پاسخ آمریکا به قدرت‌نمایی چین در دریا / عکس

نیروی دریایی ایالات‌متحده برای تقویت حضور خود در غرب اقیانوس آرام، به‌زودی اسکادران زیردریایی خود را در گوام، با انتقال زیردریایی کلاس ویرجینیا USS Minnesota تقویت خواهد کرد.

پاسخ آمریکا به قدرت‌نمایی چین در دریا / عکس

امیرمسعود عابدین_ منطقه استراتژیک گوام به دلیل رزمایش و حضور کشورهای مهم، همیشه پررنگ و ویژه در نظر گرفته می‌شود. گوام از قلمروهای سنتی ایالات‌متحده آمریکا در اقیانوس آرام غربی است.

اخیراً ایالات‌متحده برای تقویت حضور خود در غرب اقیانوس آرام، اسکادران زیردریایی مهم خود را راهی این منطقه کرده است. این زیردریایی هسته‌ای که به موشک‌های کروز مجهز است، در اول اکتبر از بندر اصلی خود در هاوایی به گوام منتقل می‌شود.

USS Minnesota اولین زیردریایی کلاس خود خواهد بود که به‌طور دائم در گوام مستقر می‌شود. زیردریایی هسته‌ای کلاس ویرجینیا به‌عنوان زیردریایی اصلی و جانشین کلاس لس‌آنجلس معرفی شد. 22 فروند از این زیردریایی اکنون در حال خدمت است.

پاسخ آمریکا به قدرت‌نمایی چین در دریا / عکس

در مجموع، برای ساخت 64 فروند از این کلاس برنامه‌ریزی شده است. زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا برای طیف گسترده‌ای از مأموریت‌ها با تأکید ویژه بر عملیات‌های ساحلی طراحی شده‌اند. این زیردریایی‌های همه‌کاره می‌توانند جنگ‌های ضد زیردریایی، جنگ‌های ضد کشتی، جنگ ضربتی، نظارت و شناسایی را انجام دهند.

یو اس اس مینه سوتا به اژدرهای مارک 48 مجهز است و می‌تواند تا 12 موشک کروز تاماهاوک را از سیستم پرتاب عمودی خود پرتاب کند. این سلاح پیشرفته به‌طور قابل‌توجه، انعطاف عملیاتی و قدرت نیروی دریایی را در منطقه افزایش می‌دهد.

از آنجایی که چین، به گسترش توانایی‌های دریایی خود در منطقه هند و اقیانوس آرام ادامه می‌دهد، گوام به‌طور فزاینده‌ای برای پنتاگون مهم می‌شود. این قلمرو ایالات‌متحده میزبان پایگاه نیروی هوایی اندرسن، پایگاه دریایی گوام و کمپ بلاز، یک پایگاه بزرگ تفنگداران دریایی است که در حال حاضر در حال ساخت است.

با توجه به موقعیت استراتژیک گوام به‌عنوان غربی‌ترین قلمرو آمریکا و نزدیکی آن به دریای جنوبی چین، انتظار می‌رود که این منطقه نقشی حیاتی در هرگونه درگیری احتمالی با چین ایفا کند.

منبع: eurasiantimes

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان