روش های تقویت موی سر مردان و نکات طلایی داشتن موهای جذاب

برای تقویت موی سر مردان روش های مختلفی دارد، که نباید از آن ها غافل شد. بسیاری از مردان نسبت به تقویت موی خود بی اهمیت می باشند، غافل از این که مو تاثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس دارد، با تقویت مو می توانید، تاثیر بسیاری در ایجاد چهره ای آراسته و اعتماد به نفس بالا ایجاد کنید.

روش های تقویت موی سر مردان و نکات طلایی داشتن موهای جذاب

ریزش مو از جمله مشکلاتی است، که اکثر مردان و زنان درگیر آن هستند، با این وجود مردان بیشتر از زنان با این موشکل مواجه می شوند. ریزش موی سر باعث کاهش روند رشد مو و افزایش فاصله بین تارهای مو می شود، که سبب شکنندگی و ضعیف شدن موهای سر میگردد، برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو باید اقداماتی در راستای درمان و تقویت موی سر مردان انجام داد، که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

مو یک عنصر مهم در زیبایی و جذابیت برای هر یک از ما می باشد، تمام ما به دنبال داشتن موهایی سالم و درخشان هستیم. برای داشتن مو هایی زیبا و حجیم و تقویت آنها باید در ابتدا با چرخه طبیعی رشد موی سر آشنا شوید.

راهکار های موثر برای تقویت شدن مو سر در مردان

تقویت موی سر مردان

مراقبت از مو یکی از مهم ترین نکاتی می باشد، که مردان نباید از آن غافل شوند، فراموش نکنید، مو های شما بخش مهمی از ظاهر آراسته شما را تشکیل می دهند و در اعتماد به نفس نیز تاثیر شایانی خواهند داشت. تقویت موی سر با راهکار های مختلفی در پیش گرفته می شود، از تغذیه و ماساژ پوست سر گرفته، تا استفاده از مکمل ها و شامپو های مناسب در این راه به شما کمک خواهند کرد، تنها کافی است، تا اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشید، تا بخش قابل توجهی از زیبایی خود را حفظ کنید و به تقویت مو های خود بپردازید.

چرخه رشد مو

چرخه رشد طبیعی موی سر از سه مرحله تشکیل می شود، مرحله آنازل یا رشد نام دارد، این مرحله از دو تا شش سال طول خواهد کشید و رشد بخش قابل توجهی از مو در این مرحله انجام می شود، بنابراین این مرحله بخشی از فرایند رشد مو می باشد، که در طی آن مو ها به صورت فعال در حال رشد هستند و تقویت مو بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.

مرحله بعدی استراحت یا کاتاژن می باشد، طول این مدت تنها دو تا سه هفته است. در چنین مرحله ای رشد مو به دلیل تحریک مو های قبلی متوقف می شود و در این مرحله مو به شکلی خودکار شروع به استراحت می کند. در این مرحله رشد مو به صورت غیر فعال است و یکی از زمان های طلایی برای تقویت مو محوسب می شود. بهتر است، آشنایی کافی در خصوص این که فولیکول مو چیست؟ و چطور تقویت می شود، در اختیار داشته باشید، تا از این زمان طلایی بیشترین بهره را برای تقویت مو های خود ببرید.

مرحله ریزش یا تلوژن مرحله سوم می باشد، در این مرحله مو وارد خود کنترلی می شود، این مرحله سه تا شش ماه به طول خواهید انجامید و بعد از این مرحله دوباره مو وارد رشد و مرحله اول خواهد شد. در مرحله ریزش، مو از پوست جدا می شود و ریزش پنجاه تا صد تار مو طبیعی می باشد، این ریزش موجب جایگزینی فولیکول های جدید می شود، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه نداشته باشید.

دقت در شستشو

در هنگام شست و شوی موهای خود دقت داشته باشید، که با توجه و لطافت بیشتری رفتار کنید، تا به مو آسیبی نرسد، در صورتی که به صورت روزانه دوش می گیرید، الزامی نیست، که هر بار مو های خود را با شوینده های شیمیایی بشویید و در نظر داشته باشد، که از شامپوهای مخصوص و ملایم برای شست و شوی سر خود استفاده کنید، تا باعث خشکی پوست سر شما نشوند.

دقت در شست و شو و تاثیر در تقویت مو آقایان

اگر عادت دارید، بعد از دوش گرفتن به موهای خود حالت بدهید ، توصیه می شود، ار ماسک مو و نرم کننده های مو استفاده کنید، چون این ماسک ها باعث ایجاد یک سد محافظ روی تارهای موی شما می شوند و موجب جلوگیری از شکسته شدن و آسیب بیشتر موهای شما در هنگام حالت دادن یا خشک کردن آن با حرارت بالا می شوند.

عدم استعمال دخانیات

یکی از دلایل عمده ریزش موی مردان استعمال سیگار می باشد، سیگار علاوه بر مضر بودن برای سلامتی انسان با ریزش مو نیز ارتباط دارد و ترک آن موجب تقویت موی سر مردان می شود. موارد زیادی در ریزش موی افرادی که سیگار می کشند، موثر است، اما مهم ترین آنها صدمه دیدن فولیکول های مو است، که سبب التهاب، اسکار و در آخر آلویسی آندروژیک می گردد. در عصر حاضر دلایل گوناگونی برای ترک سیگار وجود دارد، که ریزش مو فقط یکی از آن ها می باشد.

محافظت از مو در برابر مواد مضر

همان گونه که به مراقبت و محافظت از پوست خود در برابر تابش آفتاب و میکروب های موجود در هوا توجه می کنید، باید به مراقب موی های خود در برابر این عوامل نیز اهمیت بدهید، تا باعث تقویت مو های خود شوید. به طور مثال در هنگام رفتن به استخر حتما از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید، تا از آسیب دیدن موهای خود در برابر کلر و آب نمک جلوگیری کنید، توجه داشته باشد، که در دوش های قبل و بعد استخر از نرم کننده مو استفاده کنید.

روش های ساده و روزانه برای تقویت موی سر مردان

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم می تواند، تاثیر زیادی در تقویت، رشد و ساختار مو داشته باشد. داشتن یک رژیم متعادل شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین های گوناگون می باشد و می تواند، باعث جلوگیری از نازک تر شدن موهای شما شود.

خوراکی های عنی از پروتئین: گوشت قرمز، تخم مرغ، سبزیجات

خوراکی های سرشار از روی:گوشت قرمز، حبوبات، دانه ها و آجیل، لبنیات

خوراکی های سرشار از پروتئین:گوشت قرمز، ماهی سالمون، حبوبات، دانه ها و آجیل

استفاده از ماینوکسدیل برای آقایان

استفاده از روش های مختلفی در تقویت موی سر مردان موثر می باشد، یکی از روش هایی که تاثیر خوبی در این زمینه خواهد داشت، استفاده از داروی ماینوکسدیل می باشد. استفاده از این دارو برای افرادی که می خواهد ریزش مو در آن ها متوقف شود و به تقویت مو های خود اهمیت می دهند توصیه می شود.

بسیاری از افرادی که دلایل کافی برای صرف نظر از کاشت مو دارند، معتقد هستند، استفاده از این دارو موضعی می تواند، جایگزین مناسبی برای کاشت مو باشد و البته در مقایسه با کاشت مقرون به صرفه نیز می باشد.

استفاده از ماینوکسدیل برای تقویت مو آقایان

تهیه این دارو بدون نسخه از داروخانه ها امکان پذیر است، با استفاده از ماینوکسدیل ریزش مو متوقف می شود و استحکام مو افزایش یافته و تقویت مناسبی صورت می پذیرد.

 کاهش استفاده از سشوار

یکی از نکاتی در هنگام استفاده از سشوار باید رد نظر داشته باشید، این استف که مو های خود را هنگامی که خیس می باشند سشوار نکشید، زیرا با این کار مو های شما آسیب می بینند و قطعا از ضخامت آن ها کاسته می شود.

پیشنهاد می شود کمی صبر کنید تا م  هایتان به صورت طبیعی خشک شوند و تا جایی که امکان دارد از استفاده از سشوار صرف نظر کنید تا شاهد رشد مو هایی ضخیم و سالم باشید.

تاثیر کلاه آفتابی

تابش آفتاب به پوست سر با صدماتی برای مو همراه است، تابش نور خورشید به شکل مستقیم به پوست سر موجب شکننده شدن مو ها می شود و تار های مو را دچار آسیب می کند. برای محافظت از مو های خود لازم است، در بابر آفتاب از کلاه آفتابی استفاده کنید تا سلامت مو هایتان دچار خدشه نشود. استفاده از کلاه آفتابی را باید یک روش تقویت موی سر مردان در نظر گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر