پرنده انگلیسی عجیبی که اجدادش ایرانی بودند!/ عکس

کبوتر دراگون یک نژاد بسیار قدیمی از کبوترهای فانتزی اهلی از انگلستان است. اما داستان این کبوتر به اینجا ختم نمی‌شود

پرنده انگلیسی عجیبی که اجدادش ایرانی بودند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش رازبقا، کبوتر دراگون یک نژاد بسیار قدیمی از کبوترهای فانتزی اهلی از انگلستان است. این کبوتر در طی سالیان متمادی پرورش انتخابی ایجاد شد. این نژاد زمانی محبوب‌ترین نژاد کبوتر در بریتانیا بود.

این نژاد و سایر انواع کبوترهای اهلی، همگی از نوادگان کبوتر کوهی یا وحشی هستند. این کبوتر در حدود سال‌های 1876 در انگلستان به شدت محبوب بوده است.

ویژگی‌های کبوتر دراگون یا اژدها

این نژاد یکی از نژادهای کبوتر بود که در توسعه کبوتر مسابقه‌ای جهت‌یاب (بازگشت به خانه) مورد استفاده قرار گرفت. کبوتر اژدها شباهت‌های زیادی به کبوتر گولای هندی دارد، اما گولا بال‌های خالدار بیشتری دارد. کبوتر اژدها پرنده‌ای با جثه متوسط است که خود را کاملاً جسورانه و به حالت ایستاده حمل می‌کند. بدن این پرندگان دارای طول متوسط با سر پهن است.

سینه آن‌ها پهن و ستبر و منقار تنومند و کاملاً صاف است. به گزارش راز بقا چشم‌ها درشت و برجسته و به رنگ قرمز خونی و سرها کوچک و ریز هستند. گردن کبوتر اژدها متوسط است و از سر تا بدن کاملا راست است و هیچ گودی وجود ندارد.

کبوتر اژدها؛ پرنده انگلیسی عجیبی که ریشه‌اش به ایرانی‌ها می‌رسد

بال‌های آن‌ها قدرتمندند همراه با پروازهای کوتاهی که بر پایه دم قرار دارند؛ و دم کاملا متراکم است و از زمین فاصله دارد. پاهای آن‌ها کوتاه با ران‌های تنومند و عضلانی است. این نژاد در انواع رنگی فراوانی وجود دارد که عبارتند از سیاه، آبی راه راه، آبی، قرمز، سرخ تیره، راه راه، کرم راه راه، نقره‌ای، نقره راه راه، زرد، زرد و سفید. اما متداول‌ترین رنگ‌ها سفید، آبی – راه راه، قرمز، زرد و آبی هستند.

کبوتر اژدها؛ پرنده انگلیسی عجیبی که ریشه‌اش به ایرانی‌ها می‌رسد

به گزارش راز بقا؛ به نظر می‌رسد کبوتر اژدها پرنده‌ای بسیار هوشیار و مراقب است. فعال است و معمولاً رفتار بسیار خوبی دارد. زمانی این نژاد محبوب‌ترین نژاد کبوتر بود که در بریتانیا نگهداری می‌شد. این پرندگان والدین بسیار خوبی هستند و می‌توانند در طول عمر خود بچه‌های زیادی را پرورش دهند. این نژاد علاوه بر اینکه برای اهداف نمایشی یا نمایشگاهی پرورش داده می‌شود، برای پرورش به عنوان حیوانات خانگی نیز بسیار خوب است.

کبوتر اژدها؛ پرنده انگلیسی عجیبی که ریشه‌اش به ایرانی‌ها می‌رسد

این پرنده البته در بین سال‌های 1895 تا 1905 برای اصلاح نژادی برخی از کبوترهای منقرض شده جهت‌یاب نیز مورد استفاده قرار گرفت.

پرنده انگلیسی عجیبی که اجدادش ایرانی بودند!/ عکس

شوته نویسنده آلمانی بر این باور است که کبوتر اژدها ریشه‌اش یک پرنده جهت‌یاب انگلیسی به نام «کریر» بوده است. همچنین ساختار بدنی این کبوتر در ابتدا شبیه کریر ایرانی بود، اما بعدتر با ساختار بدنی افقی‌تری پرورش یافت. دور چشم این پرنده با دو حلقه گوشتی پرورش یافته است. رنگ این گوشت قرمز، زرد و سفید است. همچنین غبغب این پرنده نیز در ساختارش اهمیت بسیار زیادی دارد. غبغب منقار کبوتر اژدها فقط روی منقار بالایی به خوبی توسعه یافته است، اما بزرگی این غبغب به اندازه کریرها یا کبوترهای بارب نیست.

شوته در آخرین کتاب خود که در سال 1994 به زبان آلمانی نوشته شده می‌گوید کبوتر اژدها از سال 1735 در آلمان با این نام انگلیسی شناخته می‌شد و در قرن نوزدهم به عنوان «کبوتر پیام رسان» لقب گرفت. بعداً در آلمان در حدود سال 1880 نام اژدها جایگزین شد. اژدها. شباهت به «پرشین کریر» در فرم بدن نیز در حال تغییر بود. در انگلستان، برنامه پرورش متفاوتی مشهود بود. به عنوان مثال، «اژدهای لندن» بزرگتر بود و ساختار بدنی بلندتری داشت.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر