هشدار آمریکا به اسرائیل درباره حمله به لبنان

مقامات آمریکایی و صهیونیستی گفتند که ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نگران این هستند که شرایط در لبنان به نقطه غیرقابل بازگشتی برسد.

دو مقام آمریکایی و یک مقام صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که دولت بایدن طی هفته‌های اخیر به رژیم صهیونیسیتی در خصوص ایده «جنگ محدود» در لبنان هشدارهایی داده است.

به گزارش ایسنا، به گفته منابع مطلع بایدن به تل‌آویو هشدار داده که جنگ احتمالی با لبنان می‌تواند پای ایران را به این درگیری بکشاند.

مقامات آمریکایی و صهیونیستی گفتند که ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نگران این هستند که شرایط در لبنان به نقطه غیرقابل بازگشتی برسد.

به نوشته اکسیوس، آمریکا و فرانسه در تلاش هستند تا راه‌حلی دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در مرز پیدا کنند اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

جلوگیری از جنگ تمام عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله - که می‌تواند آسیب‌های گسترده‌ای به بیروت و تل‌آویو وارد کند - یکی از اهداف کلیدی دولت بایدن در تلاش‌هایش برای جلوگیری از گسترش جنگ در غزه به یک درگیری منطقه‌ای بسیار بزرگ‌تر بوده است.

مقامات آمریکایی به اکسیوس گفتند که دولت بایدن به رژیم صهیونیستی گفته است که فکر نمی‌کند «جنگ محدود» در لبنان یا «جنگ منطقه‌ای کوچک» یک گزینه واقعی باشد چراکه جلوگیری از گسترش آن و از کنترل خارج شدن آن دشوار خواهد بود.

مقامات آمریکایی و صهیونیستی مدعی شدند که دولت بایدن به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به لبنان - حتی در مناطق مرزی - به احتمال زیاد ایران را وادار به مداخله کند.

یکی دیگر از سناریوهایی که دولت بایدن با رژیم صهیونیستی مطرح کرده این است که لبنان می‌تواند با نیروهایی از سوریه، عراق و حتی یمن - که می‌خواهند به جنگ بپیوندند - پر شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که واشنگتن همچنان «نگرانی زیادی درخصوص خطر تشدید تنش‌ها در مرز اسرائیل و لبنان» دارد.

وی تاکید کرد که  تشدید درگیری «منجر به تلفات بیشتر از هر دو طرف اسرائیلی و لبنانی خواهد شد و به امنیت و ثبات کلی اسرائیل در منطقه به شدت آسیب خواهد زد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر