لوله پلی اتیلن ۳۱۵ (۱۲ اینچ) PE۱۰۰ بهتره یا PE۸۰ ؟

تفاوت اصلی این دو گرید فقط در وزن لوله است. البته وزن نیز تابعی از ضخامت است. لوله Pe۸۰ به دلیل ضخامت بیشتر سنگین تر است در نتیجه قیمت لوله پلی اتیلن Pe۸۰ بیشتر است.

لوله پلی اتیلن 315 - 12 اینچ

خریداران لوله پلی اتیلن هنگام خرید لوله احتمالا با این سوال از سوی فروشنده روبرو شده اند که لوله pe100 میخواهید یا pe80 ؟! حالا فرض کنید این دو لوله اختلاف زیادی هم با هم داشته باشند. اگر تفاوت PE100 و Pe80 را ندانید احتمالا مجبورید به صحبت های فروشنده گوش کنید و معلوم نیست چقدر این صحبت ها دقیق باشد.

برای خرید لوله پلی اتیلن 315 باید ابتدا بدانید PE80 با PE100 چه تفاوتی دارند. مهمترین تفاوت این دو گرید به دلیل استفاده از مواد PE100 صرفا در ضخامت است. یعنی ضخامت لوله pe80 بیشتر از ضخامت Pe100 است. در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

پس تحمل فشار لوله پلی اتیلن 315 با فشار اتمسفر 4 بار PE80 برابر با لوله 315 فشار 6 با گرید PE100 خواهد بود. اگر جدول وزن لوله پلی اتیلن را نیز ببینید ، به این مسائله واقف خواهید شد.

تفاوت اصلی لوله 315 میلیمتر PE80 با Pe100

تفاوت اصلی این دو گرید فقط در وزن لوله است. البته وزن نیز تابعی از ضخامت است. لوله Pe80 به دلیل ضخامت بیشتر سنگین تر است در نتیجه قیمت لوله پلی اتیلن Pe80 بیشتر است.

در گذشته لوله های پلی اتیلن با مواد PE100 با PE80 تولید می شدند. اما چند سالی است که با فراگیر شدن تولید مواد پی100 در پتروشیمی ها دیگر خبری از مواد پی80 نیست و تمام لوله های پی100 و 80 با مواد پی100 تولید می شوند.

لوله پلی اتیلن 12 اینچ فشار قوی 315 میلی متر

کاربرد لوله پلی اتیلن 315 گرید PE80

لوله های 315 با گرید پی80 مناسب برای استفاده در سربالایی ها و یا مکان هایی است که لازم است تا آب با فشار زیاد وارد لوله شود. به دلیل تحمل فشار بیشتر پی80 نسبت به پی100 این لوله ها برای دفن در زیر خاک مناسبتر بوده و تحمل فشار خارجی آن بیشتر است.

لوله های PE80 همچنین برای مسیر های بسیار طولانی و بیش از 2 کیلومتر توصیه می شود.

این لوله ها از فشار اتمسفر 3.2 تا 25 بار تولیدمی شوند. وزن هر متر لوله 315 با فشار 20 اتمسفر و گرید PE100 به بیش از 36 کیلوگرم می رسد!

در صورتی که توان خرید لوله پلی اتیلن 315 (12 اینچ) را ندارید پیشنهاد ما برای جایگزینی: لوله 10 اینچ پلی اتیلن است که قیمت بسیار پایین تری نیز دارد.

کاربرد لوله پلی اتیلن 315 گرید PE100

لوله های Pe100 دارای ضخامت کمتر و وزن سبک تری هستند. بیشترین خرید در صنعت لوله پلی اتیلن مربوط به لوله های Pe100 است. این لوله تقریبا مقرون به صرفه ترین لوله های موجود در جهان اند که البته بصورت تک لایه ، دو لایه و سه لایه تولید می شوند.

لوله های Pe100 از لحاظ مقاومت در برابر فشار اندکی نسبت به لوله های پی80 ضعیف ترند اما همچنان میتوان با افزایش فشار اتمسفر لوله این ضعف را جبران و برابر کرد.

لوله Pe100 مناسب انتقال آب شرب

لوله های Pe100 برای انتقال آب شرب بسیار مناسب اند. البته این نکته مهم است که تولید کننده باید حتما نشان تاییدیه معاونت غذا و دارو سازمان بهداشت را دریافت کرده باشد. همچنین تاییدیه نیز از طرف آبفا برای محصول صادر می شود که بیانگر امکان استفاده به عنوان لوله انتقال آب شرب است.

لوله های PE100 همچنین برای انتقال گاز نیز مورد استفاده هستند. این لوله ها نیز نیازمند تاییدیه های خاص از وزارت نیرو و شرکت های مادر تخصصی در زمینه گاز و نفت اند.

بهترین شرکت برای خرید لوله 315 با کیفیت

برای خرید لوله های پلی اتیلن می توانید به تحقیق بپردازید. شرکت های بسیار زیادی در حال حاضر در حال فعالیت اند که مهمترین آنها را نام می بریم:

شرکت صنعت نو

صنعت نو یکی از شرکت های معتبر در زمینه خرید لوله و اتصالات از سال 1398 فعالیت خود را در نزدیکی اراک آغاز و در حال حاضر از جمله بزرگترین تولید کنندگان لوله در کشور است که تعداد زیادی هم نیرو دارد.

شرکت باران پلیمر

باران پلیمر یکی از برند های معروف کشور است. عمده محصولاتش صادر می شود. در اراک واقع شده و به گفته مدیر عاملش احتمالا بزرگترین تولید کننده غرب کشور است. این کارخانه همچنین در سال 1403 استارت فاز سومش را زد. در این فاز این کارخانه لوله های پلیکا و پلی اتیلن دو جداره و سه جداره نیز تولید می کند.

گاز لوله ساوه

یکی از برترین های این حوزه گاز لوله است. لوله های این کارخانه برای خطوط گاز مورد استفاده قرار میگیرد. گاز لوله در بسیاری از پروژه های ملی در ایران نقش آفرین است.

تکنوپل

یکی از شرکت های معتبر برای خرید لوله است. این شرکت لوله پلی اتیلن را بصورت اینترنتی نیز به فروش می رساند. در سال 1400 تکنوپل در تهران مشغول فعالیت شد. بعده ها تکنو پل نیز به اراک منتقل شد تا تبدیل به قطب تولید لوله پلی اتیلن شود.

آذرلوله سپاس پایپ

یکی از شرکت های گمنام در زمینه تولید لوله است. اگرچه این شرکت خدماتش فقط در حوزه تولید لوله پلی اتیلن است اما تقریبا کیفیت بالایی را ارائه می دهد

باران پلیمر جی

یک شرکت بسیار معتبر در زمینه تولید اتصالات و شیر آلات لوله پلی اتیلن است که هم در داخل و هم در خارج از ایران مشتریان بسیار زیادی دارد. جمهوری آذربایجان یکی از مقاصد صادرات محصولات باران پلیمر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان