فرود جنگنده فرانسوی در چین / زنگ‌ خطر برای غربی‌ها به صدا درآمد/ عکس

چین از آشنایی با عملکرد و قابلیت‌های میراژ ۲۰۰۰ و همچنین از شرکت در آموزش‌های رزمی هوایی می‌تواند سود ببرد. این آمادگی می‌تواند در صورت درگیری با تایوان سودمند باشد.

فرود جنگنده فرانسوی در چین / زنگ‌ خطر برای غربی‌ها به صدا درآمد/ عکس

امیرمسعود عابدین_ رزمایش هوایی بین امارات متحده عربی و چین (نیروی هوایی PLA)، به پکن امکان دسترسی بیشتر به فناوری جنگنده‌های غربی و اروپایی را می‌دهد. این رزمایش که از 10 ژوئیه 2024 آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت، نشان می‌دهد که نیروی هوایی امارات متحده عربی جت‌های میراژ 2000 ساخت فرانسه خود را در یک پایگاه هوایی چین مستقر می‌کند.

این نوع از میراژ در حملات زمینی و نفوذ عمیق حرفه‌ای است. در حال حاضر گزارش شده که تایوان دارای 54 میراژ 2000 در حال خدمت است (از سفارش اولیه 60 هواپیما در دهه 1990، که شامل 48 میراژ تک سرنشینه 2000-5EI و 12 میراژ دو نفره 2000-5DI بود).

جنگنده مشهور غربی به دام چین افتاد / عکس

گزارش‌ها حاکی از آن است که 30 فروند از جت‌های میراژ 2009-D امارات قرار است پس از دریافت چراغ سبز از پاریس، به مراکش منتقل شوند تا نگرانی‌های امنیتی خود با الجزایر را برطرف کنند. امارات همچنین در حال جایگزینی میراژها با پیشرفته‌ترین مدل از جنگنده رافال، یعنی داسو رافال F4 جدید است.

از دیگر هواپیماهای امارات متحده عربی که در این رزمایش شرکت داشتند، یک هواپیمای ایرباس A330 MRTT بود. در دوره رزمایش سال 2023، جت‌های میراژ به همراه دو هواپیمای باری بوئینگ C-17A Globemaster نیز شرکت داشتند.

این تمرین سؤالاتی را در مورد پتانسیل جمع‌آوری اطلاعات در هواپیماهای غربی توسط پکن ایجاد می‌کند. آشنایی با میراژ 2000 و عملکرد و قابلیت‌های آن، و همچنین امکان آموزش‌های رزمی هوایی متفاوت، برای چین ارزشمند خواهد بود.

جنگنده مشهور غربی به دام چین افتاد / عکس

کشور میزبان بودن به چین این امکان را می‌دهد که احتمالاً علنی یا پنهان، از دارایی‌هایی مانند آواکس یا AEW (سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد) برای نظارت بر تمرین استفاده کند، که به‌طور بالقوه بینش‌های بیشتری در مورد توانایی رادار AEW چین برای شناسایی میراژ 2000 ارائه می‌کند.

این رزمایش همچنین در بحبوحه افزایش حجم هوافضای دفاعی برای روابط چین و امارات انجام می‌شود. ابوظبی در اوایل سال 2022 جت Hongdu L-15A را برای جایگزینی Aermacchi MB-339، سفارش داد و چین تحویل این هواپیما را در سه‌ماهه چهارم سال 2023 آغاز کرد. امارات همچنین از پهپادهای MALE ساخت چین استفاده می‌کند.

منبع: theaviationist

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان