انتظارات مردم از حوزه های علمیه و روحانیت از نظر مکارم شیرازی/ حوزه ها برای اداره جامعه طرح بدهند و مردم را به سعادت دنیا و آخرت راهنمایی کنند

این مرجع تقلید تعطیلات فراوان در حوزه‌ها را افتی دانست که سال‌هاست اعتراض دلسوزان را در پی داشته است که با چنین وضعیتی آسیب جدی به بنیان علمی حوزه‌ها وارد خواهد شد.

انتظارات مردم از حوزه های علمیه و روحانیت از نظر مکارم شیرازی/ حوزه ها برای اداره جامعه طرح بدهند و مردم را به سعادت دنیا و آخرت راهنمایی کنند

آیت الله مکارم شیرازی در پیام افتتاح مدرسه تابستانی دارالعلم گفت: مردم کماکان روحانیت را مرجعی مطمئن در دین و دنیای خویش می‌دانند و از آنان انتظار دارند قرآن کریم را تفسیر نموده، احادیث را توضیح دهند و احکام شرعی را استنباط نمایند و از حوزه‌های علمیه نیز انتظار دارند طرح اداره جامعه را ارائه داده و اجرای آن را مطالبه کنند و از عقاید و باورها دفاع نموده و در راستای معرفی فضایل اخلاقی و کرامت انسانی تلاش کنند و در یک کلام آنها را به سعادت دنیوی و اخروی شان راهنمایی کنند، لذا روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز متقابلا و با چنین وظیفه سنگینی دیگر نباید هیچ فرصتی را از دست داده با اهمال کنند.

بنا بر روایت رسا، او افزود: مردم از حوزه‌های علمیه انتظار دارند طرح اداره جامعه را ارائه داده و اجرای آن را مطالبه کنند و از عقاید و باورها دفاع نموده و در راستای معرفی فضایل اخلاقی و کرامت انسانی تلاش کنند.

این مرجع تقلید تعطیلات فراوان در حوزه‌ها را افتی دانست که سال‌هاست اعتراض دلسوزان را در پی داشته است که با چنین وضعیتی آسیب جدی به بنیان علمی حوزه‌ها وارد خواهد شد. او افزود: البته سالیانی است که به این موضوع اهمیت داده شده و موفقیت‌هایی نیز حاصل شده که در این راستا تشکیل مدارس تابستانی طرح بسیار مهم و سودمندی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: استفاده از اماکن زیارتی با مناطق مناسب دیگر و تکمیل بخشهای باقیمانده از کتب فراگیری دروس جدید در کنار درس‌ها و متون رایج بحث های علمی در موضوعات مختلف تحت نظر اساتید خبره و کارهای گوناگون علمی آموزشی و پژوهشی دیگر موقعیت بسیار مبارکی را جهت بهره‌مندی طلاب و فضلای محترم از ایام تابستان جهت رشد علمی معنوی و تربیتی فراهم می‌کند که باید آن را مغتنم شمرد.

این مرجع تقلید ضمن ابراز امیدواری از گسترش کمی و کیفی این مدارس گفت: برگزاری چنین جلساتی نهضت علمی و فکری جدیدی در حوزه‌های علمیه به راه انداخته و موجب بالندگی و ارتقای بنیان علمی طلاب معزز خواهد شد.

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر