مقام نظامی سابق روسیه به اتهام فساد بازداشت شد

سرویس امنیت فدرال روسیه از انتقال معاون سابق وزیر دفاع این کشور به بازداشتگاه برای محاکمه به اتهام فساد خبر می دهد.

مقام نظامی سابق روسیه به اتهام فساد بازداشت شد

به گزارش خبرآنلاین بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، «دیمیتری بولگاکوف»، معاون سابق وزیر دفاع این کشور به اتهام فساد بازداشت شده در حالی که تحقیقات برای کشف حقیقت در مورد «اعمال خلاف قانون» متهم به ارتکاب آنها در جریان است.

خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه در همین رابطه از سرویس امنیت فدرال این کشور نقل کرد که بولگاکوف 69 ساله کمتر از دو سال پس از آن که در ماه سپتامبر سال 2022 میلادی از منصب خود به عنوان معاون وزیر دفاع برکنار شد، به یک بازداشتگاه موقت در شهر مسکو انتقال یافته تا در آینده به اتهام فساد محاکمه شود.

به نقل از شفقنا بر اساس بیوگرافی رسمی بولگاکوف، وی از آکادمی های نظامی روسیه فارغ التحصیل شده و پس از تصدی مناصب لجستیکی مختلف در ارتش، در سال 2008 میلادی به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شده و شماری جوایز برتر نظامی و غیر نظامی از جمله «نشان قهرمان» به عنوان بالاترین نشان افتخار این کشور را نیز دریافت کرده است.

بولگاکف که تا زمان برکناری از منصب خود به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه، مسئولیت خدمات لجستیک نظامی را بر عهده داشت، جدیدترین فرد از چهره های شاخص این وزارتخانه به شمار می آید که به فساد متهم می شود جایی که کارزار مبارزه با فساد در 23 آوریل گذشته با بازداشت «تیمور ایوانف»، معاون وزیر دفاع به اتهام رشوه آغاز شد و از آن زمان تاکنون نیز دست کم پنج تن از مقامات نظامی و دفاعی این کشور بازداشت شده اند.

این در حالی است که دستگیری مقامات نظامی بلندپایه، بزرگ ترین رسوایی ارتش روسیه طی سال های اخیر به شمار می آید و زمانی روی داده که «آندری بلوسوف»، وزیر جدید دفاع این کشور و اقتصاددان فاقد تجربه نظامی، وظیفه پاکسازی ارتش از فساد و ساده سازی امور مالی آن با هدف تامین بودجه لازم برای «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را بر عهده گرفته است.

یادآور می شود که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه یک روز پس از آغاز پنجمین دوره زمامداری خود، دست به ترمیم کابینه دولت این کشور زد و در چارچوب آن نیز، «سرگئی شویگو» پس از نزدیک به 11 سال و نیم، از منصب خود به عنوان وزیر دفاع برکنار شد و جای خود را به بلوسوف داد که پیشتر به عنوان معاون نخست وزیر فعالیت کرده بود.

هر چند پس از آن نیز، شویگو با روابط شخصی چندین ساله با پوتین، به عنوان دبیر شورای امنیت ملی روسیه منصوب شد که یک منصب ارشد به شمار می آید، با این حال آینده افراد نزدیک به وی در وزارت دفاع این کشور به رهبری بلوسوف در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر