جاسوس مخوف اوکراین در دست ایرانیان و تمام مردم دنیا!

به گفته بلندپایه‌ترین ژنرال نیروی هوایی ایالات‌متحده در اروپا، اوکراین درنبرد مداوم خود برای مقابله با پهپادهای تهاجمی روسیه (UAS) به سمت صحیح منحنی هزینه دست پیداکرده است.

جاسوس مخوف اوکراین در دست ایرانیان و تمام مردم دنیا!

تینا مزدکی_ روسیه تاکنون از هزاران پهپاد تهاجمی در مقابل اوکراین استفاده کرده است؛ ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی ایالات‌متحده در اروپا دراین‌باره می‌گوید:« زمانی که مسکو برای اولین بار از این تاکتیک استفاده کرد، مؤثر بود اما اکنون نیروهای دفاع هوایی اوکراین برای مقابله با این تهدید سازگار شده است.»

به گفته این ژنرال، اوکراین در مقابل پهپادهای تهاجمی راه خوبی پیش‌گرفته است. هکر در مورد جزئیات جدید و قابل‌توجه آرایه سنسور صوتی ارزان‌قیمت اوکراین می‌گوید:« این سیستم که Skyfortress نام دارد، از 9500 حسگر در سراسر حومه اوکراین برای شناسایی تهدیدها استفاده می‌کند.»

جاسوس مخوف اوکراین در دست ایرانیان و تمام مردم دنیا است!

ایده آن‌ها این بود که نوعی تلفن را در ارتفاع 2 متری قرار دهند و با میکروفون که کنار آن قرار دارد به صدای وسایل نقلیه نیروی‌های روس که از کنار آن می‌گذرد، گوش دهند. درنهایت سربازان اطلاعات بسیار دقیق را که در یک کامپیوتر مرکزی ترکیب می‌شوند، دریافت ‌کنند و برای تمام گروه‌ها، مسیر پرواز این پهپادهای تهاجمی را ارسال کنند. سادگی این سیستم کمک می‌کند تا سربازان تنها با چند ساعت آموزش بتوانند از این سیستم استفاده کنند.

Skyfortress زمانی که در حمله 84 پهپاد تهاجمی با موفقیت، 80 فروند پهپاد را سرنگون کرد، ارزش خود را ثابت کرد. قابلیت‌های این سیستم همچنین با آزمایش در Ramstein AB در آلمان و آزمایش بر روی یک برد تسلیحاتی در رومانی تأییدشده است. به گفته هکر، هر برج 400 تا 500 دلار قیمت دارد و نیازی به توجه به «مسائل انحنای زمین» که حسگرهای معمولی همچون رادار را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ندارد. درواقع پیشرفت‌های اوکراین در سیستم حسگرهای صوتی، سایر کشورهای ناتو را ترغیب کرده است تا به این فناوری نگاهی داشته باشند.

منبع: aviationweek

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر