خودروی چینی بیاید اما به یک شرط / برنامه ترامپ برای ورود خودروهای چین به آمریکا

دونالد ترامپ در جریان رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری، اعلام کرد که به خودروهای چینی اجازه ورود به این کشور را می‌دهد، البته به شرطی که ساخت خود آمریکا باشند.

خودروی چینی بیاید اما به یک شرط / برنامه ترامپ برای ورود خودروهای چین به آمریکا

امیرمسعود عابدین_ جدیدترین اعلامیه ترامپ مبنی بر ورود خودروسازان چینی به خاک آمریکا، طی سخنرانی وی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی بیان شد. به گزارش اتوموتیونیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا از ساخت کارخانه‌های خودروسازی چینی در مکزیک به جای آمریکا ابراز ناامیدی کرد. ‌ترامپ گفت: «اکنون که من صحبت می‌کنم، کارخانه‌های بزرگ در آن سوی مرز مکزیک توسط چین ساخته می‌شوند تا خودروهایی برای فروش در ایالات‌متحده بسازند.»

شرط ترامپ برای ورود خودروهای چینی به آمریکا چیست؟

ترامپ همچنین نسبت به شاون فاین، رئیس UAW، در مورد کارخانه خودروسازی چینی که در آن سوی مرز جنوبی ساخته می‌شود، ابراز انزجار کرد و گفت که فاین باید "از این که اجازه داده است چنین اتفاقی بیفتد شرمنده باشد" و "باید فورا اخراج شود. "

در حالی که هیچ خودروساز چینی خاصی در اعلامیه ترامپ ذکر نشده است، اما فراموش نکردیم که BYD به‌تازگی آغاز ساخت یک کارخانه تولیدی در سال جاری در مکزیک را اعلام کرده است. این امر منجر به گمانه‌زنی‌هایی شد مبنی بر اینکه پرفروش‌ترین خودروهای برقی در جهان به حضور در ایالات‌متحده نزدیک‌تر شده‌اند. با این حال، BYD این گزارش‌ها را رد کرده و گفته که برای مدتی این اتفاق نخواهد افتاد.

شرط ترامپ برای ورود خودروهای چینی به آمریکا چیست؟

BYD به‌تازگی پیکاپ پلاگین هیبریدی شارک را برای بازار مکزیک معرفی کرده است که رقیب فورد رنجر در رده پیکاپ‌های سایز متوسط شناخته می‌شود.

ترامپ در همان سخنرانی گفت که برای جلوگیری از ورود خودروهای چینی به کشور، تعرفه های بالایی (تا 200 درصد) اعمال خواهد کرد که دو برابر مالیات فعلی است که اخیرا توسط دولت بایدن وضع شده است.
ترامپ علاوه بر به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود در مورد خودروهای چینی، در همان گردهمایی اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، "حاکمیت خودروی الکتریکی" را در روز اول حذف خواهد کرد.

منبع: Carbuzz

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر