دیدار و گفتگوی باقری با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران که به نیویوک سفر کرده است، عصر دوشنبه به وقت محلی با «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

دیدار و گفتگوی باقری با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک

به گزارش خبرآنلاین از ایرنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه به وقت محلی در دیدار با «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد و طرفین درباره موضوعات بین المللی گفتگو کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی برای شرکت در نشست شورای امنیت در خصوص فلسطین و همچنین نشست شورای امنیت در زمینه چندجانبه گرایی وارد نیویورک‌ شد.

دو نشست شورای امنیت به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که کشورش ‌ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، برگزار می شود.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه به وقت محلی در بدو ورود به نیویورک در گفتگو با خبرنگاران افزود: در دو روز آینده دو نشست مهم در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهد شد. فردا نشستی درباره چندجانبه گرایی برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه نیز نشستی درباره فلسطین. هر دو موضوع از جهات مختلف برای هم جهان و هم مناسبات بین المللی و هم جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

باقری اضافه کرد: در مورد فلسطین، یک جنایت و نسل کشی عینی و آشکار در طول 9 ماه گذشته در غزه در حال انجام است. جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی موضوع فلسطین بطور جدی در کنار دیگر تحرکات و فعالیت هایش، نقش آفرین فعال بوده است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: در چند ماه گذشته، شهید امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در نشست مجمع عمومی و هم در نشست شورای امنیت شرکت کردند و یک نقش آفرینی فعالی را برای تبیین واقعیت هایی که در صحنه فلسطین و غزه می گذرد، داشتند.

باقری تصریح کرد: در این مقطع هم جمهوری اسلامی ایران سعی دارد از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل برای دفاع از حق و مواضع و کیان ملت فلسطین و همینطور برای تبیین جنایت های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر