همه‌ چیز درباره محصولات هایپوآلرژنیک و اهمیت آن

بدون عوارض زیبا شو!

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که نقش حیاتی در حفاظت از سلامت و زیبایی دارد. پوست ما روزانه با عوامل مختلفی هم‌چون آلودگی، آفتاب، مواد شیمیایی، لوازم آرایش و بهداشتی و... مواجه می‌شود که می‌توانند باعث آسیب‌های جدی به آن شوند.

برای جلوگیری از این آسیب‌ها، نیاز است که از محصولات مراقبتی مناسب برای پوست استفاده کنیم. اما چگونه می‌توانیم محصولاتی را انتخاب کنیم که علاوه‌براثربخشی، ایمن و بدون عوارض هم باشند؟

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ما در این انتخاب کمک کند، دقت به برچسب‌های محصولات است. تا به حال روی بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی کلمه هایپوآلرژنیک را دیده‌اید؟ آیا می‌دانید که Hypoallergenic به چه معناست و چرا اهمیت دارد؟

در ادامه، قصد داریم برای شما همه چیز درباره هایپوآلرژنیک و اهمیت آن را توضیح دهیم.

هایپوآلرژنیک Hypoallergenic به چه معناست؟

هایپوآلرژنیک به معنی کمتر از حد طبیعی یا اندکی حساسیت‌زا است. این کلمه از ترکیب دو واژه hypo (کمتر) و allergenic (حساسیت‌زا) به وجود آمده است و برای توصیف محصولاتی استفاده می‌شود که حاوی مقدار کمتری از مواد حساسیت‌زا هستند.

در واقع موادی آلرژن‌ها (حساسیت‌زا) هستند که با وارد‌شدن به بدن انسان، باعث تحریک سیستم ایمنی و ایجاد علائم آلرژیک می‌شوند. این علائم می‌توانند شامل خارش، قرمزی، ورم، آب‌ریزش بینی، عطسه، سرفه، کهیر، اگزما و... باشند.

به‌طور کلی در پاسخ به این سوال که هایپوآلرژنیک Hypoallergenic چیست باید بگوییم، محصولاتی هستند که به نحوی طراحی و تولید شده‌اند تا حاوی کمترین مقدار ممکن از آلرژن‌ها باشند و در نتیجه احتمال ایجاد واکنش آلرژیک در افراد حساس را کاهش دهند.

برای مثال، یک محصول آرایشی هایپوآلرژنیک ممکن است حاوی رنگ‌ها، عطرها، مواد شیمیایی یا نگه‌دارنده‌هایی باشد که می‌توانند باعث به وجود آمدن حساسیت کمتر در پوست شوند.

اهمیت محصولات هایپوآلرژنیک Hypoallergenic

محصولات هایپوآلرژنیک می‌توانند برای افرادی که به مواد خاصی حساسیت دارند یا مبتلا به بیماری‌هایی هم‌چون آسم، اگزما یا کهیر هستند، مفید و مؤثر باشند. این افراد معمولا باید از تماس با موادی پرهیز کنند که باعث تحریک سیستم ایمنی و ایجاد علائم آلرژیک می‌شوند.

اما گاهی این ‌کار بسیار دشوار و یا حتی ناممکن است؛ چرا که آلرژن‌ها در محیط زندگی، کار و تفریح ما حضور دارند و امکان دارد که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آن‌ها مواجه شویم.

برای این‌که بهتر متوجه این موضوع که اهمیت هایپوآلرژنیک چیست شوید، توصیه می‌کنیم که به این مثال توجه کنید.

مثلا، شما ممکن است به گرده گل حساسیت داشته باشید و از رفتن به باغ یا گل‌فروشی پرهیز کنید. درعین‌حال ممکن است در محیط زندگی، کار و یا سایر محیط‌ها گل وجود داشته باشد و با گرده آن به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مواجه شوید . همچنین امکان دارد به مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی و بهداشتی حساسیت داشته باشید، و در نتیجه نتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این شرایط، برای این‌که بتوانید به‌ کارهای روزمره خود برسید و در محیط‌های مختلف حضور پیدا کنید، بهتر است از محصولات آرایشی و بهداشتی هایپوآلرژنیک بهره‌ ببرید که می‌تواند به کاهش خطر و شدت واکنش‌های آلرژیک کمک کند و کیفیت زندگی شما را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد.

چرا باید از محصولات هایپوآلرژنیک استفاده کنیم؟

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بدون حساسیت یا هایپوآلرژنیک می‌تواند برای همه افراد مفید باشد، اما استفاده از آن برای افرادی که پوست حساس، جوش‌دار، خشک یا مستعد اگزما دارند، ضروری است. این افراد باید از محصولاتی استفاده کنند که حاوی مواد طبیعی، ملایم و مرطوب‌کننده باشند و از مواد مصنوعی، رنگی، عطری، الکلی و... در آن‌ها استفاده نشده باشد. برخی از مزایای این محصولات عبارت‌اند از:

  • کاهش احتمال و شدت واکنش‌های آلرژیک در افراد حساس
  • افزایش اطمینان و راحتی در استفاده از محصولات
  • حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو، چشم، بینی و دهان
  • کاهش هزینه‌های درمانی و پزشکی ناشی از آلرژی
  • کاهش آلودگی‌های ناشی از مواد شیمیایی در محیط‌زیست

کدامیک از محصولات ایرانی هایپوآلرژنیک هستند؟

در بازار ایران، محصولات مختلفی با برچسب هایپوآلرژنیک عرضه می‌شوند اما باید دقت کرد که این برچسب تنها یک ادعا است و نیاز به تایید دارد. برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات، باید به مواردی هم‌چون تاریخ تولید، مجوز بهداشت، مواد تشکیل‌دهنده و نحوه استفاده نیز توجه کرد.

یکی از شرکت‌هایی که محصولات آرایشی و بهداشتی ضد حساسیت یا هایپوآلرژنیک در ایران تولید و عرضه می‌کند، شرکت کامان است. این شرکت از مواد با کیفیت استفاده می‌کند و محصولات خود را با استانداردهای بین‌المللی به تولید می‌رساند. همچنین محصولات جدید هایپوآلرژنیک‌ کامان تمام آزمایش‌های سازمان پوست و جزام را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

محصولات کامان شامل محصولات مراقبت از پوست صورت، پوست بدن و مراقبت از مو، ناخن و لب‌ها هستند که برای انواع پوست‌ها (چرب، خشک، ترکیبی و حساس) تولید می‌شوند. از محصولات هایپوآلرژنیک کامان می‌توان به واتربمب‌ها یا آبرسان‌های جدید و ژل‌های شست‌وشوی صورت جدید اشاره کرد. واتربمب‌های کامان در 4 نوع مختلف تولید می‌شوند. این 4 نوع عبارت است از:

  • آبرسان جدید کامان مدل COLLAGEN
  • آبرسان جدید کامان مدل Q10+VITAMIN E
  • آبرسان جدید کامان مدل SENSITIVE
  • آبرسان جدید کامان مدل VITAMIN C

ژل‌های شست‌وشوی صورت کامان در 5 نوع مختلف در داروخانه‌ها و مرکز خرید موجود است:

  • ژل شست‌وشوی صورت جدید کامان مناسب پوست‌های خشک و حساس
  • ژل شست‌وشوی صورت جدید کامان مناسب پوست‌های مستعد جوش
  • ژل شست‌وشوی صورت جدید مناسب پوست‌های خشک و حساس کامان
  • ژل شست‌وشوی صورت جدید کامان مناسب پوست‌های چرب
  • ژل شست‌وشوی صورت جدید کامان مناسب پوست‌های نرمال و مختلط

جمع بندی

اگر به دنبال لوازمی هستید که ملایمت و سازگاری با پوست را در اولویت قرار دهند، محصولاتی که هایپوآلرژنیک هستند، انتخابی ایده‌آل خواهند بود. این محصولات، شانس بروز حساسیت‌های پوستی را به حداقل می‌رسانند و برای افرادی که پوست‌ حساس و مستعد مشکلات پوستی هم‌چون اگزما، خشکی یا آکنه دارند، گزینه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شوند.

در این محصولات، به جای مواد شیمیایی حساسیت‌زا، مواد طبیعی یا مواد شیمایی با احتمال حساسیت‌زایی پایین، به‌کار رفته‌ است در میان تولیدکنندگان داخلی، شرکت کامان با ارائه‌ ژل‌های شست‌وشوی صورت جدید و آبرسان‌های جدید که 99% هایپوآلرژنیک هستند، می‌تواند نیازهای مختلف پوست شما را برطرف کند.

سوالات متداول

  1. آیا محصولات هایپوآلرژنیک فقط برای پوست است؟

خیر، محصولات هایپوآلرژنیک در دسته‌های متفاوتی برای بدن، مو، ناخن و لب تولید می‌شوند و خطر ایجاد حساسیت و التهاب را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

  1. آیا محصولات هایپوآلرژنیک تضمینی برای عدم واکنش آلرژیک هستند؟

خیر، به‌طور کلی هیچ محصولی نمی‌تواند تضمین کاملی برای عدم واکنش آلرژیک باشد، اما محصولات هایپوآلرژنیک خطر واکنش‌های آلرژیک را به دلیل عدم استفاده از مواد حساسیت‌زا به شدت کاهش می‌دهند. محصولات هایپوآلرژنیک کامان تا 99% خطر ایجاد حساسیت‌های پوستی را کاهش می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان