فواید برنج طلایی و فرق آن با برنج معمولی

ویتامین «A» یکی از ویتامین های ضروری برای بدن می باشد که در صورت کمبود آن ممکن است بدن با مشکلات زیادی روبرو شده و سلامتی بدن به خطر بیفتد. بنابراین با مصرف محصولاتی که دارای این ویتامین هستید می توانید از ایجاد این مشکلات پیشگیری کرده و بینایی را تقویت نمایید. در این مطلب می خواهیم شما را با فواید برنج طلایی که سرشار از این ویتامین است، آشنا کنیم.

فواید برنج طلایی و فرق آن با برنج معمولی

برنج طلایی یا برنج تراریخته یکی از انواع برنج است که به تازگی در تمامی جهان مورد توجه واقع شده و حسابی طرفدار دارد. و اما احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که اصلا برنج طلایی چیست؟ برنج طلایی گیاه برنجی است که دستکاری زنتیکی گردیده و جهت ایجاد بتا کاروتن در بذر خود، اصطلاحا اصلاح گردیده می باشد. به نسخه نهایی این برنج که اصلاح گردیده، 3 ژن افزوده می گردد. 2 آنزیم که در مسیر بیوسنتز – بتا-کاروتن را معین می نماید و از باکتری ها و ذرت به دست می آید. ژن سوم پروتئین کارکر انتخاب شده می باشد که در مسیر اصلاح به کار برده می گردد. و اما سوال دیگری که ممکن است ذهن شما را در این زمینه درگیر خود نماید، فواید برنج طلایی است که در ادامه به آن می پردازیم.

برنج طلایی چه برنجی است؟ دلیل تولید برنج طلایی

برنج طلایی در واقع برنجی تراریخته می باشد که مدعی هستند جهت تقویت بینایی سودمند است، در صورتی که مواد موثر این برنج با گرما از بین رفته و جهت موثر بودن لازم است تقریبا 1 کیلوگرم در طی یک روز از این برنج را به طور خام مصرف نمود.برنج طلایی بعنوان وعده ای غذایی رژیمی در کل دنیا مطرح است که به طور ژنتیکی کامل دست به تولید آن زده اند و این موضوع در کنار فواید بسیاری که دارد، خطراتی را نیز به دنبال دارد که نیاز است به آن اشاره شده و نسبت به آن آگاهی داده شود

برنج طلایی و یا همان برنج تراریخته چه برنجی است؟

برنج طلایی نخستین مرتبه به وسیله مهندسی ژنتیک با قصد بیوسنتز بتاکاروتن و یا تزریق پیش ماده ویتامین «A» به بدن عرضه گردید که در بین کسانی که بدنشان دچار کمبود این ویتامین است حسابی مورد توجه قرار گرفت. به بیانی برنج طلایی از جمله برنج های تراریخته به محصول هایی اطلاق می یابد که جهت تولید خاص تر دی ان ای آن ها در آزمایشگاههای تخصصی با یکسری تغییرات مواجه می باشد. به همین خاطر برنج طلایی پس از کاشت در مقایسه با برنج های طبیعی دارای ویژگی های منحصر به فردی مواجه می باشد.

بر اساس یافته های سازمان جهانی بهداشت در هر سال 250 – 500 هزار فرد در تمام دنیا به علت کمبود ویتامین «A» به کوری و در موارد شدیدتر مرگ مبتلا می گردند که بخش زیادی از آن را خانم های حامله، خانم ها و بچه ها شامل می شوند. بر همین اساس استفاده این ویتامین بسیار الزامی می باشد که برنج طلایی دارای ویتامین A است. نخستین برنج طلایی را ایران تولید نموده است.

فواید برنج طلایی و تفاوت آن با برنج معمولی

آشنایی با فواید برنج طلایی

ویتامین «A» یکی از ویتامین های ضروری برای بدن می باشد که در صورت کمبود آن ممکن است بدن با مشکلات زیادی روبرو شده و سلامتی بدن به خطر بیفتد. با مصرف برنج تراریخته و یا همان برنج طلایی می توانید تا حدودی از این مشکلات را کاهش داده و برطرف نمایید.

از جمله آنها می توان به «مداوای ضعف بینایی در شب»، «از بین بردن خشکی مو»، «مداوای التهاب روده و یا بیماری کرون»، «جلوگیزی از به وجود آمدن لکه های نامنظم بر روی سفیدی چشم»، «جلوگیری از ایجاد امراض کبدی»، «درمان پانکراس و لوزالمعده»، «برطرف کردن خشکی پوست»، «برطرف کردن خارش پوست»، «پیشگیری از سوراخ شدن و یا خراشیدگی و یا زخم شدن قرنیه چشم»، «رفع مشکلات ریوی»ف «رفع التهاب روده و معده» اشاره داشت.

مصرف برنج طلایی برای بدن چه فوایدی دارد؟

برنج طلایی با برنج معمولی چه تفاوتی دارد؟

برنج طلایی با سایر برنج ها یکسری تفاوت ها را دارا است که مهمترین آن دستکاری ژنتیکی برنج طلایی می باشد که موجب شده تا DNA آن به نوعی تغییر پیدا نماید که گیاه بتواند ویتامین A تولید نماید.

تفاوت در رنگ یکی دیگر از تمایزهای آنها است. برنج طلایی رنگ زرد متمایل به طلایی داشته و برنج معمولی رنگ سفید و شیری دارد.

در برنج سفید به علت فرآیند پوست گرفتن همه ویتامین های برنج از بین رفته و به میزان زیادی افت ارزش غذایی را متحمل می شود. در صورتی که با تولید کردن برنج طلایی و تغییر دادن DNA غنی از ویتامین A از پوست به درون هسته القا می گردد و در واقع غنی از ارزش غذایی است.

 بررسی ویژگی ها و خواص برنج طلایی

در بندهای بالاتر اطلاعاتی را در مورد برنج طلایی و نیز فواید برنج طلایی در اختیار شما قرار دادیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شود. در این بند پایانی نیز می خواهیم اشاره ای به این موضوع داشته باشیم که آیا برنج طلایی که یک برنج تراریخته است برای بدن و سلامتی آن خطرناک است؟ ممکن است این سوال دغدغه شما باشد و شما را در رابطه با خرید و مصرف برنج طلایی مردد کرده باشد. گفته های متفاوت و متضاد زیادی در مورد این موضوع موجود است. عده ای آن را به دلیل اینکه محصولی تراریخته شده است، مضر برای سلامتی دانسته و منع می کنند اما بسیاری با توجه به اینکه در تولید آن از محصولات مصنوعی و ویژه ای استفاده نگردیده، منعی برای مصرف ندارد و با توجه به فواید بسیارش پیشنهاد می شود.

همچینین در صورت تمایل به مطالعه برخی مطالب مرتبط آرگا همچون مزایا و کاربردهای پوست برنج و نحوه صحیح نگهداری برنج برای طولانی مدت بر روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان