اتباع خارجی ۹۸ درصد از کودکان خیابانی در کرمان را تشکیل می دهند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت : ۶۰۲ کودک کار و خیابانی در سطح استان کرمان شناسایی شده اند که از این تعداد فقط ۸ نفر ایرانی و مابقی از اتباع خارجی هستند.

اتباع خارجی  98 درصد از کودکان خیابانی در کرمان را تشکیل می دهند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست خبری با اشاره به پدیده کودکان خیابانی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن گفت : بیش از 98 درصد از کودکان کار در کرمان، اتباع خارجی هستند.

وی افزود: تاکنون 602 کودک کار و خیابانی در سطح استان کرمان شناسایی شده اند که از این تعداد فقط 8 نفر ایرانی و مابقی از اتباع خارجی هستند.     

او تاکید کرد : پر چالش ترین خانواده های کودکان کار را کودکان اتباع خارجی دارند زیرا خانواده هایشان به دلیل تفاوت های فرهنگی موجود به آنها به عنوان منبع درآمد نگاه می کنند و آنها را به این کار مجبور می کنند و دنبال اینگونه کارها می فرستند .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان  به وجود 3 مرکز فعال برای کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و اظهار داشت : معضل کودکان کار و خیابانی زخم کهنه‌ای است که در همه جوامع وجود دارد هر چند تعداد آنان در استان نسبت به قبل کمتر شده است.

او در ادامه مصاحبه خود به اشاره به وجود آسیب های اجتماعی موجود در جامعه تصریح کرد : صنایع و معادن استان کرمان باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند و مازاد اجتماعی را پرداخت نمایند.

وحید زاده سپس با اشاره به طرح در اختیار قراردادن کولر گازی برای معلولان وابسته به تخت در مناطق گرمسیری استان گفت:  در این راستا سازمان بهزیستی مقرر کرد از محل مشارکت‌های مردمی 50 درصد و 50 درصد نیز از سوی مددجو پرداخت گردد که در این راستا حدود چهار هزار نفر از استان در این طرح نام‌نویسی کردند.

او با مهم خواندن طرح مشاوره‌های ژنتیک گفت: آمار معلولیت‌های ما روند افزایشی دارد، از این رو باید اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم از این مشاوره‌های ژنتیک بیشتر استفاده کنند.

وی اعلام کرد: در مجموعه‌ بهزیستی حدود 40 تا 50 درصد هزینه‌های ناشی از مداخلات اجتماعی را دولت پرداخت می کند و بقیه از سایر ظرفیت‌های اجتماعی تامین می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان