راهنمای نگهداری درب کرکره برقی اتوماتیک

درب کرکره برقی اتوماتیک از ضروریات بسیاری از مکان‌ها مانند پارکینگ، مکان‌های تجاری، صرافی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... محسوب می‌شود.

راهنمای نگهداری درب کرکره برقی اتوماتیک

درب کرکره برقی اتوماتیک از ضروریات بسیاری از مکان‌ها مانند پارکینگ، مکان‌های تجاری، صرافی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... محسوب می‌شود. با وجود قیمت بالای این درب‌ها به دلیل افزایش امنیتی که برای کاربران به همراه دارند، بسیار پرطرف‌دارند. عمر این درب‌ها در وهله اول به نحوه نگهداری از آن‌ها بستگی دارد. برای نگهداری درب کرکره ای اتوماتیک اتوماتیک تنها کافیست از راهکارهای ساده‌ای مانند روغن‌کاری، تعویض مرتب قطعات، شست‌وشو تیغه‌ها و همچنین تراز بودن آن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که این راهکارها باید به طور ماهرانه انجام شوند تا باعث بروز آسیب به قطعات موتوری و تیغه‌ها نشود.

بهترین راه‌ ها برای افزایش طول عمر درب کرکره برقی اتوماتیک

نگهداری از درب کرکره برقی اتوماتیک، در بسیاری از مواقع با تنظیف دوره‌ای،‌ بررسی قسمت‌های مختلف و روغن‌کاری قابل اجراست. به‌عنوان مثال درب کرکره ای پارکینگ با سرد شدن هوا در پاییز و زمستان، قسمت‌های موتور، جک و فنر کُندتر عمل می‌کنند که با راهکارهایی مانند روغن‌کاری یا تنظیف با آب گرم می‌توان این مشکل را مرتفع کرد. از جمله دیگر راهکارهای مفید برای نگهداری از درب کرکره برقی اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن‌کاری و استفاده از روان کننده‌ ها

استفاده از روغن‌های مایع برای روان کردن باز و بسته شدن کرکره برقی بسیار مفید است. دقت داشته باشید که در زمان روغن‌کاری از استعمال روغن روی تیغه‌ها یا ریل اجتناب کنید. این کار باعث افزایش طول عمر و کاهش استهلاک کرکره برقی خواهد شد. برای روغن‌کاری قسمت چرخ‌دنده‌ها، موتور، زنجیر، یاتاقان و غلطک می‌توانید از یک قطره‌چکان استفاده کنید. مهم است بدانید که روغن‌کاری علاوه بر تأثیری که بر روانکار کردن درب کرکره‌ای دارد، می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از زنگ‌زدگی قطعات موتوری و سیستم مکانیکی درب کرکره برقی اتوماتیک داشته باشد. بهتر است قبل از روغن‌کاری در صورت زنگ‌زدگی قطعات آن‌ها را سمباده بکشید و سپس روغن‌کاری کنید.

شست‌وشو درب کرکره برقی اتوماتیک

کرکره برقی به دلیل تماس مستقیم با محیط بیرونی، در معرض باد، گردوخاک، آلودگی محیطی و حتی لانه‌سازی پرندگان قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل لازم است برای پاک‌کردن تیغه‌های کرکره برقی از آب ولرم استفاده کنید. برای این کار بهتر است اسفنج را با شوینده صابونی کف‌دار کنید و تمامی درزها و لابه‌لای تیغه‌ها را بشویید. برای قسمت‌های صعب‌العبور می‌توانید از یک برس کوچک نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که در شست‌وشو درب کرکره برقی افراط نکنید و این کار را هر 4 الی 5 ماه یکبار انجام دهید. شست‌وشو بیش از حد کرکره برقی باعث زنگ زدگی و کاهش عمر قطعات آن می‌شود.

راهنمای نگهداری درب کرکره برقی اتوماتیک

تعویض مرتب باتری ریموت درب کرکره برقی اتوماتیک

باتری ریموت کنترل درب کرکره برقی از نوع سکه‌ای بوده که عمر مشخصی دارد. برحسب تعداد دفعات استفاده از این باتری، عمر آن تمام شده و نیاز به تعویض دارد. به دلیل کمیاب بودن باتری بهتر است چند عدد از آن را همیشه در محل خود داشته باشید تا در مواقع ضروری، امنیت فضای داخلی شما خدشه‌دار نشود.

ریست کردن کرکره برقی

کرکره برقی دارای برنامه کار مشخصی است که با استفاده از ریموت، کنترل می‌شود. ممکن است در برخی مواقع به دلیل اشکال در سیستم برق، نیاز باشد که کرکره برقی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این کار می‌بایست برق موتور مربوطه را خاموش کنید و روشن کنید، این کار لازم است دوباره انجام شود. پس از روشن شدن با تنظیم سوئیچ کرکره برقی روی عدد 1، دکمه P را به مدت 10 ثانیه فشار دهید. در این حالت چراغ کرکره به‌صورت چشمک‌زن در می‌آید و کرکره شروع به کار می‌کند. این کار بهتر است به‌وسیله تکنسین ماهر انجام شود.

ممانعت از جریان مستقیم هوا

برای مناطق جغرافیایی بادخیز می‌توانید از اسپری‌های عایق هوا و رطوبت استفاده کنید. این اسپری‌ها از فرسوده شدن آلیاژهای موجود در تیغه‌های کرکره برقی جلوگیری می‌کنند. استفاده از این اسپری‌های عایق باعث افزایش طول عمر درب کرکره‌ای برقی نیز می‌شود.

راهنمای نگهداری درب کرکره برقی اتوماتیک

تراز کردن کرکره برقی

فشار وارد شدن به فنر و جک‌های کرکره برقی باید متوازن باشد تا هیچ‌گونه نیروی اضافی روی موتور و قطعات کلیدی آن وارد نشود. در صورت تراز نبودن درب کرکره ای پارکینگ فشار وارد شده روی موتور بیشتر شده و احتمال از کار افتادن آن نیز بیشتر می‌شود. یکی از نشانه‌های تراز نبودن کرکره برقی، عدم باز و بسته شدن دستی درب کرکره‌ای در زمان قطعی برق است، در این زمان کرکره به‌سختی باز یا بسته می‌شود. همچنین درصورت تراز نبودن درب کرکره ‌ای اتوماتیک اگر آن را به‌صورت نیمه باز قرار دهید پس از مدتی به‌سمت پایین حرکت می‌کند، این موضوع در درب‌های کرکره‌ای تراز دیده نمی‌شود. با توجه به اینکه قیمت درب اتوماتیک بالاست، توصیه می‌شود که همیشه از تراز بودن آن غافل نشوید.

راهنمای نگهداری درب کرکره برقی اتوماتیک

جلوگیری از یخ زدن کرکره برقی

تیغه‌های کرکره برقی از جنس فلزاتی همچون فولاد، آلومینیوم و پلی‌کربنات هستند که می‌توانند سرمای هوا را به‌خوبی جذب کنند. در زمستان که دمای هوا به ‌شدت کاهش می‌یابد، کرکره‌ها دچار یخ‌زدگی می‌شوند. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این مشکل ریختن آب جوش از بالا تا پایین کرکره‌هاست. برای تأثیر بهتر می‌توانید به‌ کمک یک اسفنج یا دستمال، آب داغ را به تمامی قسمت‌ها پخش کنید. شما می‌توانید از حسگرهای دمای کرکره برقی نیز استفاده کنید. این حسگرها در زمان پایین آمدن دما، با داشتن نیروی گرمایشی از یخ‌زدن کرکره جلوگیری می‌کنند.

نکات مهم در نگهداری درب کرکره برقی اتوماتیک

درب کرکره برقی به‌عنوان سیستم امنیتی مفیدی در نظر گرفته می‌شود. این امنیت به میزان زیادی به نوع نگهداری شما بستگی دارد. بهتر است در صورت شنیدن صداهای غیرعادی در هنگام باز و بسته شدن، عدم فرمان‌پذیری درب با کنترل ریموت، کثیف بودن چشمی، تراز نبودن درب و... نسبت به تعمیر به‌موقع آن اقدام کنید. این کار باعث می‌شود که از خسارات مالی و جانی که ممکن است اتفاق بیفتد، جلوگیری کنید. در صورت عدم آگاهی از اجرا کردن راهکارهای غیرتخصصی اطرافیان برای تعمیر درب اجتناب کنید، چرا که در این صورت ممکن است نیاز به تعویض درب کرکره‌ای اتوماتیک وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

کرکره‌های برقی سال‌هاست که به دلیل امنیت بالاتر، باز و بسته شدن اتوماتیک، تنوع رنگی و زیبایی خود جایگزین کرکره‌های سنتی شده‌اند. این کرکره‌ها به دلیل قابلیت‌های بالاتر خود، قیمت بیشتری داشته و نگهداری از آن‌ها نیاز به‌دقت بیشتری دارد. بهتر است برای افزایش عمر درب‌های کرکره‌ای به طور مرتب، تیغه‌ها و قطعات موتوری را هرچند وقت یکبار تمیز کنید. استفاده از روغن‌کاری و ترازکردن کرکره‌ها نیز نقش مهمی در افزایش طول عمر آن دارد. برای انجام این اقدامات می‌توانید از نیروهای باتجربه کمک بگیرید تا این کارها به‌صورت اصولی انجام شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر