کالاهای پرسود برای واردات از چین

همان قدر که واردات کالا از چین می‌تواند یک استراتژی کسب‌وکار پرسود باشد، به همان میزان می‌تواند تبدیل به ضرر و زیان جبران ناپذیری برای شما شود.

کالاهای پرسود برای واردات از چین

همان قدر که واردات کالا از چین می‌تواند یک استراتژی کسب‌وکار پرسود باشد، به همان میزان می‌تواند تبدیل به ضرر و زیان جبران ناپذیری برای شما شود. واردات از چین سود خوبی دارد به شرطی که با دانش و برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با شناسایی بهترین کالاها برای واردات از چین، و شناخت تمام مسیرهای واردات مستقیم از هدر رفتن منابع مالی شما جلوگیری شود.

کالاهای پرسود وارداتی از چین

ابتدا برای انتخاب پر سود ترین کالا برای واردات از چین، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. مهم‌ترین موارد عبارتند از:

تقاضای بازار و شناخت بازار هدف: بررسی کنید که در بازار هدف شما، چه نوع کالاهایی بیشترین تقاضا را دارند. این تقاضا می‌تواند بر اساس نیازهای مصرف‌کنندگان، مد روز، یا فصلیت تغییر کند.

حاشیه سود کالای وارداتی : کالاهایی که از چین وارد می‌شوند معمولاً قیمت تمام شده پایین‌تری دارند. انتخاب کالاهایی که حاشیه سود بالایی دارند، مهم است. در نظر داشته باشید هزینه های حمل و نقل و نگهداری و ترخیص را در محاسبات خود بگنجانید. چون بعضی محصولات ویژگی های مثل وزن زیاد، حجم بالا، تاریخ مصرف کم و ... دارند که تاثیر زیادی در محاسبه حاشیه سود شما دارند.

مقررات و قوانین واردات کالا : آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به واردات کالاهای مختلف ضروری است. بسیاری از فعالان حوزه واردات به دلیل اشراف نداشتن به این قوانین دچار مشکلات جدی می‌شوند.

بررسی روندهای فصلی و سالانه: روندهای فصلی و سالانه می‌توانند تأثیر زیادی بر تقاضا و فروش کالاها داشته باشند. برخی از کالاها ممکن است در زمان‌های خاصی از سال تقاضای بیشتری داشته باشند. توجه به این نکته می‌تواند در افزایش فروش مؤثر باشد.

بر اساس آمار ساله های گذشته این کالاها در دسته پرسود ترین کالاهای وارداتی قرار دارند:

لوازم آرایشی

علاوه بر اینکه حاشیه سود خوبی دارند، پر مصرف نیز هستند. همچنین حجم محصولات کم و قیمت مناسبی دارند.

قطعات الکترونیکی

از آنجا که تکنولوژی ساخت قطعات الکترونیکی در ایران وجود ندارد و فقط ساخت و مونتاژ برد انجام می‌شود،این قطعات از طریق واردات تامین می‌شوند. البته تجارت دسته ای از این قطعات به دلایل امنیتی و جاسوسی ممنوع است. اما شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیکی بر اساس نیازهای صنایع مختلف و هدف نهایی محصول اقدام به وارد کردن آن می‌کنند. این حوزه به دلیل تنوع بسیار بالای محصولات و تخصصی بودن آن نیاز به مشاوره گرفتن از متخصص الکترونیک دارد. شما می‌توانید پس از بررسی تقاضا و بازار لیستی از بهترین شرکت های واردات قطعات الکترونیکی را تهیه کنید و با استعلام قیمت به طور مستقیم از چین خرید کنید.

لوازم جانبی موبایل کالای وارداتی از چین با سود بالا

 بهترین کالا برای واردات از چین لوازم جانبی تلفن همراه است. پرمصرف بودن و حاشیه سود بالای آن باعث شده محبوب ترین کالای خرد وارداتی به حساب بیاید.

لوازم الکتریکی و تجهیزات مرتبط محصولی مناسب برای واردات

 لوازم الکتریکی محبوب برای واردات لپتاپ، گوشی موبایل، انواع تبلت، کنسول های بازی، ساعت هوشمند، هندزفری، اسپیکر و بسیاری دیگر هستند که نمونه مشابه تولید شده در ایران ندارند.

لوازم مرتبط با خانه و آشپزخانه:

با وجود اینکه بسیاری از کالاهای آشپزخانه مانند یخچال، فریزر، اجاق گاز و ... در ایران تولید می‌شوند و واردات آن ممنوع است اما اجناس خرد تری مانند هواسازپز و سرخ کن و اکسسوری ریز آشپزخانه هستند که طرفدار زیادی دارند. البته باید حمل و نقل و حجم آن را در نظر بگیرید.

ماشین آلات صنعتی و قطعات یدکی

اگر از منابع مالی خوبی برخوردار هستید توصیه می‌کنیم به دلیل سود بالا و بالا بودن تقاضا به سراغ لوازم یدکی و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بروید.

کالاهای پرسود برای واردات از چین

لیست کالاهای مجاز وارداتی 

به طور کلی کالاهای وارداتی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

کالای مجاز شامل اجناسی که در جهت پیشرفت اقتصاد و تامین نیاز های کشور است.

محصولات بهداشتی و داروهایی که مشابه آن در ایران تولید نمی‌شود.

ماشین آلات صنعتی که در جهت توسعه صنعت از آن استفاده میشود، مانند ماشین آلات صنایع غذایی، راهسازی و ساختمانی، صنایع فلزی و غیر فلزی، صنایع حمل و نقل، صنایع مرتبط با کشاورزی، صنعت خودروسازی، صنعت برق و الکترونیک و بسیاری از صنایع خرد و کلان. در نظر داشته باشید محصولاتی که مشابه داخلی آن تولید می‌شود را حتی المقدور از تحلیل خود حذف کنید.

کالای ممنوعه محصولاتی را شامل می‌شود که تجارت آنها خلاف قوانین بوده و جرم محسوب می‌شود. برخی از عیان ترین کالاهای ممنوع اسلحه، مواد مخدر و مشتقات آن و مشروبات الکی و مشتقات آن هستند. حتما قبل از اقدام به واردات لیست بروز این اجناس را مطالعه کنید. دلایلی مثل شرع و عرف، ساست های بین المللی، امنیت کشور و مردم و کیفیت محصول از جمله مهمترین دلایل ممنوع بودن این کالاهاست.

کالاهایی که با شروط مختلف می‌توان وارد کرد. این دسته محصولات بسته به سیاست های جاری در کشور ممکن است ممنوع یا مجاز شوند. در اصل تجارت آنها خلاف قوانین کشور یا عرف نیست ولی بسته به صلاحدید وزارت صمت تجارت آن مجاز یا ممنوع می‌شود.

حداقل سرمایه برای واردات کالای پرسود از چین

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما اگر فکر می‌کنید واردات از چین نیازمند منابع مالی هنگفتی است اشتباه می‌کنید. حداقل سرمایه لازم برای واردات از چین حدود 2000 دلار است. باید در نظر بگیرید که هزینه حمل و نقل و گمرکی و سایر هزینه های جاری معمولا در اعداد کم باعث کم شدن سود و به صرفه نبودن تجارت می‌شود. ولی با انتخاب هوشمندانه و پیدا کردن تامین کننده مناسب می‌توان با اعداد کم شروع به تجارت از چین کرد. طبیعتا هرچقدر منابع مالی بیشتری داشته باشید تنوع محصولات برای واردات نیز بیشتر می‌شود.

کالاهای پرسود برای واردات از چین

مراحل واردات کالا از چین

ابتدا کالای مناسب را با تحقیقات بازار ایران و میزان تقاضا انتخاب کنید

با تامین کنندگان چینی (سورس مطمئن را با مشاوره از شرکت های وارداتی پیدا کنید) ارتباط بگیرید

با تامین کننده چینی در مورد قیمت محصول مذاکره کنید

از سورس خود بخواهید نمونه محصول را ارسال کند و با تست کردن آن از صحت و کیفیت کالا مطمئن شوید

پس از تائید سلامت قرارداد نهایی با تولید کننده چینی ببندید

سفارش را در سامانه ثبتارش (سامانه جامع تجارت) ثبت کنید تا توسط کارشناسان وزارت بازرگانی بررسی شود و تخصیص ارز صورت گیرد.

از شرکت های حمل و نقل جهت ارسال کالاها به ایران استفاده کنید. قبل از انجام خرید و ثبت سفارش با این شرکت ها مشورت کنید.

پس از گرفتن مجوزهای لازم می‌توانید محصولات وارداتی خود را از گمرک ترخیص کنید.

عوامل اثرگذار در محاسبه هزینه واردات از چین

از چه روش دریایی یا هوایی برای حمل و نقل کالای خود استفاده کرده اید؟

وزن و حجم کالا چقدر است و بر اساس استاندارد های هر دسته محصول میزان هزینه های حمل و گمرکی محاسبه می‌شود

هزینه بیمه ای که برای بارهای ارسالی استفاده کرده اید

هزینه بسته بندی محصولات

هزینه های حمل و نقل بار تا فرودگاه یا بندر مبدا

هزینه تشریفات در گمرک ایران

هزینه اخذ مدارک و نگه داری بار در انبار گمرک

هزینه حمل از گمرک تا مبدا نهایی در ایران

به دلیل تغییرات سیاست ها و بازار جهانی،تجربه در زمینه واردات نقش مهمی را ایفا می‌کند. توصیه میکنیم قبل از اقدام به واردات محصول از چین از شرکت های واردکننده کالا مشاوره بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر