ویروس فلج اطفال در فاضلاب‌های این شهر کشف شد!

وزارت بهداشت غزه هشدار داد هزاران نفر از آوارگان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند که می‌تواند باعث بدشکلی و فلج شود.

سازمان جهانی بهداشت پس از کشف ویروس فلج اطفال در فاضلاب‌های غزه، درباره شیوع این بیماری میان فلسطینیان هشدار داد.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، شناسایی ویروس فلج اطفال نوع 2 در فاضلاب غزه به این معنی است که فلسطینیان آواره در حال حاضر آلوده شده‌اند و ویروس در حال پخش شدن است، این در حالی است که اسرائیل به بمباران خود در سراسر نوار غزه ادامه می‌دهد.وزارت بهداشت غزه هشدار داد هزاران نفر از آوارگان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند که می‌تواند باعث بدشکلی و فلج شود.

وزارت  بهداشت غزه اعلام کرد: وجود ویروس فلج اطفال در فاضلابی که بین چادرهای کمپ آوارگان و در مناطق مسکونی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها جمع می‌شود و جریان می‌یابد، یک فاجعه بهداشتی جدید را نشان می‌دهد.

بیماری فلج اطفال توسط ویروس فلج اطفال از خانواده پیکورناویریدیها ناشی می‌شود. این ویروس از طریق آب آلوده به انسان منتقل می‌شود. با خوردن یا نوشیدن آب یا مواد غذایی آلوده به ویروس فلج اطفال، این ویروس به سیستم گوارشی افراد حمله می‌کند و باعث بروز عفونت در شکم و روده‌ها می‌شود.

ویروس پولیو اساساً باعث درگیری نورون‌های حرکتی و اتونوم می‌شود. تخریب نورون‌ها با تجمع سلول‌های التهابی مانند لنفوسیت‌ها، ماکروفاژها و لوکوسیت‌های چند هسته‌ای (Polymorphonuclear leukocytes) همراه است. این ضایعات به‌طور مشخص در مادهٔ خاکستری شاخ قدامی نخاع، هسته‌های حرکتی پونز و پیاز نخاعی یافت می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر