنید

در هنگام دست دادن تماس چشمی برقرار کنید

 نگاه نکردن به طور خودکار معانی منفی‌ای دارد و به این معنی است که:

احترامی برای فرد مقابلتان قائل نیستید

چیزی را پنهان می‌کنید

توجه: برای نگاه کردن در چشمان افراد آن قدری که رنگ چشم آن‌ها را متوجه شوید کافی است. خیره نشوید، فقط چند لحظه مشاهده کنید.

طوری لبخند بزنید که انگار آن‌ها روز شما را ساخته‌اند

وقتی در حال دست دادن به چشمان کسی نگاه می‌کنید، طوری لبخند بزنید که انگار در چشم آن‌ها چیزی دیدید که شما را خوشحال می‌کند. با صدای بلند نخندید، فقط لبخند بزنید.

قسمت قبل را می توانید در لینک «23 ترفند زبان بدن که شما را به شخصیتی دوست داشتنی تری تبدیل خواهد کرد [قسمت اول]» ببینید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر