۴ عادتی که شما را سحرخیز می‌کند

با درک بهتری از سلامت کلی و روتین قبل از خواب، می‌توانید بیاموزید که چگونه زودتر از خواب بیدار شوید بدون اینکه احساس بدی نسبت به زود برخاستن از خواب داشته باشید.

4 عادتی که شما را سحرخیز می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، تلاش برای زود بیدار شدن به نحوه خواب شما در شب بستگی دارد. هم‌چنین عوامل سبک زندگی مانند روتین اجتماعی یا روال کاری، داروها و شرایط پزشکی و سلامت، همگی کیفیت خواب شما را تعیین می‌کنند.

برای صبح زود بیدار شدن:

1. شب‌ها موبایل و رایانه را کنار بگذارید

از حدود یک الی دو ساعت قبل از خواب سعی کنید از موبایل و رایانه خود استفاده نکنید، زیرا بودن در معرض نور آبی صفحات نمایش می‌تواند تولید ملاتونین (هورمون خواب) را در بدن تا حد بسیاری کاهش دهد.

2. به موقع شام بخورید

سوء هاضمه یا سوزش سر دل می‌تواند خواب شبانه را مختل کند. برای جلوگیری از رفلاکس اسید، ترجیحاً آخرین وعده غذایی (شام) خود را زودتر بخورید تا بدن پیش خواب فرصت کافی برای هضم آن داشته باشد.

3. آلارم صبحگاهی را از خود دور نگه دارید

اگر از ساعت زنگ‌دار یا آلارم موبایل برای بیدار شدن استفاده می‌کنید و هربار با شنیدن صدای زنگ هشدار، آن را خاموش می‌کنید و به خواب می‌روید، بهتر است آلارم خود را در فضایی خارج از اتاق خواب تنظیم کنید تا برای خاموش کردن آن مجبور شوید از رختخواب بیرون بیایید.

4. به اندازه بخوابید

یکی از علل سحرخیز بودن در برخی افراد این است که خواب کافی دارند. توصیه می‌شود بزرگسالان هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابند تا ضمن مراقبت از بدن خود، انرژی لازم برای روز بعد را ذخیره کنند.

منابع: chriswinfield ، betterup

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر