نرخ بیکاری کم شد

سهم بخش‌های اقتصادی در اشتغال چقدر است؟

گرچه آمار از کاهش اشتغال در بخش خدمات حکایت دارد ولی همچنان در بین بخش‌های اقتصادی بیشترین سهم را در اختیار دارد و صنعت و کشاورزی با افزایش شاغلین در رده‌های بعدی قرار دارند.

سهم بخش‌های اقتصادی در اشتغال چقدر است؟

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمار از وضعیت اشتغال و بیکاری در کشور از این حکایت داشت که در بهار سال جاری جمعیت 10 ساله و بیشتر فعال به حدود 27 میلیون و 340 هزار نفر رسیده است که از این جمعیت 24 میلیون و 380 هزار نفر شاغل هستند که تعداد آنها یک درصد افزایش دارد، اما از بین جمعیت فعال دو میلیون و 956 هزار نفر بیکار هستند که البته این تعداد در مقایسه با بهار سال گذشته کاهش 1.3 درصدی دارد که نشان می‌دهد نرخ بیکاری به 10.8 درصد رسیده است.

بررسی وضعیت اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که بالاترین سهم در بین شاغلان مربوط به بخش خدمات با 49.6 درصد است؛ به عبارتی بیش از 12 میلیون نفر از شاغلان در بخش خدمات فعالیت دارند، این در حالی است که تعداد شاغلان در بخش خدمات در مقایسه با بهار سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

"صنعت" بعد از خدمات بیشترین تعداد شاغلان را در خود جای داده است؛ به گونه‌ای که هفت میلیون و 683 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند که حدود 31.5 درصد شاغلان را در برمی‌گیرد. تعداد افراد مشغول به فعالیت در حوزه صنعت نسبت به بهار سال قبل سه درصد رشد داشته است.

اما کشاورزی 18.9 درصد از شاغلان را به خود اختصاص داده و جمعیت آنها به حدود چهار میلیون و 600 هزار نفر می‌رسد. فعالیت شاغلان در حوزه کشاورزی دو درصد در مقایسه با بهار سال 1396 افزایش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر