جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو-۳۴ این کشور روز شنبه در منطقه ولگوگراد جنوبی روسیه هنگام انجام یک پرواز آموزشی برنامه ریزی شده سقوط کرد.

جنگنده سوخوی 34 روسیه سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: یک فروند هواپیمای سوخو-34 نیروی هوایی روسیه در حین انجام یک پرواز آموزشی برنامه ریزی شده در منطقه ولگوگراد سقوط کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: خلبانان این جنگنده توانستند از این جنگنده خارج شوند و جان آنها در خطر نیست. این جنگنده در یک منطقه متروکه سقوط کرد. جنگنده هنگام سقوط مهمات جنگی به همراه نداشت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "تاس", شهریور گذشته نیز یک جنگنده سوخوی 34 در منطقه مشابه سقوط کرد.

تیر ماه گذشته نیز یک فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو-25 روسیه در دریای آزوف در نزدیکی شهر ییسک سقوط کرده بود.

اکتبر گذشته هم در اثر برخورد جنگنده بمب افکن سوخو-34 با یک ساختمان مسکونی در ییسک 14 نفر جان خود را از دست دادند.

سوخو-34 (Su-34) برای پرواز در ارتفاع بالا و نفوذ به فضای هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل چهارده تن انواع موشک و بمب است. جنگنده‌های مک‌دانل داگلاس اف-15 ایگل، داسو رافال، شنیانگ جی-16، سوپر هورنت و سوخو-24 از رقبا و جنگنده‌های مشابه سوخو-34 هستند.

سوخو-34 یک هواپیمای جنگنده-بمب افکن/ ضربتی مافوق صوت دو موتوره، دو سرنشینه روسی است. حداکثر سرعت سوخو-34 حدود 2٫8 ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن از نوع ساترن ای‌ال-31 اف‌ام1 می‌گیرد. اولین پرواز سوخو 34 در سال 1990 انجام شد و در سال 2014 به خدمت نیروی هوایی روسیه درآمد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر