ترفند هایی برای دوست داشتنی تر شدن [قسمت سوم/پایانی]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که شما تمام روز بدون این که به آن توجه کنید، به دیگران سیگنال‌هایی ارسال می‌کنید

همانطور که به یاد دارید گفتیم که شما تمام روز بدون این که به آن توجه کنید، به دیگران سیگنال‌هایی ارسال می‌کنید. روشی که شما چشمتان را حرکت می‌دهید، یا دست می‌دهید و کارهایی از این قبیل. شما می‌توانید برای فرستادن سیگنال‌های ناخودآگاه با استفاده از زبان بدن وضعیت بهتری برای خود ایجاد کنید و یا حداقل به نفع خود شبهه ایجاد کنید. هر زمان که ما در مورد روش‌هایی مثل این بحث می‌کنیم همیشه یک یا دو نفر هستند که با «تحت تاثیر قرار دادن» با ترفندهای فیزیکی احساس راحتی ندارند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

بخش 5 - موقعیت

زبان بدن

این که چطور و کجا چه موقعیتی می‌گیرید درک متفاوتی از چگونگی حالت شما می‌دهد. موقعیت گیری همراه با طرز ایستادن بسیار قدرتمند است.

موضع خود را باز کنید

وقتی با کسی صحبت می‌کنید، موقعیت بدن خود را طوری انتخاب کنید که نسبت به فرد مقابل موضع بازی داشته باشید. ترجیحاً خود را در حالت «منفعل» قرار دهید. دست‌هایتان را روی قفسه‌ی سینه‌تان به هم قفل نکنید، خم هم نایستید. این به معنای اعتماد و آسایش است.

نسبت به فردی که با وی صحبت می‌کنید زاویه بگیرید

این یک تغییر زیرکانه است، اما مطمئن شوید که بدن شما به فردی که صحبت می‌کنید، متفاوت است. زاویه گیری بیش از اندازه به معنی ترس، ناامنی و بی‌اعتمادی است.

به چیزی یا جایی تکیه ندهید

تکیه دادن به جایی یا چیزی (به عنوان مثال یک دیوار) به معنی انفعال یا احتمالا ناامنی است. وقتی می‌توانید در موقعیت خوبی قرار بگیرید. از تیپ‌های انتخاب وضعیت استفاده کنید و سعی کنید یک «موضع طبیعی» راحت برای خودتان انتخاب و تمرین کنید.

حتی وقتی تکیه می‌دهید، موضع خوبی بگیرید

اگر به هر دلیلی به چیزی تکیه می‌دهید، موضع خوبی بگیرید. خم نشوید.

 

بخش 6 - صورتتان

نحوه ی برخورد با دیگران

صورت شما قسمتی است که سیگنال‌های زیادی ارسال می‌کند. در واقع تحقیقات بسیاری در مورد سیگنال‌هایی که افراد به طور ناخودآگاه ارسال می‌کنند انجام شده است. شما می‌توانید از صورت خود برای ارسال اطلاعاتی در مورد خودتان به افراد استفاده کنید.

صورت طبیعی خود را یک چهره‌ی شاد کنید

تا به حال عبارت «سندرم چهره‌» را شنیده‌اید؟

صورت برخی افراد در حالت استراحت بسیار عصبانی و ناراحت دیده می‌شود که باعث می‌شود مردم در مورد آن‌ها به عنوان یک خطر اجتماعی فکر کنند. شما ترجیحاً نمی‌خواهید با فردی که چنین چیزی از چهره‌اش می‌خوانید صحبت کنید.

این چیزی در مورد شخصیت واقعی شما نمی‌گوید اما نقطه ضعف شما است.

اطمینان حاصل کنید که صورت شما در حالت استراحت (مثلا وقتی که شما در حال کار با لپ تاپ هستید) حتی اگر خوشحال نیستید، ریلکس دیده می‌شود. یک ترفند آسان داشتن نگاهی در صورتتان است مثل این که چیزی شما را سرگرم کرده است.

فورا تماس چشمی خود را قطع نکنید

بعضی افراد عادت دارند موقع ملاقات با دیگران در چشم‌های آن‌ها نگاه نکنند. سعی کنید این کار را انجام ندهید. تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید. مردم اغلب به دور نگاه می‌کنند، هرچند برخی نگاه خود را به شما می‌دوزند.

انجام این کار اثرات متعددی دارد:

مردم درک بهتری از شما خواهند داشت

شما احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت

لطفا توجه داشته باشید که وقتی ارتباط چشمی می‌گیرید با کسی، لبخند بزنید؛ سرد نگاه کردن وحشت برانگیز است.

نحوه‌ی لبخند زدن

نحوه ی برخورد با دیگران

ترفندهای بسیار ساده‌ای برای لبخند زدن وجود دارد؛ تصور کنید دارید چیزی را می‌بینید که بسیار دوست دارید.

لبخند زدن تنها حرکت دادن صورتتان به یک روش خاص نیست، این در مورد حس کردن یک احساس شاد و اجازه دادن به صورتتان برای بیان آن است.

سعی کنید در مورد چگونه لبخند زدن مطالب بیشتری بخوانید.

 

بخش 7 - تکنیک‌ها و عادت‌ها

در اینجا در مورد بعضی کارهایی که می‌توانید انجام دهید که به عنوان اقدامات تعاملی با داده‌های ارتباطی و محاوره‌ای شما در نظر گرفته شود بحث می‌کنیم.

موضع قرار گرفتن خود را در آینه بررسی کنید

یک تکنیک قدرتمند که بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است تکنیک «آینه» است. به این صورت که مردم در کنار شما احساس راحتی بیشتری دارند و بیشتر شما را دوست خواهند داشت اگر شما هم مثل آن‌ها عمل کنید. برای مثال:

دست‌های خود را گره کرده‌اند؟ شما هم دستانتان را در هم گره کنید.

آن‌ها روی پای راست خود تکیه کرده‌اند؟ شما هم روی پای راستتان تکیه کنید

آن‌ها لیوان نوشیدنی در دست دارند؟ شما هم لیوان نوشیدنی‌تان را در دست بگیرید.

نکته: کلید کار این است که آشکارا این کار را انجام ندهید. لحظه‌ای که آن‌ها از این تکنیک شما مطلع شوند قدرت این تکنیک از دست می‌رود.

حرکات آینه

همان‌طور که در بالا اشاره شد، نباید آشکارا عمل کنید اما با چیزهای کوچک می‌توانید این راه را ادامه دهید:

شما قهوه در دست دارید اما آن‌ها نوشیدنی برمی‌دارند؟ شما هم نوشیدنی بردارید

اگر آن‌ها لبخند زدند، شما هم لبخند بزنید. (که این یک راه آسان است.)

اگر یک قدم به سمت شما برمی‌دارند، شما هم قدم بردارید.

بازهم، آشکارا عمل نکنید و لو ندهید. این تکنیک باید به شیوه‌ای مخفی انجام گیرد.

قسمت قبل را می توانید در لینک «23 ترفند زبان بدن که شما را به شخصیتی دوست داشتنی تری تبدیل خواهد کرد [قسمت دوم]» ببینید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر