چرا درخواست طلاق از طرف زنان خیلی بیشتر است؟

متاسفانه آمار طلاق در کشور نشان می‌دهد که بسیاری از ازدواج‌ها به جدایی ختم می‌شود و خانواده‌ها زندگی مشترک پایداری ندارند.

چرا درخواست طلاق از طرف زنان خیلی بیشتر است؟

طلاق واژه‌ای است که شنیدن آن در هر شرایطی احساس ناخوشایندی را در شما القا می‌کند. متاسفانه آمار طلاق در کشور نشان می‌دهد که بسیاری از ازدواج‌ها به جدایی ختم می‌شود و خانواده‌ها زندگی مشترک پایداری ندارند. از طرفی اکثر این جدایی‌ها از جانب خانم‌هاست. بیشتر خانم‌ها برای اینکه بتوانند سریع‌تر پروسه جدایی را پشت‌سر بگذارند، درخواست طلاق توافقی می‌دهند.

مسئله اینجاست که چه چیزی باعث افزایش درخواست طلاق از طرف زنان می‌شود؟ متاسفانه تا زمانی که خانم‌ها درخواست طلاق توافقی ندهند، بسیاری از آقایان متوجه مشکلاتی که خانم‌ها را آزار می‌دهد، نمی‌شوند؛ در نتیجه تلاشی برای داشتن یک رابطه موفق و زندگی پرشور و نشاط نمی‌کنند. با ما همراه باشید تا راجع‌به طلاق توافقی و علل آن صحبت کنیم.

دلایل عمده خانم‌ها برای طلاق توافقی

عدم پذیرش نقش زن و ارزش او در خانواده مهم‌ترین عاملی است که باعث به وجود آمدن مشکلات زناشویی می‌شود. زن به همان اندازه که روحیه لطیف و ظریفی دارد، به همان اندازه نیز از قدرت سرپا نگه داشتن یک زندگی پر از چالش برخوردار است‌. آنچه سبب افزایش انگیزه طلاق در خانم‌ها می‌شود، عدم همدلی، ارتباط صمیمانه، حمایت عاطفی و سایر رفتارهای آزاردهنده از جانب آقایان است. حتما شنیده‌اید که می‌گویند:«یار خوب تمام ماجراست». این جمله دقیقا در مورد شخصیت خانم‌ها و انتظاراتی که از همسر خود دارند، صدق می‌کند.

اگر زنی از جانب همسر خود مورد حمایت عاطفی قرار بگیرد و روابط عاشقانه‌ای داشته باشد، بسیاری از چالش‌ها و سختی‌های زندگی را با اعتمادبه‌نفس پشت‌سر می‌گذارد. هر زنی تا یک جایی خونسرد و صبور خواهد بود؛ اما درصورتی‌که به‌خاطر نبود یک ارتباط عاطفی واقعی اذیت شود، تصمیم به جدایی می‌گیرد. معمولا آقایان در حل مشکلات زناشویی بی‌توجه‌ترند و تا زمانی که خانم‌ها اعتراض نکنند، متوجه رابطه سرد آن‌ها نمی‌شوند. درصورتی‌که زوجین نتوانند ریشه مشکلات خود را پیدا کرده و آن را برطرف کنند یا اگر از روی لجبازی برای طلاق مصمم باشند، مجادله‌ها عمیق‌تر شده و جدایی بهترین راه‌حل مشکلات آن‌ها خواهد بود.

چرا آمار طلاق توافقی بالاست؟

دادگاه‌های خانواده شرایط سختگیرانه‌ای را برای زوج‌ها لحاظ می‌کنند تا در نهایت تحت شرایط خاصی اجازه طلاق را برای آن‌ها صادر کنند. به‌خصوص اگر درخواست طلاق از سوی خانم‌ها باشد، دادگاه‌های خانواده آن‌ها را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهند تا در نهایت به سازش برسند؛ چون معمولا خانم‌ها از روی احساسات تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر دادگاه تشخیص دهد که شرایط زندگی زوجین آنقدر بحرانی نیست که به طلاق منجر شود، سعی می‌کند که با طولانی کردن روند طلاق و جلسات مشاوره خانواده و راه‌حل‌های دیگر از بروز این اتفاق جلوگیری کند.

طلاق توافقی روند ساده‌تر و مراحل کمتری دارد؛ به همین خاطر بسیاری از خانم‌ها با توافق بر سر مهریه و سایر حق و حقوق‌های طرفین، به‌صورت توافقی طلاق می‌گیرند. درصورتی‌که خانم‌ها درخواست طلاق داشته باشند، باید دلایل قانع کننده‌ای بیاورند. از این دلایل می‌توان به مشکلات مالی فراوان، خشونت همسر و ناتوانی‌های او در بسیاری از امور و مواردی از این قبیل اشاره کرد. این نوع طلاق روند بسیار طولانی خواهد داشت؛ پس طبیعی است که طلاق به‌صورت توافقی بهترین راه‌حل موجود برای زوجین است.

اهمیت طلاق توافقی برای خانم‌ها

در این نوع طلاق که ماهیت آن تفاهم بین زوجین و توافق بر سر مهریه، نفقه، حضانت فرزند و ... است، مرد و زن رای اولیه‌ای که دادگاه بدوی صادر می‌کند را می‌پذیرند و اعتراضی به آن ندارند؛ در نتیجه رأی بدون اینکه به دادگاه تجدید نظر برود، اجرا می‌شود؛ به همین خاطر است که حکم طلاق در مدت زمان کوتاهی صادر می‌شود. در نظر داشته باشید که این نوع طلاق صرفا به‌دلیل نارضایتی خانم‌ها و از جانب آن‌ها نیست.

گاهی زوجین به خوبی با مشکلات خود آگاه هستند و با یکدیگر به این نتیجه می‌رسند که ادامه زندگی مشترک به نفع هیچ یک از آن‌ها نیست و بهتر است که به‌صورت مسالمت‌آمیز از یکدیگر جدا شوند. در هر حال مهم‌ترین شرط در این نوع طلاق رضایت طرفین است. توافق بر سر موارد متعددی که مطرح می‌شود، بدون حضور وکیل طلاق یا با حضور او انجام می‌شود. اگر زوجین بر سر یک مورد از حق و حقوق خود به تفاهم نرسند، رای دادگاه صادر نمی‌شود؛ ازاین‌رو این نوع طلاق و مراحل آن برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد.

وکیل طلاق

وکیل طلاق در واقع وکیل پایه یک دادگستری است که در این حوزه خانوادگی تخصص و تجربه بیشتری دارد. روند طلاق و مراحل آن پیچیدگی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد. اگرچه طلاق توافقی سریع‌تر به سرانجام می‌رسد، اما به هر حال طی کردن مراحل اداری آن به‌دلیل تشنج و فشار روانی که بر زوجین وارد می‌شود، سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود؛ ازاین‌رو زوجین یا یکی از آن‌ها می‌توانند با کمک وکیل، سریع‌تر مراحل اداری را برای گرفتن رای دادگاه پشت‌سر بگذارند.

زوجین می‌توانند در صورت داشتن وکیل، تمام مراحل طلاق را بدون حضور خود دنبال کنند. یک وکیل نمی‌تواند به‌صورت همزمان وکالت زن و شوهر را در یک پرونده طلاق به‌صورت توافقی قبول کند. در چنین پرونده‌هایی دو وکیل حضور دارد. وکیل به شما کمک می‌کند که مدارک لازم را به‌صورت کامل تهیه کنید و بدون تنش و درگیری از همسر خود جدا شوید.

چرا درخواست طلاق از طرف زنان خیلی بیشتر است؟

هزینه طلاق توافقی

هزینه طلاق‌های توافقی شامل دو هزینه ثابت پرونده و حق الوکاله است. هزینه ثابت مربوط به مراحل اداری پرونده ازجمله: ثبت‌نام در سامانه ثنا، شورای حل اختلاف، جلسات مشاوره و ... است و حق الوکاله، دستمزد وکیل است. در طلاق‌های توافقی یا غیر توافقی هزینه وکیل به عهده کسی است که دادخواست طلاق را ارائه دهد. در واقع اگر یکی از زوجین درخواست طلاق بدهد، پرداخت تمامی هزینه‌های زن و مرد به عهده یکی از آن‌هاست؛ اما هزینه طلاق توافقی با توجه به توافقاتی که بین زوجین صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود. اگر درخواست طلاق از جانب زن باشد، ممکن است که همسر او بخواهد که خانم در ازای بخشیدن مهریه و پرداخت هزینه طلاق توافقی، از همسر خود جدا شود.

هزینه وکیل طلاق

هزینه وکیل طلاق نیز با توجه به تعرفه تعیین شده و نوع پرونده، حضور یا عدم حضور زوجین در دادگاه، مدت زمان انجام کار و فاکتورهایی از این قبیل متفاوت است. وکیل و موکل باید بر حق الوکاله وکیل طلاق به تفاهم برسند. با توجه به اینکه زوجین شناخت کافی از مراحل قانونی طلاق توافقی ندارند، در صورت پیگیری پرونده بدون حضور وکیل متحمل هزینه‌های بیشتری می‌شوند. وکیل طلاق شما را در جریان تمام شرایط و قوانین طلاق‌های توافقی قرار می‌دهد و شما می‌توانید با کمک یک وکیل پایه یک دادگستری باتجربه و خبره در کمتر از یک ماه صیغه طلاق را جاری کنید. حتی اگر هزینه بیشتری بابت خدمات وکیل پرداخت کنید، برایتان به‌صرفه‌تر خواهد بود.

چرا درخواست طلاق از طرف زنان خیلی بیشتر است؟

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به طلاق توافقی و دلایل دادخواست خانم‌ها برای طلاق صحبت کردیم. آمار طلاق در جامعه نشان می‌دهد که دادخواست جدایی از جانب خانم‌ها بیشتر است؛ چون اکثر خانم‌ها از سمت همسر خود مورد حمایت عاطفی، مالی و ... قرار نمی‌گیرند یا به هر دلیل دیگری با همسر خود سازش ندارند. درصورتی‌که زوجین بر سر حق و حقوق و دین خود به تفاهم برسند، می‌توانند به‌صورت توافقی در زمان کوتاه از یکدیگر جدا شوند. هزینه طلاق به عهده کسی است که دادخواست را مطرح می‌کند. ممکن است یکی از توافقات، پرداخت هزینه طلاق از جانب خانم باشد. این هزینه مربوط به هزینه‌های ثابت پرونده و حق الوکاله وکیل است. درصورتی‌که یک وکیل خبره و باتجربه را انتخاب کنید، می‌توانید روند طلاق توافقی را بدون حضور خود در دادگاه در مدت زمان کمتری طی کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر