بهترین نوشیدنی ورزشی برای قبل ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش

در این بخش قرار است شما را با بهترین نوشیدنی ورزشی اشنا کنیم و اطلاعاتی مفید در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم بنابراین این بخش را از دست ندهید.

بهترین نوشیدنی ورزشی برای قبل ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش

نوشیدنی در ورزش یکی از مهم ترین و ضروری ترین کار هایی می باشد که شما باید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. در واقع اگر اهل ورزش باشید می بینید که خوردن نوشیدنی قبل از ورزش در حین ورزش و بعد از آن می تواند چه تاثیراتی بر روی کارکرد بدن شما داشته باشد در ادامه بهترین نوشیدنی ورزشی را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 نوشیدنی های ورزشی

بهترین نوشیدنی ورزشی در زمان های مختلف

خوردن نوشیدنی های مختلف قبل و بعد و در حین ورزش به شما کمک می کند تا بتوانید بدن سالم تری داشته باشید و همچنین از بروز مشکلات شدید کم آبی بدن در شما پیشگیری خواهد کرد. باید بدانید که این نوشیدنی ها تاثیرات بسیار زیادی سیستم عصبی و سلامت بدنی شما دارند بنابراین خوردن آن ها بسیار اهمیت دارد.

نوشیدنی هایی که بدنساز ها مورد استفاده قرار می دهند مهم و قابل توجه می باشد و آن ها از الکترولیت هایی استفاده می کنند که بدنشان در حین ورزش تقویت شده و در نهایت از بروز مشکلات الکترولیتی در بدن پیشگیری خواهند کرد. در ادامه بهترین نوشیدنی ورزشی را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا شما بتوانید چند گزینه مختلف داشته باشید.

نوشیدنی های قبل از ورزش

قبل از ورزش بدن شما نیاز به انرژی دارد بنابراین باید سعی کنید یک سری از نوشیدنی هایی را در لیست خود قرار دهید که این انرژی را به بدن شما بدهند و مغز شما را تحریک کنند تا بتوانید در این ساعات بهتر از بدن خود استفاده کرده و حرکات تمرین های خود را درست انجام دهید.

قهوه

بهترین گزینه در این زمینه قهوه می باشد. قهوه استقامت بدن را افزایش داده و همچنین قدرت شما را بالا تر می برد. این نوشیدنی برای انجام تمرینات سخت بسیار مناسب بوده و می توانید از این نوشیدنی قبل از تمرین استفاده کنید.

بهترین نوشیدنی ورزشی

چای و عسل

از دیگر نوشیدنی های مفید و انرژی زا در این زمینه می توان به چای عسل اشاره کرد. همچنین باید بدانید که عسل می تواند نیروی مورد نیاز شما را برای انجام حرکت های ورزشی تان تامین کند بنابراین باید بدانید که چای نیز دارای میزان زیاد کافئین بوده و کافئین هم انرژی شما را تامین می نماید و می توانید نیروی لازم برای سلول ها را تامین کرده و ورزشی بهتر داشته باشید.

آب میوه طبیعی

آبمیوه های طبیعی نیز در این زمینه بسیار موثرند و می توانند نوشیدنی های انرژی زا باشند بنابراین اگر تمرین شما در حوزه بدنسازی است بهتر است آبمیوه های طبیعی فاقد شکر را نیز جایگزین قهوه نمایید.

آب سبزی ها

اگر به دنبال یک نوشیدنی سبک در حین ورزش می گردید بهتر از آب سبزیجات را قبل از ورزش میل کنید. در واقع آب سبزیجات برای تامین انرژی مورد نیاز بدن مفید بوده و باعث ایجاد سنگینی در بدن شما نخواهد شد.

نوشیدنی های خوب در ورزش

نوشیدنی در حین ورزش

بسیاری از ورزشکاران در حین ورزش آب می نوشند ولی باید بدانید که علاوه بر آب می توانید از نوشیدنی های دیگر نیز استفاده کنید در واقع افرادی که به صورت حرفه ای تمرین انجام می دهند در حین ورزش بسیار عرق می کنند و این عرق می تواند آب بسیار زیادی از بدن آن ها را کاهش دهد بنابراین اگر در شرایط سختی تمرینی هستید بهترین نوشیدنی در حین ورزش استفاده از آب می باشد و این مورد باعث می شود که شما با مشکل یا عارضه ای مواجه نشوید

آب پرتقال

ویتامین های موجود در آب پرتقال بسیار مهم می باشند و اگر بتوانید در حین ورزش آب پرتقال بنوشید بسیار خوب است. بهتر است آب پرتقال را به صورت طبیعی در خانه تهیه کرده و با خود به سالن ورزشی ببرید زیرا آب پرتقال های بیرون شامل مقداری شکر نیز هستند که منجر به ایجاد اضافه وزن در شما خواهند شد. بنابراین بر نوشیدنی های خود در حین ورزش باید احتیاط بیشتری داشته باشید.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا به عنوان بهترین نوشیدنی های تمرینی می باشند در واقع این نوع نوشیدنی ها باعث می‌شود تا تمرکز فرد در حین تمرین افزایش پیدا کرده و بهتر است بدانید که افراط در این نوشیدنی ها درست نیست و می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مکمل های ورزشی

امروزه بسیاری از افراد از مکمل های ورزشی در حین ورزش کردن استفاده می کنند و باید بدانید که این مکمل ها به سرعت توسط بدن جذب خواهد شد و این مورد برای ورزشکاران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و افرادی که دارای تمرینات بدنی شدیدی هستند و بیش از یک ساعت تمرین دارند اجازه دارند زیر نظر مربی خود از این مکمل ها استفاده کنند.

همچنین باید بدانید که افرادی که ورزش می کنند و خیلی عرق می کنند نیز ممکن است به از دست دادن میزان زیادی سدیم دچار شوند بنابراین اگر دارای فعالیت های شدید ورزشی هستید بهترین توصیه ما به شما این است که زیر نظر متخصصین از مکمل های ورزشی استفاده کنید زیرا پایین آمدن سدیم خون عوارض بسیار زیادی بوده و می تواند منجر به از دست رفتن هوشیاری شود.

عضله سازی با نوشیدنی های مفید

نوشیدنی های بعد از ورزش

بعد از ورزش کردن نیز شما باید به بدن خود برسید و آن را فراموش نکنید. بنابراین نوشیدنی هایی که در این زمان نیز مصرف می شوند اهمیت بالایی دارند و می توانند اهداف ورزشی را نیز با خود به دنبال داشته باشند. در واقع در ادامه یک سری از نوشیدنی هایی را به شما معرفی می کنیم که بعد از ورزش می توانید آن ها را استفاده کرده و به عضله سازی خود کمک کنید.

شیر کاکائو

شیر کاکو امروزه یکی از مهم ترین وعده های بعد از ورزش به حساب می رود و باید بدانید که هضم غذا در این زمان ها راحت تر خواهد بود و این مایع خوشمزه می تواند بدن شما را در حالت هیدراته نگه داشته و مانع از کمبود هایی مانند کمبود کلسیم و پروتئین شود. باید بدانید که شیر کاکائو در ساخته عضله نیز بسیار موثر است و می تواند به افراد کمک کند تا در این زمینه موفق تر باشند.

چای سبز

از بهترین نوشیدنی ورزشی می توان به چای سبز اشاره کرد که شما می توانید بعد از ورزش خود این چای سبز را میل نمایید. این نوشیدنی حاوی مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها بوده و می تواند چربی های بدن شما را نیز کاهش دهد.

بنابراین برای افرادی که به دنبال کاهش وزن در بعد از ورزش هستند بسیار مناسب خواهد بود همچنین این چای توانایی کاهش درد و کاهش التهابات را نیز دارد که می تواند بعد از ورزش به افراد کمک کند تا درد کم تری را داشته باشند.

چای سبز بعد از تمرین

حال که با بهترین نوشیدنی ورزشی آشنا شده در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد بهترین تغذیه بعد از ورزش و نوشیدنی های مفید در بارداری نیست به دست آورید و برای این کار کافی است بر روی لینک های داده شده کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان