حال و هوای مُضیف های شیوخ عرب شوش در محرم چگونه است

حضور پرشور جوانان و بزرگان در مُضیف های ذات البین قابل ستایش است.

حال و هوای مُضیف های شیوخ عرب شوش در محرم چگونه است

یوسف منصوری؛ مُضیف شیوخ عرب خوزستان که همواره به محلی برای جلسات بزرگان جهت حل و فصل اختلافات و برقراری صلح و سازش می باشد که همیشه موجب ایجاد شادی بین طوایف و قبایل شده و برای جامعه امروزی شناخته شده است. در واقع به مکانی برای ذات البین بوده و نقش مهمی در جامعه ایفا می کند. و دربین مردم خوزستان و شهرستان شوش دارای اهمیت و احترام است.

با فرار رسیدن ایام حزن و اندوه حسینی، مُضیف های قوم عرب استان خوزستان رنگ عزا و سوگواری می گیرند و با برافراشته شدن پرچم امام حسین ع در آن مکان به استقبال ماه محرم می روند.

مُضیف شیخ خالد سرخه یکی از همان مکانهای ذات البین است که در محل شهر شوش« از توابع استان خوزستان» واقع شده است شیخ خالد مثل همه در ماه محرم عذا دار است و مضیف خود را به شکل حسینیه در می آورد و مردم را برای عزاداری ابا عبدالله به مُضیف دعوت می کند.

جوانان ،سادات، بزرگان عشایر و حتی مسئولان دولتی برای مراسم عزداری به مضیف شیخ خالد می آیند. 

شروع مجلس توسط یکی از افراد خیٍر استانی به نام سید هاشم علوی، آغاز می شود ایشان مجری مراسم  عزاداری مضیف شیخ خالد است که خود نوحه خوان و مداح اهل بیت می باشد و نوحه هایی در وصف امام حسین و اهل بیت علیهم السلام سروده است.

با خوش آمدگویی شیخ خالد و علوی، مراسم با چندین شعر و هُوسه عربی « هُوسه نوعی شعر حماسی رایج در جنوب ایران » در وصف امام حسین ع و یاران باوفای ادامه می یابد. اشعاری در وصف شجاعت، ایمان، صداقت و مردمداری ،توسط چند شاعر مطرح از شهر حر، شوش و اهواز سروده شد که حضار را در ماتم بُرد.

در ادامه آیت الله شیخ طه الکثیر،خطیب توانمند شهرستان شوش با صدای حنین خاصش، به منبر میرود که مردم  ایشان را انسانی قاهر به منبر امام حسین ع به زبان عربی می دانند که هر ساله برای مجالس حسینی از طرف مردم دعوت می شود و گاهی زمان کم می آورد

شیخ طه در مجالس حسینی به صورت کوتاه و البته بسیار مفید به مسائل مهم جامعه امروزی نیز می پردازد که برای شهروندان بسیار قابل قبول و محترم است. ایشان یکی از مفاخر استان خوزستان می باشد که مردم برای سخنانش اشتیاق دارند.

سپس با اتمام منبر شیخ طه الکثیر،حمیدمنصوری مسئول انجمن توانجویان امید شوش، با لوح تقدیر از شیخ خالد سرخه میزبان مجلس عزا و همچنین خبرنگاران صدا و سیمای خوزستان و شبکه ماهواره ای الاهواز، سید مهدی موسوی و رشنو، جهت پوشش خبری مراسم، تقدیر و تشکر کردند.

مجلس عزاداری امام حسین ع با پذیرای چای و قهوه به حضار با گذشت دو ساعت به پایان رسید.

برای عزاداری محرم، شیوخ عرب خوزستان همیشه پیش قدم هستند و مُضیف های خود را به شکل حسینیه برای در اختیار مردم قرار می دهند و نوجوانان را به این مراسم دعوت می کنند، در بحث کمک های مالی به مکب ها نیز در حد توان یاری کرده اند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر