طرز تهیه مافین قارچ و پنیر لذیذ و خوش طعم

از ساده ترین مافین ها که در مدت ۳۵ دقیقه به راحتی تهیه می شود می توان به مافین قارچ و پنیر اشاره کرد. همانطور که مشاهده کردید این مافین لذیذ بافت بسیار نرمی دارد و در مدت زمان کمی تهیه می شود. در ادامه این مطلب روش تهیه مافین قارچ و پنیر را مشاهده کنید.

طرز تهیه مافین قارچ و پنیر لذیذ و خوش طعم

مافین ها یکی از فینگر فود های محبوب و پر طرفدار  کشور ما می باشند که از انواع مافین می توان به عنوان دسر، پیش غذا و یا حتی میان وعده استفاده کرد. انواع مافین را با دستور تهیه ای ساده و مدت زمان کم می توان تهیه کرد. در مافین قارچ و پنیر همانطور که از اسم این مافین مشخص است از پنیر و قارچ استفاده می شود که اصلی ترین مواد ها برای تهیه می باشد. طرز تهیه مافین قارچ و پنیر فینگر فودی لذیذ در این مطلب قرار دارد.

این مافین جزء پر طرفدار ترین کاپ کیک ها می باشد که با مواد های اولیه ای از جمله پنیر، فلفل دلمه ای و خامه تهیه می گردد. از این کاپ کیک می توان برای دورهمی های دوستانه، جشن تولد و عصرانه ها استفاده کرد. مافین قارچ و پنیر بافت بسیار نرم و سبکی دارد. از جمله انواع مافین ها می توان به مافین اسپاگتی، مافین پسته ای و کاپ کیک سیب اشاره کرد که با کلیک بر روی لینک ها می توانید دسترسی ساده به روش تهیه این مافین ها داشته باشید.

مافین قارچ و پنیر ساده

مواد لازم

  • پیازچه 10 شاخه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • سیب زمینی 3 عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی 1 عدد
  • پنیر موزارلا 100 گرم
  • آرد 100 گرم
  • خامه 100 گرم
  • قارچ 200 گرم
  • بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
  • ادویه کاری 1/2 قاشق چای خوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • نمک و پودر سیر به مقدار لازم

مافین قارچ و پنیر با طعمی عالی

طرز تهیه مافین قارچ و پنیر ساده و لذیذ

ابتدا برای تهیه این مافین باید فر را بر روی دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا در حین تهیه مافین، فر گرم شود. حالا سیب زمینی ها را آب پز کنید. پس از پخته شدن سیب زمینی، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به دلخواه پوره و یا نگینی کنید.

حالا باید قارچ ها را به همراه پیازچه و فلفل دلمه ای به اندازه های دلخواه خرد کنید. تابه ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید تا روغن مقداری گرم شود. حالا باید قارچ ها را به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا آب قارچ ها گرفته شود.

طرز تهیه مافین قارچ و پنیر خوشمزه

در ادامه زمانی که آب قارچ ها گرفته شد فلفل دلمه ای و پیازچه را هم به تابه اضافه کنید و حدود 40 ثانیه تفت دهید. سپس حرارت را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید. حالا باید به سراغ تهیه مواد تخم مرغی بروید برای این منظور تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید.

با استفاده از چنگال و یا همزن تخم مرغ را هم بزنید  تا از حالت لختگی خارج شود. سپس پودر سیر، پودر کاری، نمک، خامه و فلفل سیاه را به تخم مرغ اضافه کنید و در حدی که مواد با هم مخلوط شوند هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را 2 بار الک کنید.

مخلوط آرد و بکینگ پودر را بعد 2 بار الک کردن به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با استفاده از یک لیسک به صورت دورانی هم بزنید. سیب زمینی خرد شده و یا پوره شده را هم به مواد تخم مرغی اضافه کنید.  در ادامه مواد داخل تابه و مخلوط قارچ را هم بی افزایید.

مافین قارچ و پنیر خوشمزه و ساده

حالا مافین شما حاضر شده و باید در قالب بریزید تا پخته شود. برای این کار قالب مافین را به خوبی چرب کنید و نصف قالب را با مواد مافین پر کنید. روی هر مافین را پنیر موزارلا بریزید تا تقریبا 2/3 قالب پر شود. مافین ها را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شده و بر روی این ها طلایی رنگ شود. سپس صبر کنید تا مافین ها مقداری خنک شوند و با انواع سس سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر