برای جلوگیری از تنش وارد دیپلماسی محرمانه با آمریکا شویم/ توان اقتصادی و فناوری ایران باید افزایش یابد

باید با آمریکایی ها وارد یک دیپلماسی محرمانه شویم و با یک اقدام کنترل شده پاسخ اسرائیل را بدهیم

برای جلوگیری از تنش وارد دیپلماسی محرمانه با آمریکا شویم/ توان اقتصادی و فناوری ایران باید افزایش یابد

جواد مرشدی:هفته گذشته اسرائیل دبیر کل جنبش حماس که مهمان ایران بود را ترور کرد، با توجه به اینکه نتانیاهو خواستار جنگ با جمهوری اسلامی است چگونگی نحوه برخورد و پاسخ عندالزوم ایران همراه با توان بازدارندگی و در راستای جلوگیری از هر گونه تنش در جهت برافروختن آتش جنگ را با دو تن از کارشناسان مسائل بین الملل در میان گذاشتیم  .

علی بیگدلی در گفتگو با خبرگزاری "خبرآنلاین "با اشاره به اینکه باید با آمریکایی ها وارد یک دیپلماسی محرمانه شویم و با یک اقدام کنترل شده پاسخ اسرائیل را بدهیم می گوید:ایران ناچار به پاسخ به این ترور است و بازوهای امنیتی نظامی ناچار هستند بخاطر آرام کردن انتظارات داخلی و ترمیم پرستیژ لکه دار شده جمهوری اسلامی دست به این اقدام بزنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با پیشنهاد اینکه بهتر است ما با امریکایی ها به صورت یک دیپلماسی محرمانه یک اقدام محدودی را علیه اسرائیل انجام دهیم که باعث ایجاد زمینه برای یک جنگ تمام عیار نشود ادامه داد:جنگ کاملا به زیان ما خواهد بود و مقامات ما کاملا به این موضوع آگاه هستند و کاری نخواهند کرد که یک جنگ تمام عیاری در منطقه شکل بگیرد که قطعا به نفع هیچ کدام از طرفین نخواهد بود .

برای جلوگیری از تنش وارد دیپلماسی محرمانه با آمریکا شویم/ توان اقتصادی و فناوری ایران باید افزایش یابد

بیگدلی با پیش کشیدن انتخابات ایالات متحده اظهار کرد:از سوی دیگر آمریکا نیز در آستانه انتخابات است و آرزوی اینکار را ندارد ،بنابراین ما از جهت حیثیت و پرستیژ امنیتی می بایست دست به چنین اقدامی بزنیم و حتما هم خواهیم زد ولی بنظر من این اقدام یک اقدام کنترل شده ای است که از طریق دیپلماسی صورت بگیرد بهتر است .

وی در پایان خاطر نشان کرد در آخر اینکه نه خودمان و نه نیروهای امنیتی نظامی مان نباید با یک ظرفیت بلند در منطقه دست به این اقدام بزنند که بهانه به دست جنگ طلبان بدهند.

همچنین صباح زنگنه نیز با بیان اینکه یکی از معیارهای قابل توجه این است که ببینیم دشمن از چه چیزی ناراحت می شود و چه چیزی دشمن را اذیت می کند و توان او را ضعیف تر می کند به خبرگزاری "خبرآنلاین" می گوید:اگر این عناصر را شناسایی کردیم در همان محدوده می توانیم وارد شویم و اقدامات مناسبی را اتخاذ و انجام دهیم.

این کارشناس روابط بین الملل یکی از این عوامل را اقدام به ثبت اینکه این جنایت توسط این رژیم انجام گرفته است دانست و افزود: اسم این رژیم باید بعنوان رژیمی که علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است ثبت شود.دوم اینکه علیه یک شخصیت بزرگ سیاسی که در جریان یک نوع مذاکره بین فلسطینی ها و رژیم غاصب صهیونیستی این جنایت سیاسی و ضد حقوق بشری صورت گرفته است.

برای جلوگیری از تنش وارد دیپلماسی محرمانه با آمریکا شویم/ توان اقتصادی و فناوری ایران باید افزایش یابد

نماینده سابق مجلس اذعان کرد چیزی که این رژیم را اذیت می کند و برای آن مشکل ایجاد می کند این است که عواملی که بتواند عناصر اصلی این عملیات را شناسایی بکند و آنها را مورد تهدید قرار دهد تا دیگر این رژیم نتواند از آن افراد و عناصر بهره برداری بکند.

خبرهای مرتبط

زنگنه بهترین راهکارمقابله با این ترور را افزایش توان اقتصادی و فناوری مردم ایران و فلسطین برشمرد و خواستار فراهم شدن جدیدترین فناوری ها در رشته های مختلف صنعتی و امنیتی برای مردم دو کشور شد.

وی این افزایش قدرت را بزرگترین ضربه به این رژیم دانست و اظهار کرد: این مسائل بعنوان یک تایید کننده حق جمهوری اسلامی ایران در برابر این رژیم تلقی خواهد شد.

311212

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان