آفتاب‌سوختگی چشمی چیست؟

اشعه ماوراء بنفش (یو وی) می‌تواند چشم‌ها را بسوزاند. آفتاب‌سوختگی چشمی با احساس درد یا تاری در دید همراه است. تابش بیش از حد و مستقیم اشعه یو وی می‌تواند به شبکیه، عدسی و قرنیه آسیب برساند.

آفتاب‌سوختگی چشمی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، تابش مستقیم و طولانی نور خورشید به عدسی، منجر به کدر شدن عدسی یا آب مروارید می‌شود. هم‌چنین قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند خطر ابتلا به ملانوم چشمی را افزایش دهد. ملانوم چشمی نوعی سرطان چشم و سلول‌های تولیدکننده‌ی پیگمنت (رنگ‌دانه پوستی) است. این رنگ‌دانه‌ها باعث ایجاد رنگ پوست، مو و چشم‌ها در انسان می‌شوند. ملانوم چشمی درست همانند ملانوم پوستی در داخل، اطراف چشم یا بخش ملتحمه‌ی چشم ایجاد می‌شود. ملانوم‌های چشمی معمولاً لایه وسط از سه لایه چشمی را درگیر می‌کنند.

آفتاب‌سوختگی قرنیه نیز «برف‌کوری» نامیده می‌شود. برف‌کوری یکی دیگر از عوارض قرار گرفتن بیش‌ از حد در معرض نور فرابنفش است که از برف بازتابیده می‌شود. در این بیماری، آفتاب‌سوختگی قرنیه باعث تشکیل تاول‌های کوچک بر روی سطح قرنیه می‌شود که بسیار دردناک است و منجر به از دست دادن قدرت بینایی به طور موقت نیز می‌گردد.

برای کاهش خطر، از یک عینک آفتابی با قابلیت محافظت چشم‌ها در برابر هر دو نوع اشعه UV؛ یعنی اشعه UVA و UVB استفاده کنید.

منابع: newsnetwork ، mayoclinic ، woodscopenhagen

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان