طرز تهیه شیش برک لبنانی غذای ساده و خوشمزه

یکی از محبوب ترین غذهای عربی شیش برک لبنانی می باشد. روش تهیه این غذا بسیار ساده بوده و با استفاده از گوشت چرخ کرده، انواع ادویه ها و چند مواد اولیه دیگر می توان این غذای لذید را تهیه کرد.

طرز تهیه شیش برک لبنانی غذای ساده و خوشمزه

شیش برک لبنانی یکی از غذاهای لذیذ عربی می باشد که با استفاده از مواد اولیه نسبتا کمی تهه می شود. این غذای لذیذ عربی در ایران طرفداران خاص خود را پیدا کرده است که بعد از یک بار تهیه به این غذای عربی علاقمند می شوید. شیش برک متشکل از پیراشکی های کوچک گوشت چرخ کرده می باشد. طرز تهیه شیش برک لبنانی در این مطلب قرار گرفته شده است.

هش براوان، پاستا بادمجان و فته لبنانی هم از دسته غذاهای ملل پر طرفدار، ساده و خوش طعم می باشند که برای داشتن دسترسی سریع به روش پخت این غذاها بر روی  لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. حالا می رویم سراغ شیش برک لبنانی، این غذای لذیذ با استفاده از گوشت چرخ کرده و انواع ادویه ها تهیه می شوند و همانطور که گفته ایم دارای ظاهری مانند پیراشکی اما کوچک تر است.

شیش برک لبنانی لذیذ

مواد لازم

  • ماست 1 کیلوگرم
  • شیر 1 لیوان
  • آرد 4 لیوان
  • گوشت چرخ کرده نیم کیلوگرم
  • پیاز 2 عدد
  • نشاسته 1 قاشق غذا خوری
  • ادویه مخلوط 1 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • سیر و روغن به مقدار لازم

شیش برک لبنانی با طعمی عالی

طرز تهیه شیش برک لبنانی متفاوت

ابتدا برای تهیه شیش برک لبنانی باید در کاسه ای آرد را بریزید و به آرد نمک اضافه کنید. یک قاشق غذا خوری روغن مایع را به آرد و نمک اضافه کنید و با دست هم بزنید. به مخلوط یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و با دست تا حدی که خمیری نرم به دست بی آورید.

دست خود را با روغن کمی چرب کنید و خمیر را بردارید در کاسه ای قرار دهید و صبر کنید تا حدود 15 الی 20 دقیقه استراحت کن. سپس خمیر شما حاضر است. حالا باید به سراغ تهیه گوشت چرخ کرده برای سرخ کردن بهتر است از کره و یا روغن حیوانی استفاده کنید.

اگر از روغن حیوانی و یا کره برای پخته شدن استفاده کنید گوشت چرخ کرده در حین این که خنک شد بافت خود را حفظ می کند. پیاز را نگینی کنید و در تابه ای مناسب تفت دهید تا شیشه ای و سبک شود. سپس نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه نمایی و تفت دهید.

طرز تهیه شیش برک لبنانی خوشمزه

گوشت چرخ کرده را به همراه مقدار دیگری نمک، فلفل سیاه و ادویه مخلوط به تابه اضافه کنید و گوشت چرخ کرده را تا زمانی که تغییر رنگ بدهد تفت دهید. حالا باید خمیر را پهن کنید بر روی سطح صافی که آرد پاشی شده است و با وردنه مقداری نازک کنید.

در ادامه با یک کاتر خمیر را به شکل دایره برش دهید و این کار را می توان با لیوان هم انجام داد. دقت داشته باشید که خمیر زیاد نباید ضخیم باشد و زیاد هم نازک نباید باشد که در حین تهیه باز شود. حالا مقداری گوشت چرخ کرده در دایره های خمیر بریزید.

روی دیگر خمیر را بر روی مواد برگردانید و با چنگال لبه خمیر را به هم بچسبانید تا جدا نشود. در ادامه نشاسته و ماست را بر روی حرارت قرار دهید و هم بزنید. کمی بعد شیر را بی افزایید و هم بزنید تا مواد کمی حالت خامه ای پیدا کنند.

شیش برک لبنانی خوشمزه و لذیذ

حالا پیراشکی های کوچک درست شده را دانه دانه در مخلوط ماست بریزید و حرارت را کم نمایید. سیر رنده شده را با مقدار بسیار کمی روغن به قابله ضافه کنید و صبر نمایید تا خمیر به خوبی پخته شود. در ادامه باید شیش برک را در ظرفی مناسب سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر