رئیس جدید پلیس راهور هرمزگان منصوب شد

صبح امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور هرمزگان با حضور فرمانده انتظامی استان ، شهردار بندرعباس و جمعی از مسئولان و فرماندهان پیشین پلیس‌راه و راهور برگزار شد.

رئیس جدید پلیس راهور هرمزگان منصوب شد

به گزارش خبرآنلاین، در این آیین با حکم فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ نقی حیدری به‌عنوان رئیس پلیس راهور استان معرفی شد. پیش‌ازاین سرهنگ مجید صالح پور رئیس پلیس راهور بود که وی به بازنشستگی نائل آمد.

سرهنگ حیدری به 4 سال رئیس راهور بندرعباس بود. 

سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه امنیت و ترافیک با هم گره خورده است، افزود:  امنیت در هرمزگان‌در رتبه‌های  بالای قرار دارد، برابر ارزیابی  وزارت کشور، هرمزگان از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود. وی ادامه داد: استان به ترتیب در حوزه تصادفات و سرقت  رتبه  32، قتل 31، امور امنیتی 20، شرارت 26، مفاسد اجتماعی 28،جرایم مالی 24، جرح 26، نزاع درگیری 29 داراست. سردار جاویدان تصریح کرد: این آمارها نشان دهنده ضابطه مند و قانون‌مند بودن‌هرمزگانی‌ها است. وی گفت: تحقق امنیت ترافیکی به تناسب انضباط ترافیکی است که این حوزه منحصر به یک سازمان و فرد نیست بلکه یک  مقوله اجتماعی است و  همه با ایفای نقش تاثیر گذار هستند. سردار جاویدان با تاکید بر تعامل بین مسوولان و ارگان‌ها در تامین امنیت و حوزه ترافیک اظهار داشت: حوزه ترافیک، هزینه‌های سنگینی دارد که برای امنیت و نظم جامعه ضروری است چرا که تخلفات راهنمایی و رانندگی با جان انسان‌ها ‌سر و کار دارد و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد. فرمانده انتظامی استان هرمزگان جایگاه تصادفات در ایران را جایگاه قابل قبولی ندانست وعنوان کرد: برابر قانون هر 3 سال یک بار جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی افزایش می‌یابد که  بایستی در این راستا نظارت‌ها هم  افزایش یابد  که با  اقدامات بازنگری تناسب داشته باشد. سردار جاویدان افزود:  نه پلیس و نه حاکمیت، دنبال درآمدزایی نیستند و شان نظام و پلیس نیست که به خاطر احصا تخلفات، درآمدزایی کنند. این مقام مسوول ادامه داد: بلکه با وجود قانون شکنی، بی‌نظمی و همچنین مطالبات مردمی در برخورد با این تخلفات  حادثه ساز، بر اساس مصوبه  قانون، متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تعداد کم دوربین‌های هوشمند در بندرعباس تصریح کرد: امیدواریم در آینده این دوربین‌ها افزایش یابد، راه‌ها و نقاط پرحادثه ترافیکی اصلاح شود تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر در تصادفات باشیم. 

تلاش بر الکترونیکی کردن شهرها

سرهنگ نقی حیدری پس از دریافت حکم ریاست راهور استان پشت تریبون قرارگرفت و در خصوص مشکلات زیر ساخت‌های استان به ویژه دوربین‌های  هوشمند سازی در سطح شهر بندرعباس سخن گفت و افزود: تلاش ما این است که بتوانیم شهر استان  به شهرهای تراز اول کشوربه ویژه در خصوص هوشمند سازی برسانیم. وی ادامه داد:در سطح شهر بندرعباس 6 دستگاه دوربین ثبت تخلف وجود دارد که امیدواریم با حمایت‌های شورای شهر و همت شهردار  اقدامات خوبی در الکترونیکی کردن شهرها انجام دهیم. رییس راهور استان  با بیان اینکه 32 نقطه حادثه‌خیز در بندرعباس و حدود 92 نقطه حادثه‌خیز در کل شهرهای استان وجود دارد خاطرنشان ساخت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی اعضا شورای ترافیک نقاط حادثه خیز و پرتصادف برطرف کنیم و حادثه را به حداقل ممکن کاهش دهیم. حیدری افزود: پوشش و نظم ترافیکی، امنیت شهر بالا را  خواهد برد و باعث ترافیک روان و راحت بدون حادثه می‌شود.

آیین نامه ویژه مناطق آزاد تجاری

«مجید صالح‌پور»، رییس سابق  پلیس راهور استان ‌نیز به بیان عملکرد دوران مدیریت خود پرداخت. پیگیری آیین‌نامه ویژه مناطق آزاد تجاری استان، کسب رتبه دوم کشور در سال 1401 در زمینه کاهش‌جانباختگان حوادث رانندگی، صدور گواهینامه ویژه اسکله شهید رجایی، راه‌اندازی اولین مرکز ساخت پلاک وسایل نقلیه‌در جنوب کشور، راه‌اندازی سامانه رخ‌داد قضایی ‌و برقراری ارتباط ‌مکانیزه دادگستری با پلیس راهور،  اولین مرکز پایش تصویری در ساختمان ستاد پلیس راهور و... از جمله اقدامات خود نام برد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان