افزایش ۲۰ درصدی جمعیت دام مولد در استان گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان ظرفیت دام سبک استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس با جمعیت مولد زیاد اعلام کرد و گفت: این عدد در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر است.

افزایش 20 درصدی جمعیت دام مولد در استان گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا علی کاووسی طی گفتگویی در روز یکشنبه جمعیت دام سنگین گلستان را 140 هزار راس برشمرد و اظهار کرد: کاهش قیمت نهاده‌، افزایش نزولات آسمانی و وضعیت خوب مراتع از نظر علوفه و تمایل کمتر دامداران به فروش به دلیل قیمت تمام شده و شرایط نگهداری مناسب، نقش مهمی در افزایش جمعیت دامی گلستان داشته است.

وی افزود: ورود دام استان‌های دیگر هم با رعایت مسائل بهداشتی زیاد می‌شود و از فصل پاییز و زمستان حدود 500 هزار راس دام عشایر به جمعیت دامی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 9 کشتارگاه دام در گلستان، افزود: 6 مورد از این کشتارگاه‌ها سنتی و سه مورد هم صنعتی است که به طور عمده در شهرستان‌های شرق استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: با ورود سرمایه‌گذار 2 کشتارگاه صنعتی پیشرفته تا سال آینده در غرب استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به قربانی کردن دام در روزهای تاسوعا و عاشورا به طور معمول از سوی هیات‌ها، گفت: با توجه به گرمای هوا و فعالیت حشرات و احتمال انتقال بیماری‌ها مشترک انسان و دام به عزاداران توصیه می‌شود، دام‌های نذری برای ذبح به کشتارگاه‌ منتقل شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر