ربات جراح هشت برابر سریع‌تر از انسان عمل را به پایان رساند!

این ربات می‌تواند تاج دندان‌ها را تنها در ۱۵ دقیقه جایگزین کند؛ هشت‌برابر سریع‌تر از یک دندان‌پزشک معمولی.

ربات جراح هشت برابر سریع‌تر از انسان عمل را به پایان رساند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، شرکت دندان‌پزشکی رباتیک Perceptive اعلام کرد اولین‌ بار است که از ربات کنترل‌شده با هوش مصنوعی تمام‌خودکار روی بیمار انسانی استفاده کرده است. این ربات تقریباً می‌تواند عمل‌های خاصی، مانند تعویض تاج دندان، را هشت برابر سریع‌تر از دندان‌پزشک معمولی انجام دهد.

براساس گزارش نیواطلس، پرسپکتیو که سازنده این ربات است، ادعا می‌کند این سیستم می‌تواند زمان عمل‌ها را به‌صورت قابل‌توجهی کاهش دهد. این ربات می‌تواند تاج دندان‌ها را فقط در 15 دقیقه جایگزین کند؛ انجام این عمل توسط دندان‌پزشک انسان 2 ساعت طول می‌کشد و باید در دو ویزیت تکمیل شود.

این شرکت می‌گوید این ربات را روی بیماری در کلمبیا آزمایش کرده است اما هنوز هیچ اطلاعات بالینی داوری‌شده‌ای منتشر نشده است. به گفته «کریس سیریلو» (Chris Ciriello)، مدیرعامل پرسپکتیو، این شرکت برای دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به این داده‌ها نیاز دارد.

ربات جراح هشت برابر سریع‌تر از انسان عمل را به پایان رساند!

ربات دندان‌پزشک تمام‌خودکار Perceptive

سیستم شرکت Perceptive از یک اسکنر حجمی سه‌بعدی استفاده می‌کند که با استفاده از توموگرافی انسجام نوری یا OCT مدل سه‌بعدی دقیقی از دهان، دندان‌ها، لثه‌ها و حتی اعصاب زیر سطح دندان تولید می‌کند. در این فرایند، دیگر از تشعشعات مضر اشعه ایکس استفاده نمی‌شود؛ زیرا OCT فقط از پرتوهای نور و با دقت حدود 90 درصد برای ساخت مدل‌های حجمی خود بهره می‌برد.

البته پیش از آنکه ربات دندان‌پزشک عمل خودش را شروع کند، دندان‌پزشک (انسان) و بیمار درباره آنچه باید انجام شود، صحبت می‌کنند و زمانی که پزشک مسئله بیمار را تشخیص داد، ربات عمل جراحی را انجام می‌دهد.

شرکت پرسپکتیو تاکنون 30 میلیون دلار سرمایه جذب کرده و یکی از سرمایه‌گذاران آن «ادوارد زاکربرگ»، دندان‌پزشک و پدر «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا است. هنوز مشخص نیست زاکربرگ جوان نیز در تأمین مالی این شرکت مشارکت داشته است یا خیر.

این ربات هنوز تأییدیه FDA را نگرفته اما کریس سیریلو انجام اولین عمل روی انسان را موفقیت می‌داند؛ او در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما هیجان‌زده‌ایم که اولین روش دندان‌پزشکی کاملاً خودکار رباتیک در جهان را با موفقیت انجام دادیم. این پیشرفت پزشکی دقت و کارایی روش‌های دندان‌پزشکی را افزایش می‌دهد و دسترسی به مراقبت‌های دندانی بهتر را برای همه انسان‌ها فراهم می‌کند.»

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان