استقلالی هستم و مشتاق ساخت ورزشگاه تیم محبوبم / در جلسه با مالک جدید استقلال اعلام آمادگی کردم

دکتر امیر سالمی زاده در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

استقلالی هستم و مشتاق ساخت ورزشگاه تیم محبوبم / در جلسه با مالک جدید استقلال اعلام آمادگی کردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سال گذشته خبر امضای تفاهم نامه احداث ورزشگاه اختصاصی باشگاه استقلال تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های کشور داشت ؛ تفاهم نامه ای در خصوص ورزشگاهی 40 هزار نفری که با مشارکت شرکت‌های مالزیایی و چینی منعقد شد.

اما پس از انتقال مالکیت باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، این تفاهم نامه مسکوت باقی ماند. دکتر امیر سالمی زاده، سرمایه گذار ایرانی مقیم کشور قطر در این خصوص به خبرآنلاین توضیح داد: « سال گذشته و در پی امضای تفاهم نامه و بازدید از مکان های پیشنهادی، یک گزینه را به عنوان محل احداث استادیوم انتخاب کردیم.

پس از جانمایی مکان تعیین شده ، یک شرکت چینی که جز ده شرکت برتر دنیا در طراحی و معماری بود، طرح اولیه را ارائه داد و پس از آن نیز پکیج کامل طراحی و آماده شد.اما بعد از طراحی پروژه، تغییرات مالکیتی در استقلال مطرح شد لذا در انتظار تحقق تغییرات ماندیم تا روند اجرای این طرح تعیین تکلیف شود »

او با اشاره به ارائه پیشنهاد ساخت استادیوم به مالک جدید باشگاه استقلال تصریح کرد: « طی جلسه ای با مالک جدید استقلال ضمن اعلام آمادگی در راستای اجرای پروژه تامین سرمایه اجرای آن هم از سوی ما مهیا است و آمادگی اجرای پروژه را داریم. در نتیجه مقرر گردید تا مالک جدید این موضوع را بررسی نموده و جلسه بعدی را در دوحه برای ادامه همکاری برگزار کنیم که تاکنون پیامی دریافت نکرده ایم.»

سالمی زاده در خصوص این پرسش که آیا می توان به ساخت این ورزشگاه امیدوار باشیم ، اظهار داشت : «ما آماده هستیم. علاقه مند هم هستیم. به عنوان یک استقلالی اشتیاق نسبت به ساخت ورزشگاه تیم محبوبم دارم و تاکنون هزینه های طراحی و مهندسی انجام شده و آماده ادامه هزینه ها تا پایان پروژه هستیم! و در صورتی که این پروژه به سرانجام برسد باعث سربلندی ما و کشور عزیزمان ایران است اگر به هر دلیلی به سرانجام نرسد ما تمام تلاش خود را کرده ایم.»

به نظر می رسد اتفاقی تکراری در برخورد با سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور در حال رقم خوردن است. او در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا در ایران از سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور استقبال نمی شود یا با شکست روبرو می شود ، ابراز داشت: «من به عنوان یک ایرانی که در خارج از کشور در حال فعالیت هستم، خیلی دیگر از ایرانیان سرمایه دار را می بینم که علاقه مند هستند در ایران سرمایه گذاری کنند ولی خب ساز و کار دقیق نیست و آینده سرمایه گذاری روشن نمی شود! باید یک راهکار برای ایرانیان خارج از کشور گذاشته شود و آنها را از سرمایه گذاری در ایران مطمئن کنیم. در حال حاضر ثروت زیادی در دست ایرانیان خارج از کشور هست که اسامی آنها را می شنوید و می دانید. سرمایه داران و کارآفرینانی که در کشورهای دیگر موفق عمل کرده اند. اگر ساز و کار روشن و مشخص شود، می شود سرمایه قابل توجهی جذب کرد. به عنوان مثال ما به عنوان یک سرمایه گذار، از همین ابتدا با یک موانع این چنینی مواجه شده ایم ... بنابراین فکر می کنم اگر ما کار را به سرانجام برسانیم، برای دیگر سرمایه گذاران نیز ایجاد انگیزه می شود که در ایران سرمایه گذاری کنند.»

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا مالک جدید باشگاه استقلال نسبت به جذب این پروژه اقدامی صورت می دهد یا بی تفاوت از کنار آن می گذرد!

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر