ردپای کاسبان تحریم در نظرخواهی خبرآنلاین درباره محمدجواد ظریف /دولت پزشکیان منافع چه کسانی را به خطر انداخته است؟

برخی از کاربران، توهین به محمد جواد ظریف را مصداق آزادی و به حق دانسته اند اما برخی دیگر این اقدام را محکوم کرده اند و این حرکت را نتیجه عصبانیت حاصل از شکست تندروها در انتخابات می دانند. و البته پای کاسبان تحریم نیز به نظرخواهی خبرآنلاین باز شده است.

ردپای کاسبان تحریم در نظرخواهی خبرآنلاین درباره محمدجواد ظریف /دولت پزشکیان منافع چه کسانی را به خطر انداخته است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز جمعه، 29 تیر فیلمی در فضای مجازی و رسانه ای بشدت وایرال شد که در آن برخی نمازگزاران شعارهای توهین آمیزی را علیه محمدجواد ظریف در حاشیه نماز جمعه سردادند.

اما توهین به ظریف در نمازجمعه تهران، واکنش های زیادی به همراه داشت، این اتفاق حتی صدای مخالفان ظریف را هم درآورد، آنچنان که یاسر جبرائیلی، فعال سیاسی نزدیک به دولت سیزدهم در توئیتی نوشت: شعاردهی علیه آقای ظریف در نماز جمعه امروز، اقدامی غیراخلاقی و دور از شان نماز و نمازگزار بوده و محکوم است.

در این میان، خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار یک نظرسنجی با عنوان «شما نظر بدهید /دلیل شعارهای ضداخلاقی علیه ظریف در نماز جمعه تهران چیست؟» نظرات کاربران محترم خود را درباره این اتفاق جویا شد.

حملات به ظریف در نظرخواهی خبرآنلاین

نگاهی بر نظرات کاربران نشان می دهد که برخی همچنان برآن پافشاری می‌کنند و آنرا پدیده ای طبیعی جلوه می دهند، آنچنان که فردی نوشته: «اگر میخواهیم جامعه مان درست بشه باید توان پذیرش نقد و اشتباه را داشته باشیم» کاربری به نام مسعود به این کامنت واکنش نشان داده و در جواب نوشته است: «حتما همینطور هست که لازمه پیشرفت جامعه نقد می باشد اما 2 نکته اولا نقد و توهین تفاوت دارد این دست شعارها توهین می باشد دوما آیا اگر همین به قول شما نقد به جریان اصولگرا یا مثلا جلیلی می شد هم باز این میزان از پذیرش مقبول بود یا به سرعت در پی پیدا کردن عوامل و افراد می رفتن؟»

و یا کاربر دیگری که نوشته: «این اصلاحات چی ها عجب آدمایی هستن خودشون به همه توهین می کنند وقتی جواب می‌شنوند ننه من غریبم در مییارن که آه و واویلا به ما توهین شد» حتی کاربر دیگری این توهین هارا به حق دانسته و نوشته است: «ظریف یک وطن فروشه حقش خیلی بیشتر از اینه که کف دستش باید گذاشت . یا امام زمان زودتر ظهور کن»

دلیل حملات به ظریف از نگاه کاربران خبرآنلاین

برخی از کاربران نیز به حمایت از جواد ظریف پرداخته اند، آنچنان که کاربری به نام مهدی نوشته است: «دلیلش پاک دستی ظریف هست و میدونن به هیچ کس به راحتی باج نمیده پس بهترین کار از دور خارج کردنش هست. وگرنه این همه مدیر بی اخلاق و فاسد در کشور هست چرا ما تا الان نشنیدیم این جماعت به یکیشون اینجوری توهین کنه»

کاربر دیگری نیز نوشته است: «دلیلش سیلی سختی است که اصولگرایان تندرو در انتخابات ریاست‌جمهوری از مردم خوردند و جایش هنوز درد میکند»

کاربری دیگری به نام امیر نیز نوشته است: «اولین دلیل حملات این روزها عصبانیت شکست خوردگان این است که میدانند حضور تمام قد ظریف در کنار پزشکیان و افشاگری های او یکی از عوامل مهم در پیروزی پزشکیان و شکست تمامیت خواهان بوده است. دوم اینکه شفاف سازی نحوه انتخاب وزرای پیشنهادی هم نقشه بعضی ها را برای سهم خواهی دچار خدشه کرده است»

منافع چه کسانی به خطر افتاده است؟

و یا کاربر دیگری که نوشته: «اینها که شعار میدهند علیه ظریف دلیلش روشن چون منفعت اشان را به خطر انداخته این جماعت یا خودشان کاسب تحریم هستن یا منفعت از کاسب تحریم غیر مستقیم بهشون می رسه چون رانت براشون مزه کرده اقلیت از خدا بی خبر ریا کاری که جز خودشان منفعت اشان چیز دیگری برایشان مهم نیست تحریم برایشان نعمت نفرین خد ا بر شما که برای منافع خودتان روزگار میلیون ادم سیاه کردین در انتخابات مردم زدن تو دهنتان ول نمی کنید»

کاربر دیگری به سردمداری ظریف در پیروزی در انتخابات اشاره کرده و نوشته است: «شکست خوردند و ظریف سردمدار این شکست سنگین است.سهمشان از غارت بیت المال بر باد رفته دارن دق میکنند»

فرد دیگری در واکنش به کسانی که این اقدام را پسندیده دانسته بود نوشت: «از فرط درد و سوزشی که به جانشان افتاده نمی‌فهمند این عمل چقدر زشت است و نتیجه برعکس می‌دهد» همچنین کاربر دیگری نوشته: «کشور ما دچار سیاست زدگی افراطی است و جناحهای سیاسی، منافع شخصی و جناحی را بر منافع ملی همیشه ترجبح داده اند و به نوعی منافع ملی را قربانی منافع شخصی می کنند.پیروزی پزشکیان بر جناح رقیب مخصوصا جناح تندرو گران آمده است و اصلا برایشان قابل تحمل نیست.رفتارهای اینچنینی ادامه خواهد داشت»

اما کاربر دیگری بشدت با این نوع برخورد موافق بوده و آنرا مصداق آزادی دانسته و نوشته: «دوست دارن دلشون میخواد شعار میدن. تو، هم برو تو خیابون عربده بکش و شعار بده ولی همش دنبال دخالت کردن تو کار این و اون نباش. اگه نمیدونی بدون به این میگن آزادی، «آزادی» همونی که با دخالت تو کارِ دیگران از صبح تا شب دنبالش میگردی» کاربر دیگری نیز نوشت: «به هیچ وجه صحیح نیست. اگر فردی خطای دارد مرجع قانونی رسیگی نماید»

در همین راستا کاربری به جریان اصلی پشت این اتفاقات اشاره کرده و نوشته است: «بهتر بود می‌پرسیدید چه کسانی پشت اینها هستند؟ به نظرم همون کسانی که پیش از انتخابات اصلاح‌طلبی رو مرده می‌دونستن و حالا هنوز از شوک نتایج بیرون نیومدن. اینها انقدر دروغ خودشون رو تکرار کردن که دیگه باورشون شده دروغ‌هاشون حقیقت داره و اکثریت هستن. اینها زخم خوردن، بدجوری. اما در تمام طول انقلاب پشتشون به قدرت پشت پرده گرم بوده. مثل مردم طرفدار اصلاحات (نه لزوما اصلاح‌طلب) نیستن که اگر بریزن کف خیابون و شعاری بدن هزینه‌های گاه غیرقابل جبران براشون داشته باشه. اینها خودحق‌پندارن. کینه دارن از ظریف و خیر سرشون دارن به تکلیفشون عمل می‌کنند»

و اما عده ای از کاربران نیز به درخطر افتادن موقعیت کاسبان تحریم اشاره کرده اند و نوشته اند: «FATF و برجام باید تائید و تصویب بشود. این خواسته دکتر ظریف هست و مطمئنا" کاسبان تحریم که ضد برجام و FATF هستند این دو مهم را به هر شکل و نحو ممکن نمی خواهند» «کاسبان تحریم نگرانند» و یا کاربری به نام علی که تاکید داشته: «کاسبان تحریم منافع شون در خطر دیدند»

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر