تفاهم نامه جمع آوری فاضلاب ورودی به خور گورسوزان بندرعباس امضاء شد

تفاهم نامه سه جانبه جمع آوری فاضلاب ورودی به خور گورسوزان، و بازسازی ۷ کیلومتر از این شبکه در شهر بندرعباس امضاء شد.

تفاهم نامه جمع آوری فاضلاب ورودی به خور گورسوزان بندرعباس امضاء شد

به گزارش خبرآنلاین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز 14مرداد، در این نشست گفت: براساس این تفاهمنامه که بین استانداری هرمزگان، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و شرکت زیرساخت امضاء شد، علاوه بر تصفیه پساب فاضلاب، از ورود آن به خورها جلوگیری می‌شود.
مهدی دوستی افزود: مقرر شد در گام نخست تا دو هفته آینده فاضلاب ورودی به خور گورسوزان از سه محله آیت الله غفاری، کمربندی شمالی و چاهستانی‌ها مهار شود.


وی گفت: فاضلاب شهر بندرعباس در شش مرحله طراحی شده و تاکنون برای اجرای 3 مرحله از آن، سه هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده است.


استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهر بندرعباس 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: سه مرحله پایانی این طرح نیز، سال آینده به پایان می‌رسد.


دوستی گفت: با اختصاص اعتبار خرید دستگاه شیرین سازی فاضلاب، هزینه پایان این طرح به حدود 4 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.


وی افزود: همزمان با شهرداری هم قراردادی بسته شد که پس از متوقف شدن ورود فاضلاب، کار زیباسازی خورها و مجاور آنها آغاز شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این نشست گفت: موضوع مهم در اجرای کامل این طرح، بازسازی 7 کیلومتر از شبکه‌های بتنی و فرسوده فاضلاب شهر بندرعباس است که با گذشت بیش از 25 سال، دیگر پاسخگوی نیاز شهری نیست.


عبدالحمید حمزه پور افزود: شبکه‌های قدیمی فاضلاب در محله‌هایی مانند آیت الله غفاری، شمال بلوار جمهوری اسلامی و کمربندی بندرعباس واقع است که بافت بسیار متراکمی دارد.
وی گفت: با بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب بندرعباس تا یک سال آینده، این طرح به طور کامل به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شهر بندرعباس استفاده از پساب فاضلاب در صنایع موفق بود گفت: صنایع استان با استفاده از پساب فاضلاب مشکلات زیست محیطی خود را حل کرده اند.


شهروز شجاعی افزود: اکنون بسیاری از شاخص‌های کلیدی خروجی پساب فاضلاب تصفیه خانه شهر بندرعباس استاندارد است.


وی گفت: ابتدای سال 1400 شرایط آلودگی فاضلاب شهر بندرعباس 3 برابر استاندارد محیط زیست بود، اما اکنون این آلودگی به حد استاندارد رسیده است.


مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس افزود: برای پایان طرح فاضلاب شهر بندرعباس بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای شیرین سازی پساب فاضلاب ثبت سفارش شده، مجوزها صادر و ارز مورد نیاز هم اختصاص داده شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان