درخواست های ۴ امام جمعه از رئیس جمهور منتخب/ در خدمت پزشکیان هستیم/ شمر امروز را به درستی بشناسید/ امروز زمان وفاق ملی است

امام جمعه تبریز گفت: همه ما در خدمت رئیس جمهور منتخب هستیم و برای سر افرازی انقلاب اسلامی کنار ایشان باشیم.

درخواست های 4 امام جمعه از رئیس جمهور منتخب/ در خدمت پزشکیان هستیم/ شمر امروز را به درستی بشناسید/ امروز زمان وفاق ملی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و مشارکت مردم در انتخابات، انتظارات از رئیس جمهور آینده و مراسم عزاداری محرم موضوعاتی بود که ائمه جمعه از پشت تریبون های نماز جمعه این هفته به آنها پرداختند.

امام جمعه تبریز: ملت در انتخابات حماسه بزرگ آفریدند

بنابر روایت مهر، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: رهبرمان تقدیر و تشکر می‌کنم که عنایت فرمودند و بر حقیر منت نهادند و به عنوان نماینده ولی فقیه انتخاب شدم، امیدوارم بتوانم این مسئولیت سنگینی که بر دوشم گذاشتند به نحو احسن با دعاهای شما عزیزان انجام بدهم.

وی ادامه داد: از همه علمای تبریز، مسئولین و نیروهای مسلح و امت انقلابی که بر من لطف کردند، تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: درخواست دارم برای من بنر نصب نکنید و از صرف هزینه‌های زیاد پرهیز کنید.

مطهری اصل گفت: از فردا مراسم عزاداری به مدت 6 روز در بیت امام جمعه که یادگار شهید آل‌هاشم است برگزار خواهد شد و بعد از سوم شهادت امام حسین (ع) درخدمت همه عزیزان برای دیدار عمومی خواهم بود.

وی خاطرنشان کرد: ملت عزیز و انقلابی در انتخابات حماسه بزرگی آفریدند و با مشارکت 50 درصدی رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.

این امام جمعه اظهار کرد: پیروز واقعی انتخابات رهبر انقلاب و مردم هستند و یاس و ناامیدی برای دشمنان ماند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: امیدوارم رئیس جمهور منتخب از تمامی افرادی که آماده خدمت به انقلاب هستند، استفاده کند.

وی گفت: همه ما در خدمت رئیس جمهور منتخب هستیم و برای سر افرازی انقلاب اسلامی کنار ایشان باشیم.

امام جمعه قم: شمر امروز را باید به درستی بشناسیم

از سوی دیگر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ایران بار دیگر در این عرصه حماسه ساز شدند و همه سلایق در کنار یکدیگر پای صندوق آرا آمدند تا رییس جمهور را برگزینند.

امام جمعه قم گفت: برگزاری انتخابات عزتمندانه و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، بر دلبستگی ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و تداوم پیشرفت و آبادانی کشور و لبیک به رهبر معظم انقلاب مهر تاییدی زد.

آیت الله سعیدی با تبریک به رییس جمهور منتخب گفت: امیدواریم که رییس جمهور منتخب در حل مشکلات کشور از جمله تورم، گرانی، تقویت پول ملی و بهبود وضعیت معیشت موفق باشد و در این راستا همه قوا و دستگاه ها باید برای تحقق وعده ها به رییس جمهور منتخب کمک کنند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تاسوعا و عاشورا منحصر به یک زمان و مکان خاص نیست و این ایام فرصت بی نظیری در راستای بصیرت افزایی، جهاد تبیین و شناخت درست دوست از دشمن است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در صحرای کربلا حماسه آفریده شد افزود: حاکمان و مردم در واقعه عاشورا فاجعه آفریدند که علت اصلی آن ترک امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی بیان کرد: امروز باید به فرموده شهید مطهری شمر زمان را به درستی بشناسیم و شعار امروز ما باید دفاع از فلسطین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شمر امروز نتانیاهو است و برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی نیز که در کشتن کودکان فلسطین دست دارند و در جایگاه عمرسعد هستند.

امام جمعه ارومیه: روح قیام امام حسین در عزاداری‌های باید ساری و جاری شود

همچنین؛ حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مسئولان استان از الان برای برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورا و برگزاری نماز ظهر این دو روز برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: دشمن تمام تلاش خود رابه‌کار گرفته با شبه افکنی جلوی عزاداری اباعبدالله را بگیرد لذا باید تلاش کنیم روح قیام امام حسین در عزاداری‌های ما ساری و جاری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به شروع فصل گرما و افزایش مصرف انرژی افزود: مردم و مسئولان در مدیریت مصرف انرژی دقت کنیم، باید انرژی را درست مصرف کنیم تا کشور دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری ایران توسط مردم خاطر نشان کرد: پزشکیان فردی رزمنده، متدین، آشنا به معارف دینی است انتظار می‌رود با این پیش زمینه‌ها، کابینه‌ای مدیر و مدبر در شأن ایران اسلامی را انتخاب کند تا مشکلات کشور را حل کنند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: صدور بیانیه توسط رئیس جمهور منتخب به محور مقاومت و حمایت قاطعانه از آن‌ها و به رقبای انتخاباتی، قابل تقدیر است امیدواریم ایشان با قدرت تمام و با توجه به توان داخلی کشور را در مسیر توسعه پیش ببرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب باید با توجه به توان داخلی به خارج دل نبندد و در بحث سیاست خارجی اهل تعامل بوده و عزت مدارانه حرکت کند.

امام جمعه اصفهان: رئیس جمهور منتخب کابینه خود را با افراد انقلابی تشکیل دهد

در این میان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به در نظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری در انتصابات اظهار کرد: رعایت این اصل باید به نحوی مورد توجه گیرد که افراد توانمندی که وظایف خود را به خوبی انجام دادند به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین ضرورت دارد رئیس جمهور منتخب کابینه خود را از افرادی تشکیل دهد که انقلابی باشند و با ارزش‌های انقلاب و مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای انتصاب مدیران ارشد استانی انتظار می‌رود با نمایندگان ولی فقیه و امامین جمعه استان‌ها مشورت شود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی در کمتر از دو ماه رئیس جمهور دولت چهاردهم توسط مردم انتخاب شد، در این راستا دشمنان در رسانه‌های خود تلاش فراوانی برای ناامید کردن مردم ایران انجام دادند، اما تلاش‌ها ناکام ماند و رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در انتخابات اعلام رضایت کردند.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب تاکید کرد که امروز زمان وفاق ملی است، در این راستا رئیس جمهور باید مراقب جناح‌های سیاسی باشد و خود را رئیس همه جمهور بداند و راه شهید رئیسی را محکم ادامه دهند، زیرا خدمات شهید رئیسی انتظارات مردم را از جایگاه رئیس‌جمهور بالا برد، در این راستا انتظار می‌رود در همین سطح به مردم خدمت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سوره حج یکی از مصادیق‌ها تقوای الهی را زنده نگه داشتن شعائر دینی معرفی می‌کند، از جمله زنده نگه داشتن شعائر دینی می‌توان به برگزار مراسمات عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد، در این راستا ضرورت دارد در همین مسیر گام برداشته شود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق تقوا است، ضرورت دارد انسان با رعایت شروط عقلی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهد.

مهدوی ادامه داد: باید توجه داشت امر به معروف به معنای اصلاح جامعه است، در این راستا افراد باید در جامعه نسبت به رعایت قوانین حساس بوده و به متخلفین تذکر دهند، امروز اگر کسی سلامت جامعه را نشانه گرفته است و موجب برهم زدن سلامت خانواده‌ها می‌شود باید با او برخورد شود، در این راستا لازم است همه جامعه با وحدت نسبت به رعایت معروفات همکاری داشته باشند.

وی افزود: مسئولان ضرورت دارد نسبت به حمایت از آمرین به معروف فعال باشند، زیرا آخرین به معروف از جمله فرهیختگان جامعه هستند که با بصیرت به جلوگیری از منکر می‌پردازند، در زمان انتخابات برخی از کاندیداها برای کسب رأی امر به معروف و نهی از منکر را مزاحمت تلقی کردند در صورتی که اطلاق اشتباه است.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان