نقشه احتمالی توزیع پشه آئدس و تب دنگی/ خطرناک ترین شهرها کدامند؟/ عکس

نقشه ای که مناطق خطرناک ایران درباره تب دنگی را نشان می‌دهد، ببینید.

نقشه احتمالی توزیع پشه آئدس و تب دنگی/ خطرناک ترین شهرها کدامند؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک تیم تحقیقاتی نقشه احتمالی پراکندگی پشه آئدس و شهرهای آلوده را با استفاده از پارامترهای شاخص شناسایی برابر با WHO منتشر کرد.

بنابر گزارش همشهری آنلاین، تیم تحقیق و توسعه موسسه تیزنگر که در زمینه ارائه خدمات هوشمند فناوری فضایی و داده‌های مکانی فعالیت می‌کند با استفاده از سامانه هوشمند مشاهدات ماهواره‌ای، مناطق با احتمال وجود و افزایش تولیدمثل پشه آئدس را در ایران شناسایی کرده است. پارامترهای شاخص شناسایی برابر با WHO است که ابتدا توسط مشاهدات ماهواره‌ای تولید و توسط هوش مصنوعی پردازش شده است.

گفتنی است که این نقشه فقط مناطق خطرناک و مستعد را نشان می‌دهد.

نقشه احتمالی توزیع پشه آئدس و تب دنگی/ خطرناک ترین شهرها کدامند؟/ عکس

این در حالی است که دیروز هم حسین فرشیدی، معاون وزیر بهداشت هم یک هشدار جدی درباره افزایش آمار این پشه در کشور خبر داده و تاکید کرده از دو ماه گذشته شاهد تخم ریزی پشه آئدس در برخی از مناطق کشور هستیم که احتمال دارد این تخم‌ها به نقاط دیگر از جمله، تهران هم آورده شوند. البته تا زمانی که هوا خشک است و بارندگی نداریم، هیچ مشکلی از جانب تخم‌های پشه آئدس وجود نخواهد داشت اما اگر باران ببارد، کار سخت خواهد شد.

به گفته فرشیدی این احتمال وجود دارد که بارندگی باعث شود پشه آئدس سر از تخم در آورد و در واقع، اگر این پشه آب پیدا کند، ممکن است شرایط سخت شود. به همین دلیل در پاییز که فصل بارندگی است، به احتمال خیلی زیاد پشه آئدس زیاد می‌شود. البته اگر پشه آئدس باشد، اما بیمار نداشته باشیم؛ بیماری منتقل نخواهد شد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر