دلیل کج شدن انگشتان دست و نحوه درمان آن

کج شدن انگشتان دست می تواند نشانه ای از بیماری خاص باشد از این رو باید آن را جدی بگیرید و سعی کنید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. برای دریافت اطلاعاتی در این زمینه بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

دلیل کج شدن انگشتان دست و نحوه درمان آن

التهاب مفصل ها یا داشتن بیماری آرتریت می تواند منجر به کج شدن انگشتان دست شود. بهتر است اگر دارای این بیماری هستید سریعا روش های درمانی را در پیش بگیرید و برای این که بتوانید از شر این بیماری تا حدودی رها شوید راه های مطمئن را استفاده کنید.

مشکلات انگشتان دست

علت و درمان کج شدن انگشتان دست

آرتریت همان التهابی می باشد که مفاصل دست ها و پا ها را درگیر می کند. در واقع این مورد نمی تواند یک مفصل و یا چند مفصل را درگیر نماید و نشانه های این بیماری به مرور روشن می شود و شما به صورت کامل با نشانه های این بیماری در مدت زمان کم رو به رو نخواهید شد. البته در برخی از شرایط که فرد دارای بیماری های دیگر نیز می باشد امکان دارد که نشانه ها به صورت ناگهانی ظاهر شود. این مورد بیش تر در افراد بالای 65 سال ظاهر می شود و این بدین معنا نخواهد بود که التهاب مفصل ها در کودکان مشاهده نمی شود بلکه در این سنین بسیار نادر تر خواهد بود.

انگشت های دست از نازک ترین و ظریف ترین بخش های بدن یاد می شود و در شرایط خوب می تواند به کار خود ادامه دهد و به شما کمک می کند تا فعالیت های روزانه تان را انجام دهید. در صورتی که انگشت های دستان شما دچار آرتریت شوند مشاهده می کنید که دیگر انجام دادن کار های روزانه و عادی تان برایتان سخت می باشد و اگر بیش از حد از دست های دچار التهاب خود استفاده کنید درد بیش تری را احساس می کنید.

البته این موضوع یادتان نرود که درد مفاصل در ابتدای بیماری گذرا می باشد و زمانی که این مورد پیشرفت داشته باشد غضروف ها را نیز درگیر خواهد کرد و بافت ها و رباط هایی که برای نگه داشتن انگشتان هستند را نیز ضعیف تر می کند. این مورد باعث کج شدن انگشتان دست می شود و شما این مورد را شاهد هستید. همچنین باید بدانید که تغییر انگشتان دست با ایجاد کیسه های کوچک پر مایع که کیست های مخاطی می باشد همراه است و این مورد می تواند به درد شما بیفزاید.

آرتریت و کج شدن انگشتان

انواع آرتریت انگشتان

باید بدانید که این بیماری دارای انواع بسیار متفاوتی می باشد و در نوع یک این بیماری که آن را با نام استئوآرتریت می شناسند سه بخش از دست درگیر خواهد شد که یکی از آن ها انتهای شست، دیگری مفصل انتهایی انگشت اشاره و مفصل میانی انگشت ها می باشد. نوع دوم این بیماری آرتریت روماتوئید می باشد و بیش تر افرادی را درگیر می کند که درگیر بیماری های خود ایمنی هستند.

درمان های آرتریت

برای این که بتوانید التهاب را از دستان خودتان از بین ببرید بهتر است از دارو درمانی کمک بگیرید و این مورد را باید زیر نظر متخصص انجام دهید و مهم ترین دارو ها در این زمینه عبارت اند از :

  • دارو های ضد التهاب بدون استروئید
  • استراحت دادن به انگشت ها
  • استفاده از آتل
  • استفاده از کمپرس گرم
  • استفاده از یخ برای کاهش دادن تورم
  • تزریق کورتیزون

نشانه های آرتریت

آرتریت می تواند باعث کج شدن انگشتان دست شود و در نهایت دارای نشانه هایی است که بهتر است آن ها را بشناسید. متداول ترین نشانه های این بیماری عبارت اند از :

  • تورم در انگشت ها
  • سفت شدن انگشت ها
  • درد در مفصل انگشت
  • کاهش دامنه حرکتی انگشت
  • تغییر شکل مفصل انگشت

درمان آرتریت با جراحی

تشخیص و گزینه های درمانی

برای این که از این بیماری مطمئن شوید بهترین راه این است که به نزد متخصص بروید تا معاینه بالینی صورت بگیرد. با این حال باید بدانید که تشخیص دادن این بیماری بسیار پیچیده می باشد و افراد باید اسکن هایی مانند اشعه ایکس، ام آر آی و سی تی اسکن را نیز انجام دهند. در مراحل ابتدایی که درگیر این بیماری هستید می توانید از روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی استفاده کنید و این روش ها عبارت اند از :

  • دارو درمانی
  • آتل بندی
  • فیزیوتراپی
  • استفاده از کورتیزون
  • رژیم غذایی مناسب
  • پرهیز از غذا های متحرک
  • کار درمانی

درمان با جراحی

جالب است بدانید که این جراحی ها به دو صورت انجام می شود. در جراحی نوع اول مفصل دست شما با ایمپلنت های فلزی تعویض می شود و شما می توانید دستان خود را حرکت بدهید و درد ناشی از آرتریت در این زمینه به صورت کامل از بین می رود. این جراحی ها در صورتی انجام می شود که مفصل های دستان شما به شدت آسیب دیده شده باشند و راهی برای درمان ان ها وجود نداشته باشد.

جراحی در نوع بعدی ادغام کردن مفاصل انگشتان می باشد و در این روش دو مفصل انگشتان با یک دیگر ادغام خواهد شد و به صورت دائمی در محلی ثابت قرار می گیرد. در این روش درمانی دستان شما خم نمی شود ولی درد ناشی از این مشکل به صورت کلی از بین خواهد رفت.

 کج شدن انگشتان دست

در نظر داشته باشید که این بیماری می تواند تاثیرات شدیدی روی زندگی تان داشته باشد زیرا دستان شما راهی برای راحت تر انجام دادن کار هیاتان هستند از این رو بهترین راه برای این که بتوانید از آن ها مراقبت کنید را در پیش بگیرید. همانطور که می دانید پیشگیری کردن از بیماری ها می تواند هزینه ای کم تر با خود به همراه داشته باشد.

از این رو نیاز است تا بدانید که پیشگیری کردن از برخی از بیماری ها نیز امکان پذیر نمی باشد و از یک سنی به بعد امکان بروز آن ها چندین و چند برابر خواهد شد مخصوصا اگر در خانه و خانواده خود فردی به یک بیماری خاص مبتلا باشد. اگر بیماری های خود ایمنی داشته باشید نوع دوم آرتریت را دچار می شوید و این بیماری نیز می تواند به خودی خود و به تنهایی مهلک باشد.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد انواع گلو درد  و سندروم کروزون نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شوید و مطالب مرتبط با لینک ها را مشاهده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر