نوشیدن مایعات تنها راه آبرسانی بدن نیست/ میوه‌های آبرسان را بشناسید

نوشیدن مایعات تنها راه آبرسانی بدن نیست. وقتی صحبت از هیدراتاسیون می‌شود، احتمالاً ذهنتان بلافاصله به سمت نوشیدنی‌هایی چون آب، چای، قهوه و ... می‌رود، اما باید بدانید که بدن با مصرف مواد غذایی، نسبت به مصرف مایعات، بیشتر و بهتر هیدراته می‌شود.

نوشیدن مایعات تنها راه آبرسانی بدن نیست/ میوه‌های آبرسان را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، آب لازم برای بدن همیشه نباید از نوشیدن مایعات تأمین شود؛ حدود 80 درصد می‌تواند از آب آشامیدنی و سایر نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای، شیر و آب میوه باشد و 20 درصد باقی از میوه‌ها و سبزیجات آبدار تأمین شود. 3 مورد از میوه‌هایی که بالاترین درصد آب را دارند، عبارتند از:

1) خیار

خیار جزو میوه‌های خنک‌کننده و دارای بیشترین مقدار آب در میان تمام میوه‌هاست. مصرف روزانه این میوه بدن را به خوبی آبرسانی می‌کند. هم‌چنین خیار مملو از پتاسیم است و در جلوگیری از بروز سکته نقش دارد.

2) هندوانه

هندوانه حدود 92 درصد آب در خود دارد و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، B6 و C، و هم‌چنین لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌هاست. هندوانه بهترین انتخاب برای تأمین آب موردنیاز بدن است.

3) طالبی

طالبی یکی دیگر از گزینه‌های شگفت‌انگیز برای آبرسانی بدن است. محتوای آب موجود در طالبی 90 درصد است. هم‌چنین این میوه منبع خوبی از بتاکاروتن و ویتامین C به شمار می‌آید.

منبع: eatthis

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر