آیین رونمایی از کتاب المپیک زرد برگزار شد

با حضور دو نویسنده از کتاب المپیک زرد رونمایی شد.

آیین رونمایی از کتاب المپیک زرد برگزار شد

‌به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رونمایی از کتاب المپیک زرد همزمان با المپیک پاریس عصر پنحشنبه 4 مرداد با حضور جمعی از پیشکسوتان و کارآفرینان عرصه ورزش برگزار شد

مراسم رونمایی با صحبت های پیشکسوت حوزه رسانه منوچهر زندی آغاز و وی با اشاره به بخش هایی از کتاب المپیک زرد با بیان تجربیات ارزنده خود از رویدادهای المپیک در ادوار مختلف، نگارندگان این کتاب را به خاطر بیان و توصیف واقع بینانه‌ای از ابعاد مختلف بازی های المپیک تحسین کرد. 

در این مراسم کاوه صدقی یکی از نویسندگان این کتاب در آیین رونمایی کتاب گفت: انتقاد باعث جرقه شکل گرفتن این کتاب شد. این کتاب قرار است یک گفتمان را حول محور خود شکل دهد. اساسا عدد و رقم است و عقیده‌ای در آن نیست. این کتاب در مورد اعدادی صحبت می‌کند که در جاذبه المپیک گم می‌شود. این کتاب خواننده را درگیر آینده ورزش مملکت می‌کند و خوراکی بیش از خوراک رسانه‌ها می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد که این مجموعه کتاب‌ها ادامه داشته باشد. 

رضا شجیع دیگر نویسنده این کتاب گفت: یکی از مهمتربن چالش های ما این است که در ثبت وقایع فرهنگی اجتماعی و تبدیل آنها به رویه هایی اجرایی برای آینده دچار مشکل هستیم. ضمن اینکه در خصوص پدیده های وارداتی هم همواره دو واکنش داشتیم؛ یا مسخ شده و بدون پرسش جذب شدیم و یا از آن طرف بوم افتاده ایم و بدون منطق مقابله کرده ایم. این موضوع در خصوص بازی های المپیک هم صادق است. ما در تاریخ تجدد ایران امتناع پرسش از بعضی مسائل فرهنگی مثل المپیک داشتیم و ماجرای لباس کاروان ایران یکی از پیامدهای همین واکنش است.

شجیع در ادامه اظهار داشت: رویه بازی های المپیک در حال تغییر است و نظام ارزشی المپیک از حالت خنثی و بی طرف خارج شده و وارد فاز تحمیل ارزشی شده است، از این نظر المپیک های آینده‌ المپیک های متفاوتی خواهد بود، و برنده کشورهایی هستند که خود را برای این آینده متفاوت آماده کنند. 

 محوریت موضوع این کتاب المپیک زرد بر پایه تحلیل و انتقاد از شرایط حاکم بر المپیک توکیو بوده است و حاضران در این مراسم به گفت‌وگو در این زمینه و هم‌چنین شرایط المپیک پاریس پرداختند.

سیما لیموچی ، حسن میرزا آقابیگ، امیر رضا خادم، سام کلانتری، حامد شکیبا نیا، مهدی واعظی، احسان محمدی، و علی جعفریه ، احسان محمدی، مهدی یزدانی‌خرم، حامد شکیبانیا،سام کلانتری ،یزدانی خرم،نادر وادی خیل و جمعی از ورزشکاران و کار آفرینان عرصه ورزش از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر