اروپا دست به دامن چین شد/ پکن از نفوذش بر مسکو استفاده کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از چین خواست که «از نفوذ پکن بر مسکو استفاده و مقامات روسیه را به پایان جنگ اوکراین ترغیب کند.»

اروپا دست به دامن چین شد/ پکن از نفوذش بر مسکو استفاده کند

به گزارش خبرآنلاین، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین در لائوس از پکن خواست از روند برقراری صلح در اوکراین حمایت و از صادرات کالاهای با مصارف دوگانه به روسیه جلوگیری کند که موجب تقویت توانمندی‌های نظامی روسیه می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از چین خواست که از نفوذ خود بر روسیه استفاده و مسکو را ترغیب کند که «جنگ علیه اوکراین را متوقف کند.»

به گزارش مهر به نقل از کی‌یف‌ایندیپندنت، بورل در این دیدار مدعی شد که «حمایت چین از روسیه تأثیر منفی بر روابط چین و اتحادیه اروپا خواهد گذاشت» و بر تهدید وجودی جنگ اوکراین بر ا تحادیه اروپا تأکید کرد.

اخیراً دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین برای اولین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به چین سفر کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین چهارشنبه گذشته در گفت و گو با «وانگ یی» همتای چینی خود، از آمادگی طرف اوکراینی برای مذاکره با روسیه خبر داد.

به گفته «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، کولبا گفته است که طرف اوکراینی برای برگزاری مذاکرات با طرف روسی آماده است. وی تاکید کرد که نتیجه این مذاکرات باید منطقی و قابل اجرا بوده و منجر به صلح شود.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: چین معتقد است که همه درگیری‌ها و اختلافات باید بر سر میز مذاکرات حل شود. گفتنی است که پیش‌تر وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که آماده است تا با همکاری مجارستان، بحران سیاسی اوکراین را برطرف کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر