آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-۸ را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس

با توجه به قدرت رو به رشد نیروی دریایی چین، شکارچی زیردریایی P-۸ Poseidon نیروی دریایی ایالات متحده در حال دریافت موشک بلندبرد جدید و مهلکی با قابلیت حمله سطحی از فاصله ۵۵۰ کیلومتری است.

آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-8 را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس

امیرمسعود عابدین_ بوئینگ، سازنده P-8، در حال تلاش برای تجهیز موشک دوربرد ضد کشتی لاکهید مارتین (LRASM) در این هواپیما است. در حال حاضر آزمایش‌ها در حال انجام است و این هواپیما با قابلیت تهاجمی بیشتر به زودی در اختیار نیروی دریایی ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود اولین تجهیز و اصلاح این ناوگان هواپیما در ژانویه 2025 تکمیل شود. احتمالاً P-8A چهار موشک را زیر بال های خود حمل کند. این موشک‌های دوربرد بزرگتر از آن هستند که در محفظه تسلیحات هواپیما جا شوند.

LRASM لاکهید مارتین یک فناوری پیشرفته است که برای هدف قرار دادن کشتی‌های خاص طراحی شده است. این موشک مجهز به حسگر و فناوری هدف‌گیری دوربرد BAE Systems بوده و می‌تواند کشتی‌های محافظت‌شده را در هر شرایط جوی، روز یا شب، بدون تکیه بر اطلاعات ناوبری خارجی، شناسایی و درگیر کند.

این به‌روزرسانی‌ها در مجموع به خدمه هوایی اجازه می‌دهد تا پیشرفته‌ترین زیردریایی‌های جهان را جستجو، مکان‌یابی و ردیابی کنند و ناوگان را قادر می‌سازد تا با توانایی و ظرفیت مورد نیاز برای پیروزی در نبرد، با تهدید مقابله کند.

شکارچی زیردریایی P-8

قدرت چین آمریکا را وادار به تقویت این هواپیمای جنگی کرد / عکس

P-8 دو نوع است: P-8I، که توسط نیروی دریایی هند استفاده می‌شود و P-8A پوسایدن، که توسط نیروی دریایی ایالات متحده، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، استرالیا، نروژ و نیوزلند استفاده می‌شود. سایر کشورها مانند نیروی دریایی جمهوری کره، نیروی دریایی آلمان و نیروی هوایی سلطنتی کانادا نیز این هواپیما را انتخاب کرده‌اند.

P-8A پوسایدن برای جایگزینی P-3 Orion قدیمی طراحی شده است. این هواپیما در سال 2013 وارد خدمت شد و از آن زمان به یکی از موفق‌ترین هواپیماهای گشت دریایی در سطح جهان تبدیل شده است.

هواپیماهای نیروی دریایی P-8 پوسایدن، در ناوگان کشورهای AUKUS (استرالیا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا) در حین انجام مأموریت‌های گشت زنی در اقیانوس آرام، توسط هواپیماهای چینی مورد حمله قرار گرفته‌اند. این تهدیدات در مجموع نیروی دریایی ایالات متحده را مجبور به اصلاح این شکارچی زیر دریایی کرده است.

منبع: eurasiantimes

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر