این شهید قبل از انقلاب دفتردار وزیر دادگستری بود

سیدابراهیم پیشکار نقشی محوری در برکناری عناصر ضدانقلاب و لیبرال از سیستم قضایی کشور داشت و چون از دوستان نزدیک آیت‌الله بهشتی، بود اهمیت حضور او در این نقش چشمگیرتر به نظر می‌رسید.

این شهید قبل از انقلاب دفتردار وزیر دادگستری بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه ایسنا روایت کرده است، سیدابراهیم پیشکار در اولین روز بهار سال 1331 مصادف با عید قربان در تهران متولد شد. در اولین بهار زندگی‌اش مادر جوانش را از دست داد که تأثیری شدید بر روح و روان او گذاشت. سیدابراهیم دوران تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان فرمانیه شمیران به پایان رساند و پس از اخذ دیپلم متوسطه در سال 1354 به استخدام دادگستری درآمد. او مشاغل مختلفی از جمله دفترداری وزیر دادگستری وقت را تجربه کرد. علاقه او به معارف دینی پایش را به مکتب الصادق (ع) باز نمود و از محضر آیت‌الله شبستری کسب فیض کرد.

او علاوه بر کمک رسانی به برادران و خواهران پدر را در تأمین مایحتاج خانواده یاری رساند.

در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، با ارتباط تنگاتنگی که با انقلابیون برقرار کرده بود، در مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه حضوری فعال یافت و برای اینکه بتواند سهم تاریخی خود را در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا کند، در سال 1356 از دادگستری مرخصی گرفت و به این مهم پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب مجدداً به دادگستری بازگشت و به عنوان عضو فعال انجمن اسلامی دادگستری خدمات شایان توجهی را ارائه کرد. او نقشی محوری در برکناری عناصر ضدانقلاب و لیبرال از سیستم قضایی کشور داشت و چون از دوستان نزدیک آیت‌الله بهشتی، بود اهمیت حضور او در این نقش چشمگیرتر به نظر می‌رسید.

در جریان جنگ تحمیلی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت و سرانجام در جریان عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، در دوم خرداد 1361 به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید سیدابراهیم پیشکار:

ما تصمیم گرفته‌ایم که تا آخرین قطره خونمان از وجب به وجب خاک پاک این سرزمین که آغشته به خون پاک صدها هزار جوان شهید عاشق امام زمان (عج) و نایب بر حق او امام خمینی است دفاع کنیم.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر