۱۶ سال تلاش برای ورود به دانشگاه

مرد ۳۶ ساله چینی که اکنون به «سرسخت‌ترین مرد چین» معروف شده، ۱۶ سال متوالی در آزمون ورودی دانشگاه‌های معتبر چینی شرکت کرد تا سرانجام پذیرفته شد.

16 سال تلاش برای ورود به دانشگاه

نادیا زکالوند: تانگ شانگجون سال 2009 در آزمون بسیار دشوار ورودی دانشگاه‌های چین (گائوکائو) شرکت کرد و از 750 امتیاز لازم توانست 372 امتیاز کسب کند که برای ورود به دانشگاه رویایی‌اش چینهوا، امتیاز بسیار کمی بود. او چند سال بعد هم در این آزمون شرکت کرد و سال 2016 توانست به امتیاز 625 برسد.

این امتیاز برای رفتن به دانشگاه‌های دیگر کافی بود اما تانگ شانگجون می‌خواست وارد دانشگاه چینهوا شود و این امتیاز برای آن کافی نبود.

سال 2019، امتیاز شانگجون به 649 رسید که این امتیاز برای ورود به چندین دانشگاه معتبر و همچنین چینهوا کافی بود اما این بار برای دو رشته مورد نظر شانگجون، یعنی فیزیک و شیمی، کافی نبود. بنابراین شانگجون به شرکت در آزمون‌های سال بعد ادامه داد اما سال‌های بعد امتیاز او بدتر شد که برخی علت را کم شدن حافظه او و برخی دیگر نهایت ظرفیت او را امتیاز 649 می‌دانستند.

 16 سال تلاش برای ورود به دانشگاه

شانگجون سرانجام سال 16‌ام شرکت در آزمون ورودی توانست دوباره امتیاز عالی برای ورود به یکی از دانشگاه معتبر را در رشته‌هایی غیر از فیزیک و شیمی به دست آورد. او به این نتیجه رسید که دیگر باید به آزمون دادن‌های بیشتر پایان دهد و در رشته‌ای که در آن توانایی کافی دارد به تحصیل ادامه دهد.

پان شانگجون در این مدت مجبور بوده با انجام دادن کارهای مختلف از والدین سالخورده خود مراقبت کند. او اکنون به «سرسخت‌ترین مرد چین» معروف شده است. البته این لقب پیش از این به مردی به نام «لیانگ شی» تعلق داشت. او پس از 26 سال تلاش، در سن 58سالگی وارد دانشگاه شد.

منبع:

odditycentral

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر