کابوس خلبانان نیروی هوایی آمریکا / عکس

بمب‌افکنی پرسرعت با بال‌ دلتا و موتورهای غول‌آسا که به شوخی می‌گفتند در حداکثر قدرت ممکن است بالش از جا دربیاید، شاهکاری در عرصه مهندسی بود که خیلی زود به بایگانی سپرده شد.

کابوس خلبانان نیروی هوایی آمریکا / عکس

به گزارش خبرآنلاین، هاسلر به عنوان جانشین مستقیم بمب‌افکن بی 47 استراتوجت به عنوان یک بمب‌افکن متوسط به خدمت درآمد تا تهدیدی برای پایگاه‌های خارج از کشور اتحاد جماهیر شوروی باشد.

در بیشتر طول دهه 1950 میلادی بمب‌افکن کانویر بی 36 پیس‌میکر (آشتی‌ساز) نقش بمب‌افکن استراتژیک آمریکا را بازی می‌کرد اما با معرفی رهگیرهایی چون میگ‌ 15 ورق برگشته بود و حتی بمب‌افکن‌های چون بی‌ 52 نیز تهدید می‌شدند. اینجا بود که هاسلر با بال‌ دلتا و چهار موتور غول‌پیکر وارد بازی شد. بی‌ 58 می‌توانست به سرعتی فراتر از 2 برابر سرعت صوت برسد و با این سرعت و حمل سلاح هسته‌ای در ارتفاع بالا به تهدیدی بزرگ برای شوروی تبدیل شود.

این بمب‌افکن در سال 1956 نخستین بار به پرواز درآمد و در اوایل دهه 1960 با هزینه‌ای سنگین وارد خدمت شد.

حوادث بسیار

پرواز با هاسلر کابوسی برای خلبانان نیروی هوایی آمریکا بود. بمب‌افکن افسارگسیخته و رام نشدنی که اغلب خلبان‌ها را در فرود و برخاست دچار مشکل می‌کرد. سیستم‌های کنترلی پیشرفته و البته پیچیده آن نیز بسیار کار را برای هدایت‌گر دشوار می‌کرد. همه‌ این موارد را باید به هزینه و تخصص بالا برای تعمیر و نگهداری آن اضافه کرد.

بمب‌افکن شکست‌خورده ارتش آمریکا / عکس

این مشکلات باعث شد که از 116 فروند هاسلر نیروی هوایی آمریکا 26 فروند در سوانح گوناگون از میان بروند تا نرخ تلفات 22.4 درصدی را برای این ناوگان ثبت شود.

در «بی 58 هاستلر»‌ بیشتر درباره این بمب‌افکن استراتژیک بخوانید.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر