به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم / ماتزاری در پرسپولیس موفق می‌شود

امیرحسین اصلانیان در گفتگو با خبرآنلاین درباره اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم / ماتزاری در پرسپولیس موفق می‌شود

سپهر ستاری: باشگاه پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. ابتدا اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی سرخ‌ها به شکلی ناگهانی از این تیم جدا شد تا مدیران پرسپولیس مجبور به انتخاب یک مربی جدید شوند. در شرایطی که هنوز تکلیف جانشین اوسمار مشخص نشده بود، علیرضا بیرانوند هم با فسخ یک‌طرفه قرارداد خود شوک جدیدی به پرسپولیسی‌ها وارد کرد. بیرانوند درحالی اقدام به فسخ قراردادش با پرسپولیس کرده که سال گذشته هم دقیقا این کار را انجام داد و حتی تا یک‌قدمی امضای قرارداد با استقلال هم رفت ولی در نهایت از جمع سرخ‌پوشان جدا نشد. با این حال به نظر می‌رسد این بار دیگر بازگشتی در کار نباشد و بیرانوند فصل آینده در تیمی جز پرسپولیس بازی کند.

امیرحسین اصلانیان، مهاجم اسبق پرسپولیس در گفتگو با خبرآنلاین درباره جدایی بیرانوند و اتفاقات اخیر سرخپوشان صحبت کرد:

علیرضا بیرانوند چند روز قبل قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کرد. نظرتان در خصوص تصمیم او چیست؟

طبق رزومه‌ای که ایشان طی 7 سالی که در پرسپولیس بوده و 7 جام که آورده ولی هوادار هم همیشه او را حمایت کرده و بازیکنان اگر نامی دارند از از کنار استقلال و پرسپولیس است. اینکه او بعد از فسخ قرارداد پارسال قرارداد جدیدی تنظیم کرده و طبق اعلام باشگاه مطالباتش را هم گرفته ولی دوباره توانسته فسخ کند دیگر مشکل از بیرانوند نیست و از مدیریت باشگاه و مشاوران است. چطور او توانسته بندی را اضافه کند و دوباره بتواند قراردادش را فسخ کند؟ اینجا ایراد از مدیریت باشگاه است و باید پاسخگو باشند که چه چیزی در قرارداد تنظیم کردند. چون شما باید سفت و محکم ببندید. قراردادهای امیر عابدینی را نگاه کنید. بالای 20 سال پیش این قراردادها را امضا می‌کرد و باعث می‌شد مهدوی‌کیا تا 2 سال به پرسپولیس پول برساند ولی متاسفانه مدیران فعلی قراردادهایی امضا می‌کنند که فقط به ضرر باشگاه است. قرارداد رادوشویچ را ببینید که انصاری‌فرد بست و پرسپولیس را بدبخت کرد. البته من مطمئنم که قراردادها را بعضی مربیان طوری تنظیم می‌کنند که برای دلالان خودشان نفع مالی داشته باشد.

به نظرتان بهتر نبود بیرانوند هم کمی صبر کند؟ او پارسال هم مشابه این رفتار را انجام داد!

اگر بخواهد یک فصل دیگر صبر کند خب این‌ها آخرین سال‌های فوتبال‌شان است و درست می‌گویندکه شغل دیگری هم ندارند. اینکه صحبتی کرد که مثل بعضی از پیشکسوتان در ستادهای سیاسی شرکت نمی‌کند که در قبال ان پول بگیرد. من این جایگاه را برای او محترم می‌دانم که تصمیمش را بگیرد. من در جایگاهی نیستم که جای او تصمیم بگیرم ولی در آینده ناخواسته جلوی هوادار قرار خواهد گرفت و متاسفانه این هم از تنش‌های حضور در تیم‌های سرخابی است. به نظر من خودشان تصمیم نهایی را می‌گیرند و به هر حال باید برای او هم احترام قائل شویم که 7 سال برای پرسپولیس زحمت کشیده و جام گرفته است. البته این را هم بگویم که او می‌گوید ما بهترین نسل هستیم، بهترین نسل به لحاظ این بودند که هیچ استعدادی نبوده حتی با نیمکت‌نشین‌های تیم‌های سرخابی رقابت کند. بله شما جام گرفتید ولی اگر بخواهی نفر به نفر با نسل‌های قبلی مقایسه کنی، نمی‌توان به لحاظ اسمی رقابت کرد. آن زمان هر سال 6-7 پدیده تولید می‌شد. به لحاظ گرفتن جام بله، در جایی که کفش نیست، یک لنگه کفش غنیمت است.

البته ناگفته نماند پرسپولیس سال گذشته گل‌های بدی خورد که یکی از آن‌ها مقابل آلومینیوم اراک از فاصله 60-70 متری بود و این نشان می‌دهد خیلی هم فاصله‌ای با گلرهای تیم‌های دیگر نیست. امیدوارم بتوانند راحت یک گلر جذب کنند و دفاع پرسپولیس انقدر خوب بوده که توانسته جلوی فشار تیم‌های دیگر را بگیرد. اینطوری نیست که کل قهرمانی را به دلیل حضور بیرانوند بدانیم و پرسپولیس گل‌های بدی خورده که نشان می‌دهد حتی در صورت ماندن بیرانوند هم باید یک دروازه‌بان در حد پرسپولیس و لیگ نخبگان جذب شود.

به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم / ماتزاری در پرسپولیس موفق می‌شود

بعضی از هواداران پرسپولیس هم معتقدند بعد از تکرار این اتفاقات باشگاه دیگر نباید سراغ بیرانوند برود. به نظرتان باشگاه باید مشکل بیرانوند را حل‌ کند تا او بماند یا دروازه‌بان جدید بخرد؟

طبق وویسی که از بیرانوند بیرون آمد و گفت راه برگشتی برای من وجود ندارد، فکر کنم او خودش احساس کرده وقت رفتن است. هوادار هم دیگر طاقت تحمل را ندارد و خیلی هم چیز خاصی نیست و نباید داستان را بزرگ کنیم. در استقلال و پرسپولیس در هر پستی بازیکنان زیادی آمدند و رفتند و اتفاق خاصی هم نیفتاده است. من شنیدم قرارداد بازیکنان دیگر هم تمدید نشده و نمی‌دانم مجموعه بانک‌ها که مالکیت پرسپولیس را بر عهده گرفتند، چه می‌کنند. امیدوارم بانک‌ها ورشکسته نشده باشند که نتوانند تامین مالی کنند. امیدوارم بودجه پرسپولیس مناسب باشد که بازیکن و مربی خوب بخرد وگرنه ما در لیگ نخبگان زنگ تفریح می‌شویم. در خط حمله یک مهاجم ششدانگ می‌خواهیم و در مرکز زمین هم یک پلی‌میکر رو به جلو لازم داریم که زیر 30 سال باشد. فوتبال ایران الان بازیکن بالای 30 سال را نمی‌طلبد و باید میانگین سنی را پایین بیاوریم. متاسفانه در تیم ملی هم انقدر در تیم‌های پایه بد عمل کردیم دست قلعه‌نویی را هم بستیم که نمی‌تواند بازیکنان بالای 30 سال را کنار بگذارد و بازیکن جوان بیاورد که نسل را عوض کند. متاسفانه این از مشکلات فوتبال ماست که استعدادی تولید نشده و پرسپولیس باید خارجی خوب بخرد.

پرسپولیس این روزها به دنبال یک سرمربی جدید است. اول از همه نظرتان درباره تصمیم اوسمار ویرا برای جدایی چیست؟

برای اوسمار بهترین زمان بود از پرسپولیس برود و از کنار پرسپولیس با یک نیم‌فصل قهرمانی در کارنامه‌اش ثبت شد و با همین می‌تواند قرارداد مالی خوبی ببندد. این قهرمانی بیشتر به نفع اوسمار شد و به هرحال به او اعتماد کردند که یکی از دلایل آن کمبود بودجه بود. در ارتباط با مربی جدید نمی‌دانم این سقف 500 هزار دلاری واقعیت دارد یا خیر و چطور با این می‌خواهند مربی ایتالیایی بیاورند. من فکر کنم مربی درجه یک بیشتر از این‌ها می‌گیرد.

جانشین اوسمار باید سرمربی ایرانی باشد یا خارجی؟

گزینه داخلی خاصی نیست و 2 نفر مطرح هستند و در نهایت مدیریت تصمیم می‌گیرد چه کسی را انتخاب می‌کند. باید دید یکی، 2 اسم داخلی مثل تارتار و عبدی گزینه هستند؟ مربی خارجی هم ماتزاری با پیشینه ناپولی، اینتر و واتفورد برای لیگ نخبگان رزومه خوبی دارد و باید دید قرارداد بسته می‌شود یا خیر.

الان بحث والتر ماتزاری داغ شده و گویا حضورش نهایی شده است. به نظرتان این مربی با می‌تواند در پرسپولیس موفق شود؟

به نظرم با نایب قهرمانی سری‌آ و قهرمانی کوپا ایتالیا خب رزومه قوی دارد و مربی 62 ساله باتجربه‌ای است. اگر ابزار و بازیکن داشته باشد قطعا موفق می‌شود.

این روزها مسابقات یورو 2024 هم در جریان است. به نظرتان کدام تیم بهتر عمل کرده؟

آلمان که یکی از گزینه‌هاست. خودم پرتغال را می‌پسندم و آخرین سال‌های رونالدو است. ایتالیا هم بد نبود و کلا تیم‌های اسمی تا الان خوب بودند. پرتغال و آلمان ولی فکر کنم مدعیان اصلی هستند.

در آخر هم درباره بحث فساد اخیر سوال داشتم. نظرتان درباره این اتفاقات و بازداشت مسئولان فدراسیون فوتبال چیست؟

ببینید انقدر گسترده شد که خود مسئولین به آن پرداختند و موشکافانه بررسی می‌کنند که کسانی که در داستان دخل و تصرف داشتند بازداشت شدند. هر کسی تخلف کرده باشد باید به زندان برود و پاسخگو باشد. وقتی پافشاری می‌کنی که VAR نیاید خب یعنی در نتایج دست می‌بری. یک سری موارد دیگر هم از قدیم بوده که بازیکن حریف را می‌بینی و چیزهای کثیفی است که بوده و باید جمع شود. باید ببینیم پای چه کسانی وسط است چون خیلی‌ها هستند. امیدوارم کامل بررسی شود و تمام کسانی که در این قضیه بودند به سزای اعمال‌شان برسند. فرقی ندارد در چه سمتی هستند، از بازیکن و داور تا مربی و مسئولان رده‌بالای فدراسیون و سازمان لیگ.

به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم / ماتزاری در پرسپولیس موفق می‌شود

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان