رضایت ۹۵ درصدی ساکنین جزیره از عملکرد دستگاه قضایی کیش

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در آیین تکریم و معارفه دادستان جزیره کیش از رضایت ۹۵ درصدی ساکنین جزیره از عملکرد دستگاه قضایی کیش خبر داد و گفت : براساس آمار ارائه شده در سامانه نظرسنجی قوه قضاییه، میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در استان هرمزگان ۸۷ درصد و در جزیره کیش ۹۵ درصد است.

رضایت 95 درصدی ساکنین  جزیره از عملکرد دستگاه قضایی کیش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در آیین تکریم و معارفه دادستان جزیره کیش که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: در نظام اداری و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین شاخص، مردم هستند و عملکرد مسئولین ادارات و سازمان‌ها در ارتباط با شاخص مردم و رضایتمندی آن‌ها سنجیده می‌شود.

قهرمانی افزود: طبق ارزیابی‌های دقیق فنی و بی‌طرفانه و بدون دخالت انسان و بدون این که خود دستگاه قضایی در این نظرسنجی‌ها مداخله‌ای داشته باشد در سال1402 در سراسر کشور 70 درصد از مردم از عملکرد دستگاه قضایی راضی بوده‌اند.وی ادامه داد: براساس آمار ارائه شده در سامانه نظرسنجی قوه قضاییه، میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در استان هرمزگان 87 درصد و در جزیره کیش 95 درصد است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به جلسات کارشناسی دولت و دستگاه قضایی برای رفع مشکلات مناطق آزاد گفت: تعارض قوانین و دوگانگی مدیریتی مناطق آزاد چالشی جدی برای مردم، مسئولان و دستگاه قضایی ایجاد کرده و زمینه ساز بروز اختلاف و در برخی موارد فساد شده است.

وی ایجاد اشتغال مولد را یکی از مهمترین مأموریت‌های مناطق آزاد عنوان کرد و با بیان این که مناطق آزاد در این زمینه انتظارات را برآورده نکرده اند؛ افزود: مناطق آزاد کیش و قشم به دلیل تعارض قوانین و دوگانگی مدیریتی با مشکلات زیادی روبرو هستند و در این میان، منطقه آزاد کیش وضعیت بهتری دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با قدردانی از زحمات محمد عباسی دادستان پیشین عمومی و انقلاب کیش، گفت: بیش از 8 سال حضور آقای عباسی در کیش پیوند شایسته‌ای بین جوامع صنفی، مردم و مسئولان ایجاد شده است.وی تاکید کرد: با پایان دوران مسئولیت محمد عباسی به عنوان دادستان کیش، علی سالمی زاده که از قضات برگزیده استان هرمزگان است؛ عهده دار این سمت در جزیره کیش است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این مراسم با قدردانی از محمد عباسی دادستان سابق کیش و بیان این که توسعه زیرساخت، اجرای عدالت در جامعه با مشارکت مردم، کانونی‌ترین محور فعالیت دستگاه قضا محسوب می‌شود؛ افزود: برای عدالت گستری در جامعه براساس تأکیدات قرآن کریم ابتدا باید اقدام فرهنگی انجام و برای جلوگیری از هرج و مرج با قانون شکنان نیز بر اساس قوانین اسلامی رفتار شود.

امام جمعه کیش با بیان این که عدالت در جامعه اسلامی یکی از مباحث مهم و کلیدی است که قوه قضائیه زمینه ساز آن در جامعه محسوب می شود؛ افزود: با توجه به این که جزیره کیش از نظر وسعت نسبت به سرزمین اصلی منطقه ای کوچک محسوب می شود اما با توجه به استقرار منطقه آزاد و فعالیت‌های تجاری اشخاص، پرونده‌های مهمی به لحاظ موضوع و اعداد و ارقام در کیش مطرح می‌شود. از اینرو رسیدگی به این حجم پرونده در دادگستری کیش جای قدردانی دارد.

امام جمعه کیش با قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش بواسطه ساخت و تجهیز ساختمان دادگستری کیش گفت: با گشایش این ساختمان و به نوبه آن افزایش تعداد شعبات رسیدگی به دعاوی و قضات و نیز تلاش‌های بی وقفه مسئولین و کارکنان دستگاه قضا، شاهد آسایش، رفاه و رضایت مردم هستیم.

محمد عباسی دادستان پیشین کیش هم در این مراسم با تشکر از مردم، نهادها، ادارات و سازمان های مستقر در کیش و نیز همکاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تلاش برای حل پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن و عدالت گستری از جمله مواردی است که در تمام دوران مسئولیت خود در دادگستری کیش بدان پایبند بودم.

  در پایان این مراسم رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اهدا لوح از زحمات محمد عباسی دادستان سابق عمومی و انقلاب جزیره کیش تقدیر کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر