میزان مصرف ضد آفتاب و نحوه تمدید در تابستان

اشعه‌های نور خورشید، دشمن پوست ما هستند و اگر برای مدت زمان طولانی در معرض آن‌ها قرار بگیریم، آسیب‌های جدی برای پوست به همراه می‌آورند.

میزان مصرف ضد آفتاب و نحوه تمدید در تابستان

اشعه‌های نور خورشید، دشمن پوست ما هستند و اگر برای مدت زمان طولانی در معرض آن‌ها قرار بگیریم، آسیب‌های جدی برای پوست به همراه می‌آورند. ایجاد چین و چروک، لکه‌های تیره روی پوست، خطوط ریز و حتی بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، از این گونه آسیب‌ها هستند. یکی از بهترین راه حل‌هایی که می‌تواند ما را از آسیب نور خورشید در امان نگه دارد، کرم ضد آفتاب است.

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که در فصل تابستان تا چه میزان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ در این فصل چگونه ضد آفتاب خود را تمدید کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

در فصل تابستان چقدر کرم ضد آفتاب بزنیم؟

در فصل تابستان اشعه نور خورشید، بیش از هر زمان دیگری می‌تابد و اگر در معرض آن قرار بگیریم، آسیب‌های فراوانی به پوست می‌زند. استفاده از کرم ضد آفتاب، یکی از ایمن‌ترین روش‌هایی است که می‌توانیم برای محافظت پوست خود از اشعه‌های مضر نور خورشید انجام دهیم. یکی از سوالاتی که در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب ممکن است ایجاد شود این است که در فصل تابستان چقدر کرم ضد آفتاب بزنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم به اعتقاد متخصصان پوست، بهتر است به اندازه یک قاشق چایخوری از کرم ضدآفتاب برای پوست صورت و نصف استکان کرم ضدآفتاب برای پوست بدن خود استفاده کنید. البته پوست صورت و بدن افراد با همدیگر متفاوت است و اشعه‌های نور خورشید در هر مکان جغرافیایی، با همدیگر تفاوت دارند. بنابراین بهتر است از پزشک متخصص خود در مورد میزان مصرف ضد آفتاب در شهری که زندگی می‌کنید، حتماً سوال کنید.

بهترین زمان برای استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل تابستان

اصلی‌ترین هدفی که از زدن کرم ضدآفتاب دنبال می‌کنیم، پوشش‌دهی کامل سطح پوست و محافظت از آن در برابر اشعه‌های نور خورشید است. بهترین زمان برای آن که کرم ضد آفتاب را بر روی پوست خود استفاده کنیم، 15 الی 30 دقیقه قبل از آن است که از خانه بیرون رفته و در معرض نور خورشید قرار بگیریم. به این صورت یک لایه محافظتی بر روی پوست ما ایجاد شده و با خیال راحت می‌توانیم از خانه بیرون برویم. البته نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که لایه محافظتی که کرم ضد آفتاب بر روی پوست ایجاد می‌کند، تنها 2 ساعت دوام دارد. پس بهتر است پس از گذشت این زمان، دوباره کرم خود را تمدید کنید تا پوست شما در معرض هیچ آسیب ناخوشایند و خطرناکی قرار نگیرد.

چگونه کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنیم؟

پس از  خرید ضد آفتاب مناسب پوست خود، باید نحوه استفاده و تمدید آن را به خوبی یاد بگیرید. تنها در این صورت است که با اطمینان می‌توانید از خانه بیرون رفته و از شادابی و جوانی پوست خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کنید. برای تمدید ضد آفتاب خود، به نکاتی که در ادامه مطلب می‌گوییم، توجه کنید:

تمدید منظم:

اگر قرار است ساعات طولانی را در بیرون از خانه سپری کنید، فراموش نکنید که هر دو ساعت یکبار و به صورت منظم کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید. به خصوص اگر پوست شما عرق کرده و یا در معرض آب قرار گرفته است، حتماً باید ضد آفتاب خود را تمدید کنید (حتی قبل از گذشت 2 ساعت)

استفاده از میزان مناسب کرم ضدآفتاب:

هرگز در استفاده از کرم ضدآفتاب، خساست به خرج ندهید! هنگام تمدید کرم، باید میزان مناسبی از آن را به صورت یک پوشش کامل بر روی پوست خود قرار دهید. به اندازه یک بند انگشت یا یک قاشق چایخوری کرم، باید روی پوست صورت شما (که بیش از هر قسمت دیگری در معرض نور خورشید است) قرار بگیرد.

SPF مناسب:

با توجه به آب و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید و قدرت تابش نور خورشید، باید یک کرم ضدآفتاب با SPF مناسب برای خود انتخاب کنید. بهتر است کرم شما SPF بالای 30 داشته باشد تا از شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB نور خورشید محافظت کند.

پوشش دادن تمام قسمت‌های پوست که در معرض نور خورشید قرار دارند:

برخی از افراد در هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و یا تمدید آن‌، تنها پوست صورت خود را در نظر می‌گیرند. در حالی که برای محافظت از پوست خود، باید تمامی قسمت‌های آن از جمله گوش، پشت گردن و دست‌های خود را نیز به ضد آفتاب آغشته کنید.

تکنیک تمدید کرم ضدآفتاب:

برای آن که از تمامی اثرات محافظت کننده کرم ضد آفتاب خود برخوردار شوید، باید تکنیک صحیح پخش کردن آن را روی پوست خود بدانید. بهترین کار این است که به صورت دورانی و آرام، کرم را بر روی تمام قسمت‌های پوست خود پخش کنید. به این صورت کرم ضد آفتاب به خوبی جذب پوست شده و یک پوشش یکنواخت و هماهنگ بر روی صورت شما به وجود می‌آید.

استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای ابری:

زمانی که در بیرون از خانه به سر می‌برید و هوا ابری شده است، باز هم باید ضد آفتاب خود را تمدید کنید. فراموش نکنید که اشعه‌های مضر نور خورشید، از ابرها نیز عبور کرده و به پوست شما آسیب‌ می‌زنند. پس حتی در صورت ابری‌بودن هوا نیز ضد آفتاب بزنید.

میزان مصرف ضد آفتاب و نحوه تمدید در تابستان

نکاتی که باید هنگام خرید ضد آفتاب بدانید

برای خرید کرم ضد آفتاب متناسب و سازگار با پوست خود، باید به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه مطلب، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم  

1. میزان SPF کرم ضد آفتاب:

SPF عددی است که میزان محافظت کرم ضد آفتاب را بیان می کند. SPF 30 تا 97 درصد و SPF 50 تا 98 درصد از برخورد اشعه‌های UVB با پوست ما جلوگیری می‌کند. البته هر چقدر SPF یک کرم بیشتر باشد، میزان چربی و ترکیبات شیمیایی آن هم بیشتر خواهد بود.

2. مقاومت کرم ضدآفتاب:

در هنگام خرید کرم ضدآفتاب، به دنبال عبارت Broad Spectrum بر روی کرم باشید. این عبارت به معنای طیف وسیع کرم است و نشان می‌دهد کرم ضد آفتاب قدرت زیادی دارد و می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند.

3. ضد آب بودن کرم ضد آفتاب:

بهتر است کرم ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید، ضد آب هم باشد، به خصوص اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که شرجی هستند. همچنین اگر در طول روز زیاد عرق می‌کنید یا صورت خود را می‌شویید، بهتر است کرم ضد آفتاب شما در برابر آب نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

4. سازگاری کرم ضدآفتاب با پوست شما:

کرم‌های ضد آفتاب متناسب با پوست‌های چرب، خشک و معمولی تولید می‌شوند. پس در هنگام خرید این محصول، نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که کرم ضد آفتاب، نه تنها در فصل تابستان، بلکه در تمام فصول سال یکی از نیازهای اصلی ما برای محافظت از پوست است. استفاده از ضد آفتاب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید شیوه استفاده صحیح از آن را بدانید و آن را هر دو ساعت یکبار تمدید کنید. شما عزیزان می‌توانید از طریق داروخانه انلاین زیوش، بهترین کرم ضد آفتاب که با پوست شما سازگاری دارد را سفارش داده و توسط آن از جوانی، شادابی و زیبایی پوست خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، محافظت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر