نحوه عصاره گیری قلم گاو در خانه و نکات کلیدی آن

یکی از مقوی ترین عصاره های قلمی که می توانید از غذاهای مختلف استفاده کنید، عصاره قلم گاو می باشد. این قلم دارای ویتامین های بسیاری بوده که شما با تهیه این عصاره به سادگی می توانید از خواص قلم گاو بهرمند شوید.

نحوه عصاره گیری قلم گاو در خانه و نکات کلیدی آن

عصاره قلم گاو بسیار برای بدن مفید بوده و دارای پروتئین هایی می باشد که بدن به آن ها نیاز دارد. از انواع عصاره ها داخل هر غذایی مانند خورش می توان استفاده کرد که با این کار نه تنها طعم عصاره حس نمی شود بلکه می توانید از فواید عصاره فلم گاو بهره مند شوید. عصاره ها را باید در یخچال نگهداری کرد و در غذاها استفاده کرد. در ادامه این مطلب روش عصاره گیری قلم گاو قرار دارد.

از عصاره این قلم می توان در خورش هایی مانند خورش فسنجان کشک، خورش ترشی گورما و خورش قورمه سبزی استفاده کرد. همانطور که گفته ایم هر مقدار لازمی که خواستید می توانید در انواع غذاها از جمله خورش ها از عصاره قلم استفاده کنید. عصاره قلم گاو را می توان در پلاستیک و یا ظروف یخ نگهداری کرد که به راحتی خارج شوند و بتوان استفاده کرد. در ادامه شما آموزش خواهید دید که چطور به راحتی قلم را عصاره گیری کنید.

قلم گاو مقوی

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • قلم گاو 2 عدد
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • اب به مقدار لازم

قلم گاو مغذی

عصاره گیری قلم گاو مقوی با روشی ساده

ابتدا باید به سراغ قلم گاو بروید. اگر قلم به صورت تکه تکه بود دیگر نیاز به تکه کردن نیست در غیر این صورت شما باید قلم ها را به 3 قسمت تبدیل کنید تا عصاره گیری بهتری انجام شود. در ادامه باید قلم گاو را به خوبی بشویید و در آب و نمک قرار دهید.

حداقل قلم گاو باید حدود 2 ساعت در آب و نمک بماند. پس از گذشت 2 ساعت قلم ها را بشویید و در قابلمه ای بزرگ قرار دهید. حالا مقداری آب در قابلمه بریزید به طوری که روی قلم ها را بگیرد. بهتر است که از آب جوش اضافه کنید تا دیگر نیاز به جوش آمدن نباشد.

عصاره قلم گاو مقوی و ساده

پیاز را به صورت خلالی و بسیار درشت خرد کنید و به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید. اگر آب از قبل نجوشیده بود باید حرارت را زیاد کنید و صبر نمایید تا آب به جوش بی آید. سپس حرارت را کم کنید تا به خوبی عصاره قلم گاو گرفته شود.

برای تهیه قلم از زود پر هم می توان استفاده کرد که این کار صرفه جویی در زمان می کند. اگر قلم را در قابلمه عصاره گیری می خواهید کنید باید 12 ساعت صبر کنید تا عصاره قلم خارج شود و اگر می خواهید در زود پز تهیه کنید 7 ساعت زمان نیاز است.

یک ساعت باقی مانده به پخته شدن قلم ها باید نمک را بی افزایید. در آخر وقتی عصاره گیری شد باید قلم های پخته شده را از آب خارج کنید. سپس با استفاده از صافی عصاره را صاف کنید تا استخوان باقی نماند. مغز استخوان ها را جدا کنید و با میکسر یک دست نمایید.

قلم گاو با تکه های مربعی

مغز استخوان را با آب و یا عصاره مخلوط کنید. ظرفی مستطیلی و یا قالب یخ را بردارید و عصاره ها را درون قالب بریزید. قالب و یا ظرف را در یخچال قرار دهید تا ببندد. در ادامه پس از این که عصاره بست روغن روی آن را جدا کنید و بقیه را در یخچال تا 6 ماه نگهداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر